liquidatie in Bussum *schokkend?*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind jij dat je de keus moet krijgen om schokkende foto's zelf te openen via link?

ja
39 (73%)
nee
2 (3%)
maakt me niks uit, doet me niets
12 (22%)

Totaal aantal stemmen: 53

Rana

liquidatie in Bussum *schokkend?*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 17:57

Ik zit rustig op mijn werk op internet, ga even naar de telegraaf.nl, even het nieuws van vandaag bekijken.....
klik de pagina open, staat er met koeie letters: Liquidatie in Bussum...... scroll een stukje naar beneden...

BOEM een foto van het slachtoffer welke vanochtend door zn hoofd geschoten is...

In het verslag staat dat het slachtoffer nog niet geindentificeerd is.

Ligt het dan aan mij, of klopt het dat media tegewoordig alles doet voor nieuws?

Ik vind het met recht smakeloos. Het zal je zoon maar zijn je bent als moeder niet op de hoogte dat je zoon vermoord is (of het nou een schatje was of niet doet er niet toe) opent de Telegraaf voorpagina, en ziet je zoon door zn kop geschoten....

Voor mensen wie er niet tegen kunnen adviseer ik niet de onderstaande webpagina te openen. ik hoop dat de foto's welke ik op doel spoedig verwijderd worden.

Ik zat er zelf niet op te wachten om ermee geconfronteerd te worden....

Heb er geen woorden voor zeer onprofessioneel.....

Edit: foto's lijken aangepast te zijn....

Mijn vraag aan jullie, zouden jullie dit ook liever in link willen zien?
Laatst bijgewerkt door Rana op 03-03-09 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Schuur_

Re: liquidatie in Bussum *schokkend?*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:01

Het is inderdaad best wel schokkend om zoiets te zien maar vooro hetzelfde geld had je in die straat gewoond en was je zoontje er langs gefietst. Had die het in real life gezien.
Maar je hebt wel gelijk over de nabestaanden, dat moet echt een schok zijn als je ze ff op internet ziet staan

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 18:03

plus het feit dat ik niet zit te wachten op een bebloed hoofd op de voorpagina ... ik hoef dat niet te zien

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:06

Ligt het aan mij of heb je de link er niet tussen staan?
Niet dat ik zo graag die foto's wil zien, maar is een beetje verwarrend.
Is het niet 'verboden' om foto's van slachtoffers af te drukken als krant zijnde?
Nouja zo niet dat is het in ieder geval onbeschoft. Helemaal als het nog niet bekend is wie het is. Daarnaast vind ik de Telegraaf echt een rot krant. Wordt lekker op rond gespeculeerd zonder een grijntje bewijs of onderbouwing. Als het slachtoffer nog niet geïndentificeerd is lijkt het mij dat de politie haar onderzoek ook nog niet heeft afgerond. Dan kun je toch nog niet zwart op wit zeggen dat het om een liquidatie gaat?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:07

Hmm, kan aan mij liggen -of aan m'n opleiding- maar ik vind de foto niet echt heel erg schokkend. 't Is een onduidelijke foto, je ziet niet goed wie 't is (ja aan de auto misschien). Die van Fortuyn vond ik vele male schokkender. Of hebben ze de foto aangepast?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:07

Heb even gezocht maar vind het er niet schokkend uitzien. Je ziet het hoofd van een man in zn auto, lijkt net alsof hij slaapt. Foto is erg onscherp en ik zie geen bloed.

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:08

Tja ik vond het erg smakeloos. Normen en waarden lijken steeds verder te vervagen in medialand.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 18:08

tja ik zal de link er maar bij zetten hier, het is is gewoon naar http://www.telegraaf.nl... naar beneden scrollen en dan heb je m full focus in beeld.... |(

inderdaad een rot krant....

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:08

Ik vind het ook niet echt schokkend hoor .... :n

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 18:10

IndianLady schreef:
Heb even gezocht maar vind het er niet schokkend uitzien. Je ziet het hoofd van een man in zn auto, lijkt net alsof hij slaapt. Foto is erg onscherp en ik zie geen bloed.

Nou ja als je er niet op berekend bent vind ik het persoonlijk niet prettig om naar te kijken dat is natuurlijk voor iedereen anders, ik persoonlijk vind het erg smakeloos.....

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 18:12

Authentic schreef:
Hmm, kan aan mij liggen -of aan m'n opleiding- maar ik vind de foto niet echt heel erg schokkend. 't Is een onduidelijke foto, je ziet niet goed wie 't is (ja aan de auto misschien). Die van Fortuyn vond ik vele male schokkender. Of hebben ze de foto aangepast?

Hij lijkt indd iets minder scherp nu ja, had m een half uurtje geleden ook aan een collega laten zien die had nu ook zoiets van hij lijkt minder dan net :?

Ach ik heb zelf zoiets van het had ook in een linkie kunnen staan... :o

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:14

Ik vind het ook niet echt gepast. Die van Pim Fortuijn was dat trouwens inderdaad ook niet - waarom moeten mensen met hun hoofd in de krant als ze net dood zijn geschoten? Dat mag toch wel met iets meer respect voor hen en hun nabestaanden?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 18:15

juust, dat dacht ik ook....

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:16

ik kan er wel tegen maar het valt me inderdaad op dat de media steeds meer laat zien. Ook op het nos jounaal krijg je beelden van dode kinderen enzo. Ik herrinner me dat dit vroeger nog helemaal niet zo 'in trek' was.
Ik vind het vooral voor kleine kinderen erg akelig.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 18:18

Ja dat is inderdaad waar ja.... Moet wel zeggen ik ben zelf half Turks en als ik als kind bij mijn vader was en het nieuws was aan, moest ik altijd even in mijjn kamer spelen, wat je daar ziet is helemaal akelig, laten we zeggen daar wordt weinig geschuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:19

Ik vind het niet heel schokkend, maar zulke foto's hebben ook totaal geen meerwaarde vind ik.

'Vroeger' werd er tijdens het journaal nog gewaarschuwd als er schokkende beelden kwamen (oorlog/dode mensen bijvoorbeeld), tegenwoordig is dat ook al niet meer. Wel een signaal dat het steeds 'normaler' wordt al dat geweld en die ellende.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:20

ja precies, dat vind ik helemaal niet zo gek. Ik weet nog wel dat ik vroeger echt héél erg naar ben geweest van de film Wolgang Amadeus Mozart, omdat mozart overleid en je dat te zien krijgt geloof ik.
Als ik nu zie wat er allemaal op het nieuws wordt laten zien :n

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:22

Nou ja, ik vind dit niet echt schokkend.. Je ziet een man zitten en meer niet.. Als je echt een zeer bebloed persoon zou zien, ja, dat is anders.. Maar dit kan ik niet als schokkend zien..
Wel is het zo, dat ze zulk soort foto's niet gelijk op een pagina neer moeten zetten, omdat dit voor sommige mensen wel als schokkend kan worden ervaren..

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 18:25

NatassJa schreef:
Nou ja, ik vind dit niet echt schokkend.. Je ziet een man zitten en meer niet.. Als je echt een zeer bebloed persoon zou zien, ja, dat is anders.. Maar dit kan ik niet als schokkend zien..
Wel is het zo, dat ze zulk soort foto's niet gelijk op een pagina neer moeten zetten, omdat dit voor sommige mensen wel als schokkend kan worden ervaren..

ja en daar bij dat het slachtoffer nog niet geindetificeerd is... heb het idee dat tegenwoordig alles om de eerste foto's gaat, kranten smullen ervan... Ben er inmiddels wel al achter dat de foto's zijn bewerkt... ze zijn een stuk donkerder en onscherper...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:25

Staat er als reactie: " hij had in ieder geval wel zijn gordel om" :=

Echt schokkend vind ik dit niet, maar het is niet zo netjes van de telegraaf.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 18:26

oh dat had ik niet eens gelezen... heel nie best :=

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 18:29

Citaat:
Valt me nog mee dat er intussen geen wielklem op die auto zit...
andere reactie van een lezer....

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:32

IndianLady schreef:

Ik zie wel bloed? Tenminste ik neem aan dat die zooi over zijn hoofd bloed is.
Ja ik vindt het niet super schokkend,
Maar iedereen kan op die site komen, ook kinder van 11/12.. Ik vind dit niet echt verantwoordelijk.
Ze hadden het beter anders aan kunnen pakken.

melissa_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:41

ja idd ze kunnen het beter met een link doen inplaats zo een foto

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:59

De foto vind ik alles behalve schokkend. Maar boef of geen boef, zo'n foto is imo niet nodig.

En waarom vind ik moeilijk te zeggen, heb er gewoon een gevoel bij wat zegt dat zo'n foto niet nodig is.
Zouden ze een normale burger die vermoord is en bloedend op straat ligt ook fotograferen en in de krant zetten... volgens mij niet.