Foute fotografen!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ivonka

Foute fotografen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 23:31

Naar aanleiding van een topic elders op het forum wil ik dit toch nog eens onder de aandacht brengen.

Er zijn dus zogenaamde fotografen die het voorzien hebben op jonge meisjes om hen voor de camera te krijgen en het liefst nog zo naakt mogelijk onder het voorwendsel om van hen een model te maken of hen te introduceren in de modellen wereld.
Niet van dit alles is waar en gaat het puur om de genot van de zogenaamde fotograaf. Anders kan ik het niet omschrijven.

Bekijk dit onderstaande programma goed en zie dat er toch nog meisjes zijn die in die leugens geloven en denken dat een carrière als model tegemoet gaan.

Misschien zijn er mensen met dezelfde belevenissen en willen zij hier hun verhaal kwijt en/of mensen met tips, hoe het wel goed aan te pakken.

Bekijk hier Undercover in Nederland van zondag 19 oktober 2008 waarin Alberto Stegeman duikt in de wereld van de foute fotografen.
http://www.sbs6.nl/web/show/id=117418/l ... 160/page=1

EDIT: Ik wil hiermee niet het bewuste topic/fotograaf weer aanhalen maar wel het onderwerp!!!
Laatst bijgewerkt door Ivonka op 22-02-09 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Re: Foute fotografen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:33

Goed dat je hier aandacht aan schenkt, idd veel meiden die het slachtoffer worden van zulke 'fotografen' die zogenaamd grote modellen van hen gaan maken.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:36

Inderdaad. Heel goed dat je er aandacht aan schenkt. Het topic wat je bedoelt was echt tenenkrommend. Pubermeisjes zijn vaak zo naïef en dit soort foute gasten (wil het niet eens fotograaf noemen) maakt daar gretig misbruik van.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 23:39

Even ter verduidelijking:

Ik wil hiermee niet het bewuste topic/fotograaf weer aanhalen maar wel het onderwerp!
Want ik schrok echt van die uitzending van undercover van SBS6 :oo

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:43

Ivonka schreef:
Even ter verduidelijking:

Ik wil hiermee niet het bewuste topic/fotograaf weer aanhalen maar wel het onderwerp!
Want ik schrok echt van die uitzending van undercover van SBS6 :oo

Heb die uitzending ook te zien.
Maar het topic is wel het bewijs van hoe makkelijk het gaat.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 23:46

Ja en een "professionele" camera wil ook al niks meer zeggen. Die zijn tegenwoordig voor iedereen te koop dus stink daar niet in. Spreek ook niet af op vreemde plaatsten. Een echte modellen fotograaf heeft iig wel iets van een studio. Informeer ook duidelijk naar zijn werk e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:07

Heb 't ook gezien, vind het zo dubbel allemaal.. zoals het meisje van het betreffende topic, die ondanks allerlei waarschuwingen en adviezen toch nog met zo'n type fotograaf (want IMO was het een redelijk aparte fotograaf) in zee gaat... waarom wil je dan, koste wat kost terwijl mensen je genoeg waarschuwingen en tips geven, je toch nog zo laten fotograferen? Zouden die meisjes op een bepaalde manier graag iets van bevestiging willen?? Het idee dat ze mooi zijn als ze zo'n fotoshoot krijgen oid, dus eigenlijk een verkeerd zelfbeeld, of waarom dan toch?

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:13

Bah ik vind het echt te gek voor woorden.
Best wel gek, als je al zo'n site op internet vind,
en je typt het zelfde adres nog eens in op google,
zie je al vaak van die erotische sites opeens.
Dus nooit zomaar ergens inschrijven..
ik heb de aflevering niet gezien, maar wil hem nog wel even kijken.
Wat is trouwens het topic waar over gepraat wordt?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:13

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:19

Heb net de aflevering gekeken (duurt lang zeg :P )
En ik ben het helemaal met je eens. Maar het lijkt me ook héél lastig om de 'juiste' eruit te scannen. Want hoe weet je nou welke juist is en welke niet? En waar kan je die juiste vinden?

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 00:21

@ gabyfedde, wil je die link weg halen want anders ben ik bang dat het topic op slot gaat en daar heb ik hem niet voor geopend ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:22

absque_dubio schreef:
En ik ben het helemaal met je eens. Maar het lijkt me ook héél lastig om de 'juiste' eruit te scannen. Want hoe weet je nou welke juist is en welke niet? En waar kan je die juiste vinden?

Denk dat je door te googlen vaak al een heel eind komt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:23

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 00:24

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:25

maar het lijkt mij dat je voor zo een foto shoot heel google afleest met wat zijn referenties zijn, of denk ik te moeilijk ??

ik snap niet dat je als jonge meid zo ver gaat voor een foto's shoot, het zijn "maar" foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:25

_Tara_ schreef:
absque_dubio schreef:

Denk dat je door te googlen vaak al een heel eind komt.

En bijv. vragen naar de locaties waarop de foto's gemaakt worden, of hij een thuisstudio heeft. Kijken via google naar een site of z'n hyves- zoals de betreffende fotograaf van het topic op bokt laatst, die had op z'n hyves bijna alleen maar minderjarige meisjes als 'vrienden'.. dat vind ik al typisch om eerlijk te zijn.

En voorbeeldfoto's / portfolio vragen. Kritisch kijken naar de foto's, want als het goed is worden als voorbeeldfoto's alleen de beste gestuurd. Zijn de achtergronden mooi/passend/rustig? Zijn de foto's goed belicht (niet heel erg donker, niet heel erg licht, bijv. geen enorm witte gezichten door flitsen). En ook: hoe zijn de poses van de modellen? Met veel overdreven sexy poses zou ik al een ander zoeken, zeker als het ook nog voornamelijk jonge meiden betreft...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:26

Tips: je eerst shoot? neem altijd een vriendin/vriend/ouder mee, mocht het een foute fotograaf zijn, dan pusht hij je minder snel.

Wil de fotograaf blote delen zien maar jij niet? dan ga je weg, het is jou shoot, jou wensen.

stel een schriftelijk contract op, mondeling kan alles, maar wanneer er iets gebeurd heb je niets.

Doe research voordat je aangesproken word, vraag naar portfolio,ervaringen,websites etc, dat recht heb je, word dat niet gegeven of komen er teveel smoesjes, weet je genoeg.

Ben je ontevreden met de foto's en heb je toch betaald? los het op, want voor je geld hoor je wat te krijgen, dit kan je ook in het contract zetten.

laat niet op je inpraten door al die mooie verhalen, hij gaat van jou een model maken gegarendeerd, "maar dat kan niet als je zo preut bent" trap er niet in!
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 23-02-09 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:29

die fotograven liggen nu allemaal heerlijk te rukken op hun fotomateriaal.. :')

zo slecht...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:29

google op modelfotograaf en je komt bij de meest perverse viespeuken

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 00:30

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:33

Schokkende aflevering zeg.. :\
Ik weet dat het veel gebeurd, er zijn genoeg fotografen die zich aanbieden als zijnde professioneel en dat niet zijn!
En dat is niet alleen op gebied van modellenfotografie, er zijn er ook genoeg hier op het forum die foto's maken van paarden.
Al richt dat natuurlijk geen emotionele schade aan en ligt het allemaal wat makkelijker ;)

Erg jammer dat er altijd mensen zullen blijven die de boel bedonderen, sommige met minder slechte bedoelingen dan andere, maar toch, blijft een erg kwalijke zaak! :\

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:49

Erg schokkend inderdaad.. Jeetje die man ook die zo ongeintresseerd doet terwijl die gewoon dik betrapt is.. worden die fotografen eigelijk niet opgepakt o.i.d door de politie?
Het is toch een strafbaar iets om te masturberen voor de cam met een meisje van 14 lijkt mij?!!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 01:06

Ik heb die aflevering toen gezien, twee dagen voor ik zelf op fotoshoot zou gaan... ik had sowieso al mn oma mee en zelf het nodige research gedaan. En uiteindelijk is alles prima geregeld, inclusief contract :)
Echt misselijkmakend hoe sommige mensen gebruik maken van andermans onzekerheid/naïviteit

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 01:25

[LZP] > [NM]

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 01:29

Wat me verbaast is dat de camera's niet een proffesioneel ogen.
De man met het contract heeft een huis tuin en keukenfotocameratje. Dat zou de geloofwaardigheid toch sterk moeten laten dalen. Hopelijk hebben ze niet teveel slachtoffers gemaakt.