Een ansichtkaart in België is 83 jaar onderweg geweest.
De kaart werd in 1926 op de bus gedaan door een jonge soldaat in Brussel. Hij stuurde de kaart naar zijn ouders in het Vlaamse Opbrakel met het verzoek een nieuw hemd op te sturen.
Een postbode kwam de oude vergeelde kaart deze week brengen bij een stomverbaasde dochter van de soldaat, de inmiddels bejaarde Rosa Morre. "Ik dacht dat de postbode een grapje maakte. Maar toen ik de kaart van dichtbij zag, kon ik mijn ogen niet geloven", zei de vrouw vriijdag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws.
De Belgische Post vermoedt dat de kaart is blijven steken achter een kast of een erfgenaam heeft de brief pas gevonden op een zolder en gepost.
Het is trouwens geen wereldrecord. In Engeland was een kaart eens zo'n honderd jaar onderweg.
Ik hoorde het op het nieuws idd. Zoiets heb ik geloof ik ook eens eerder gehoord maar weet niet meer hoe dat precies ging.
Lijkt mij erg maf als je ineens zoiets in je brievenbus vindt. En die soldaat maar wachten op zijn hemd
Elan_GV
Geplaatst: 23-02-09 10:58
magda_90 schreef:
En die soldaat maar wachten op zijn hemd
Stom, maar dat was ook het eerste wat ik dacht
Maar wel heel bijzonder natuurlijk. Wel heel leuk. Vond het in ons oude huis al grappig dat we oude kranten achter het behang vonden. En die kwamen dan uit 1950..