Grote brand bij Kuwait Petroleum Europoort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

primagirl

Grote brand bij Kuwait Petroleum Europoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 00:04

Bron: http://www.ad.nl
Afbeelding

ROTTERDAM - Bij raffinaderij Kuwait Petroleum in Rotterdam Europoort aan de Moezelweg woedt sinds vrijdagavond een felle brand. De brand is door nog onbekende oorzaak ontstaan in een zogeheten ontzwavelingsfabriek, een unit waar zwavel uit dieselolie wordt verwijderd. De waterstof die bij dit proces een rol speelt, kan exploderen als het in aanraking komt met zuurstof.

Een toren van 40 meter hoogte dreigt door de brand om te vallen, zei een woordvoerder. Ook zouden er explosies zijn gehoord. De brandweer is met man en macht bezig de brand onder controle te krijgen. Ook staan ambulances en andere hulpdiensten paraat. De Moezelweg is gedeeltelijk afgesloten.
Voor zover bekend zijn er zijn geen gewonden of vermisten. Bij de brandweer zijn tientallen telefoontjes binnengekomen van mensen uit de wijde omgeving die het vuur zien. De brand veroorzaakt dan ook een grote vuurkolom, aldus de brandweer.
Woordvoerder Anton Fransen van Kuwait Petroleum weet niets van explosies in de unit. Hij bevestigt wel dat er geen vermisten en gewonden zijn.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:13

mijn vriend werkt daar in de buurt en reed er net langs.. hij belde nog dat er veel ambulances reden enzo

Neej

Re: Grote brand bij Kuwait Petroleum Europoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:25

Ik hoorde t ook ja, zat bij m'n ouders (barendrecht) toevallig naar Rijnmond te kijken maar niks geen nieuws daarover..

Toen ik net, uurtje geleden, naar huis reed was er vanaf barendrecht in ieder geval behalve heel veel affakkelen niets te zien...

Blij dat ik niet dichterbij woon, schijn nogal naar zwavel te stinken nu

Typisch trouwens, lees op t internet allemaal reacties van mensen uit Barendrecht en Ridderkerk dat ze ook explosies gehoord hebben, maar ik heb echt niks gehoord :P

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:30

ai .. hoop dat ze de stikstof vrij kunnen houden
dat expodeerd niet dat implodeerd

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:35

Begreep net dat ze t gecontroleerd laten uitfikken..

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:16

Uit de regels van dit forum:

NM is géén algemeen nieuwsforum: het is dus niet de bedoeling om hier een compleet overzicht van het nieuws van alledag te verzamelen, hier zijn genoeg andere fora op internet voor te vinden. Het is ook niet de bedoeling om hier allerlei berichten met een laag nieuwsgehalte te plaatsen die vooral gek of grappig zijn. NM is bedoeld als discussieforum en dat betekent dat het onderwerp ook discussiewaardig moet zijn. Voldoet een onderwerp hier niet aan dan wordt het op slot gezet.

Omdat hier geen aanzet tot discussie wordt gegeven dus een slotje.