Economische crisis van nu

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Economische crisis van nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 12:44

Hallo allemaal

Ik maak een economie po over de economische crisis van nu, en in de po vergelijk ik het met de crisis van 1929..

Nu zoek ik naar de gevolgen van de crisis van nu.. zijn er hier mensen die een mening hebben hierover, en misschien feiten? Wat de crisis van nu allemaal voor gevolgen heeft voor ons, en natuurlijk voor heel nederland..

Kom maar op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:04

Huizen worden moeilijker verkocht, en de huizenprijzen lijken te dalen.
En er zijn toch al wat ontslagen gevallen.
Hypotheken worden moeilijker verstrekt, zo ook leningen voor bijvoorbeeld auto's ed.
Voor de rest heb ik even geen idee, dit was zo even mijn eerste idee bij de kredietcrisis.

Anoniem

Re: Economische crisis van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:50

Als je dit gewoon intypt in en zoekmachine, krijg je genoeg te lezen hierover.

Waar je bijvoorbeeld naar zou kunnen kijken is waarom de beurs in 1929 instortte en waarom deze keer.

In je PO zou ik kijken naar de gevolgen van hoog- en laagconjuctuur en via welke maatregelen de gewone mensen geraakt worden. Voorbeeld: toen het heel goed ging en iedereen geld zat had, werd de nieuwe zorgverzekering ingevoerd. Dat werd niet gedaan omdat de verzekeraars het slecht hadden, maar die wilden het nog beter en de overheid en werkgevers wilden van de sponsoring af. Gevolg is dat huishoudens honderden euro's netto op achteruit gegaan zijn. Nu gaat het weer slechter en kan zoiets dus de bottleneck worden en wie gaat dat dan weer betalen? De tijd dat iedereen hogere salarissen kon vragen, is wel voorbij, dus hoe moet het nu verder? Dit is een vraag waar er wel honderd zijn :).

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:27

Google?

Aan meningen heb je denk ik vrij weinig voor een objectief PO.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:17

Mooi verdekt opgesteld huiswerktopic. Maar toch een huiswerktopic. Dus een slotje ;)