Wat vinden jullie van Moslims e.d?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ndewilde

Wat vinden jullie van Moslims e.d?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 13:23

zo als de titel al zegt!

ik had laatst een discussie hierover op school!
het ging hierover dat ze vonden wat als iedereen moslim is en wat er dan zou gebeuren!
en wat als er ooit ruzie komt tussen moslims en andere geloven/volken?

wat vinden jullie?

Anoniem

Re: Wat vinden jullie van Moslims e.d?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:24

Wat als iedereen moslim is? Euh?
Daar kan ik me niks bij voorstellen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:25

nou iedereen moslim gaat nooit gebeuren, daarheb je geloven voor
Ruzie is er al, dus niet wat als, maar wat vind je er van. Ik vind het stupid.

En nee ben niet tegen moslims ;) ben tegen haat, voor respect naar iedereen!
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 10-02-09 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:25

:D met moslims zelf ik niks mis mee :D

het ligt eraan hoe ze omgaan met hun geloof de islam en laten we ons daar niet over uitlaten, dit topic is toch gedoemd om op slot te gaan

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:26

De ene moslim is de ander toch niet?
Mensen in een hokje plaatsen is gevaarlijk, vind niemand leuk.

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 13:28

nee ik vind niet! ik vind dat je hier best normaal over kunt discussiëren! maar wat als ze radicaal worden? ik vind dat iedereen ze eigen geloof mag hebben! maar ik denk ooit dat het uit de hand loopt! tenminste dat zegt mijn gevoel!

en in hokje plaatsen doe ik niet hoor:D nik heb genoeg vrienden/bekenden die getint e.d zijn:)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:31

Mocht het uit de hand lopen dan word ik wel moslim :D

Maar verdiep je nou eens eerst in het geloof en lees de koran voordat je zomaar topic's opent.

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 13:33

haha nee klopt! maar ik vroeg me zo af wat jullie vinden, wil er verder niemand op aanvallen hoor, maar zon gevoel heb ik er bij omdat je vaak iets op het nieuws hoort erover! maarja dat is een deel en ik wil niet iedereen over een kant scheren natuurlijk!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:34

Ndewilde schreef:
nee ik vind niet! ik vind dat je hier best normaal over kunt discussiëren! maar wat als ze radicaal worden? ik vind dat iedereen ze eigen geloof mag hebben! maar ik denk ooit dat het uit de hand loopt! tenminste dat zegt mijn gevoel!

en in hokje plaatsen doe ik niet hoor:D nik heb genoeg vrienden/bekenden die getint e.d zijn:)

Maar je gooit alle moslims op 1 hoop? Dus stop je ze wel in een hokje.

Ik heb sowieso niks met geloven, respect voor een ander moet vanuit jezelf komen niet omdat een of ander boek je dat opdraagt.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:35

Ik vind dat iedereen vrij is in wat zij willen geloven, zolang ze er geen anderen mee 'hinderen' alsin dat iedereen met een ander geloof ook moet doen in hun 'cultuur' zegmaar normaal is ..

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:36

Als je dan zo'n gevoel krijgt, waarom ga je dan niet wat googlen op internet. Genoeg sites voor moslimmeisjes en jongens bijvoorbeeld, en daar kun je gerust een vraag stellen..vinden ze helemaal niet erg.

Ik denk niet anders over moslims dan over christenlijke e.d. Zo denk ik ook niet anders over een afrikaan en een nederlander. We zijn allemaal mensen, en iedereen heeft zijn/haar voorkeur voor geloof, manier van kleden, lievelingskleur e.d.. Dus in mijn ogen is er dan ook niets aan de hand :).

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:36

Ruzie tussen verschillende geloven en zelfs binnen geloven is van alle tijden hoor! Denk maar eens aan de Kruistochten bijvoorbeeld.
Persoonlijk vind ik dat je iedereen in zijn of haar waarde moet laten en het niets uitmaakt of de ander gelooft en waar hij dan in gelooft. Zolang het maar binnen de perken blijft, godsdienst koppelen aan een staat daar ben ik niet zo'n voorstander van. Geloof is voor mensen prive, dat moet je niet vanuit de regering opdringen aan de inwoners van een land. En dan maakt het niet uit of het nu gaat om christenen, moslims, hindoes of wat dan ook.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:41

een moslim is voor mij hetzelfde als een christen, hindoe, jood, mormoon, etc..een groep mensen die allemaal ergens in geloven. dat ze het allemaal verschillend uitdragen is een ander verhaal en of ik het met ze eens ben al helemaal.
zolang alle mensen respect voor elkaar kunnen houden vind ik het allemaal prima, anders niet.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:49

Wat vinden jullie van Moslims? Tja, wat kun je er van vinden? :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:54

Tis een GELOOOOOOOF.... dusjah, ik kan er niks over zeggen, heb wel paar vriendinnen die moslim zijn, maar dat is gewoon een bijzaak, heb er geen last van laten we zeggen :+ mensen gaan ook niet raar naar mij kijken als ik zeg dat ik ook een gedeelte joods/israelisch ben, blijf nog steeds mezelf

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:58

De mensen die het Islam aanhangen is vaak niks mis mee.
Het geloof echter vind ik maar niks, maar dat geldt voor alle geloofsovertuigingen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:01

Mystica schreef:

haha ja idd!!

ik ben atheist....en nu? van vind je nu van mij?

zelfde vraagstelling dus......
eigenlijk ietwat nutteloos topic...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:02

Precies, zo kun je ook de vraag stellen wat iemand van Rooms Katholieken vind (heikel punt dezer dagen ;) ) of van Protestant Christelijken.

Lastig punt is dat onze meningen worden gevoed door wat we horen op radio en tv, lezen in de krant en het internet. Vaak zijn dit de minder positieve berichten, dat kan je mening kleuren. We zijn over het algemeen dus niet zo objectief denk ik! Let daar op als je uitspraken doet!! Eigenlijk zou je je hier meer in moeten verdiepen voordat je er iets van kunt vinden (want dan kun je het onderbouwen).

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:03

ikdoemaarwat schreef:
Mystica schreef:

haha ja idd!!

ik ben atheist....en nu? van vind je nu van mij?

zelfde vraagstelling dus......
eigenlijk ietwat nutteloos topic...

Nu vind ik je iemand die in zichzelf geloofd. :j Oeoeoeh :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:04

Ik geloof in.... maakt mij dat anders dan ik ben... Egt waar? Ow.... dat had ik niet verwacht... Ik dachtdat iedereen gelijk was :+

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:05

_O-

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:37

Mystica schreef:
Nu vind ik je iemand die in zichzelf geloofd. :j Oeoeoeh :')

gelukkig is dat ook zo , anders zou t toch wat wezen met mijn leven he :P :+

maar zoals eerder al gezegd...media maakt er altijd zo een pania verhaal van...
ga eens met (goede)moslims om de tafel zitten en dan word je kijk wel heel anders hoor :j

en heb goede even tussen haakjes gezet omdat je in elk geloof natuurlijk slechte mensen hebt ;)

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:42

Met Moslims heb ik geen problemen, sterker nog mijn beste vriendin is er een, en mijn schoonbroer. Ik heb het alleen niet op extremisten ;), die verdraaien en misbruiken het Islam zodanig om hun eigen (wan)daden goed te praten.

Oorlogen tussen verschillende godsdiensten bestaan al eeuwen, behalve dan het Boeddhisme, dat is naar mijn weten de meest neutrale godsdienst. Als ik ooit aan moet sluiten bij een bepaald godsdienst, zou dat het Boeddhisme zijn.

Maar het is een eeuwenlange discussie. Feit is dat een groep rotte appels het verpest voor de normale gelovigen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:33

Miryamk schreef:
De ene moslim is de ander toch niet?
Mensen in een hokje plaatsen is gevaarlijk, vind niemand leuk.

Precies. 'De Moslim' bestaat niet, 'De Christen' ook niet, 'De Atheist' ook niet, wat dan ook.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:59

Ik ben het volledig met de laatste posts eens. Als je vraagt 'Wat vinden jullie van Moslims' kun je net zo goed vragen: 'Wat vinden jullie van Katholieken?' of 'Wat vinden jullie van vrouwen' of 'Wat vinden jullie van mensen die uit Groningen komen'. Oftewel, een veel te generaliserende en stereotyperende vraag. De Moslim bestaat niet. Moslims komen uit een heleboel verschillende landen, hebben verschillende banen en beleven hun geloof op een progressieve of fundamentalistische manier, of nog anders. Van 'De Moslims' vind ik dus helemaal niks. Die zijn er gewoon. :+

Ndewilde schreef:
het ging hierover dat ze vonden wat als iedereen moslim is en wat er dan zou gebeuren!
en wat als er ooit ruzie komt tussen moslims en andere geloven/volken?

Waarom zou iedereen ooit Moslim worden? Ik denk trouwens niet dat er ooit ruzie zou zijn tussen alle Moslims en alle andere geloven. Misschien wel tussen een paar Moslims en een paar anderen... maar da's een ander verhaal.