Wat zouden jullie doen risico of meer betalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Wat zouden jullie doen risico of meer betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 20:45

Citaat:
Jeff Hoeyberghs onder vuur
Nederlanders waarschuwen voor mislukte borstvergrotingen

Een druk bekeken Nederlands consumentenprogramma heeft zijn kijkers aangeraden om de Welness Kliniek van Jeff Hoeyberghs links te laten liggen wegens 'te veel mislukte borstvergrotingen'. Jeff Hoeyberghs, die in het programma nog als een bezetene tekeer ging, deed de heisa gisteren kalmpjes af als een 'geënsceneerde lastercampagne'.

Het programma Das je goed recht op de commerciële zender SBS6 staat wekelijks mensen bij in geschillen waar ze niet uitkomen. In de aflevering van zondag zei presentator John van den Heuvel dat ze heel veel klachten hadden gekregen over een kliniek in België, waar aan de lopende band borstvergrotingen mislukten.

Ans van der Bilt uit Vlaardingen was één van de opgevoerde gedupeerden. De Nederlandse liet zich op 12 oktober 2007 opereren bij Hoeyberghs. 'De chirurg was te laat. Hij was vergeten dat hij een operatie had. Uiteindelijk kreeg ik snel-snel nieuwe borsten. Dat was geen prettig gevoel. Ik voelde me als in een slagerij. Enkele dagen later begonnen de problemen. Ik voelde een luchtbel in mijn rechterborst. In de kliniek noemden ze dat normaal. Ze raadden me aan me te masseren. Ik heb me suf gemasseerd. Maar enkele weken later was mijn borst nog altijd hard.' Uiteindelijk ging van der Bilt een tweede keer onder het mes om de fout recht te zetten. 'Het werd alleen maar erger. Na de operatie mocht ik naar huis. In de auto drupte het bloed door mijn kleren. De raad die ik kreeg toen ik belde naar de kliniek? Koelen met ijs.'

Ook Jeannie Haenen klaagde over de geleverde prestaties. 'Na de operatie bleek dat ik twee verschillende protheses had gekregen. Eén van 325cc en één van 390. Dat was tegen de afspraak en ik hield er twee verschillende borsten aan over. De reactie van de dokter: alle borsten zijn verschillend, meisje.' Haenen zegt dat ze mismeesterd is. 'De dokter deed alsof ik bij hem een brood was komen kopen.'

Tot en met de getuigenissen was de naam van Hoeyberghs nog geen enkele keer gevallen. Met een verborgen camera hadden ze wel gefilmd in zijn Welness Kliniek in Genk. En uiteindelijk ontmaskerde hij zichzelf door in zijn gekende stijl te briesen tijdens een telefonische reactie. 'Ik heb het schijt aan je methodes. Je bent een journaliste van het zevende knoopsgat. Als je heel Holland wilt bedriegen met je gezever, doe dat dan maar. Maar hou op met mijn tijd te verdoen. Ik heb geen tijd voor dit gelul, gezeik en prutsmuts. Gek wijf!'

Gisteren stond Hoeyberghs nog altijd achter zijn scheldtirade. 'Ik wilde meewerken aan het programma op voorwaarde dat ze me de namen van de klagers meedeelden zodat ik de medische dossiers kon raadplegen. Dan zou ik me tenminste kunnen verdedigen. Want ik ben de laatste om te zeggen dat hier nooit complicaties gebeuren. Maar ze weigerden dat dus.'

Uiteindelijk waarschuwde een cosmetische dokter in het televisieprogramma om 'dokters als deze' te mijden en in Nederland borstvergrotingen te ondergaan, ook al kost een paar borsten met 4.000 euro daar het dubbele dan in België. Volgens Hoeyberghs heeft hij inderdaad veel Nederlandse patiënten. 'Omdat ze in Nederland gewoon slappe kwaliteit afleveren. Ik lig niet wakker van die zever. Ik heb ook geen schrik om klanten te verliezen. Ik heb toch genoeg werk. En als ik door die zever toch achterlijk volk kwijtspeel, dan heb ik het liever zo.' Een klacht indienen wegens laster is dokter Hoeyberghs niet van plan. 'Als ik me daar al moet mee bezig houden. Dat ze in Nederland eerst eens een deftig programma leren maken. En als die vrouwen een poot hadden om op te staan, hadden ze toch al lang klacht ingediend bij het gerecht in plaats van naar de televisie te lopen, niet?'

Ik snap eigenlijk sowieso niet in de eerste plaats wie zich door hem laat opereren. Na het programma vol fiasco's en veel zaken tegen hem kan je toch al bedenken dat je een risico neemt (verder heeft hij alle lasterzaken tot nu toe verloren lijkt me slim plan om er niet opnieuw aan te beginnen). Een simpele google actie zou je al veel verteld hebben.
Zou het risico minder doorwegen bij jullie dan het geldaspect?

Ik ben benieuwd.

Bron het nieuwsblad http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... d=GP25U399

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:05

In dit geval zou ik zeker kiezen voor meer geld. Een borstvergroting is een operatie waar je van te voren goed over nagedacht hebt en die nooit zonder risico's is. Daarnaast heb je je 'nieuwe' borsten voor het leven. Ik zou er dus liever 2000 euro extra voor uitgeven.

Thirsa_

Re: Wat zouden jullie doen risico of meer betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:12

Ik zou het risico niet nemen en liever (veel) meer betalen bij een kliniek die wel goed aangeschreven staat. Snap eerlijk gezegd ook niet dat mensen naar deze kliniek gaan.. je doet toch eerst wat research (en idd, google is your friend...)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:56

Het is wel je lichaam waar het hier over gaat en waar je je leven lang mee moet doen. Dan lijkt het me dat je voor zekerheid gaat en wat meer betaald. Dan weet je tenminste zeker dat het allemaal goed gaat en het resultaat er mooi uit zal zien.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:06

beter meer betalen dan risico nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:07

Er wordt zo uitvoerig steeds gewaarschuwd tegen slechte klinieken, toch zijn er vrouwen die voor weinig geld gewoon naar een kliniek gaan waar ze weinig van weten, ipv naar een gerenommeerd Nederlands ziekenhuis.

Sinds nepborsten bestaan zijn er vrouwen zat die misvormd zijn en er zelfs dood aan zijn gegaan. Ik begrijp best wel dat vrouwen borstcorrecties willen, maar ga dan naar een goede plastisch chirurg en overtuig hem dat jij een paar cups groter wilt en dat ze rechtop moeten staan. Veel vind ik gewoon mode en veel chirurgen zullen ook niet snel iemand helpen die niet cosmetisch geholpen dienen te worden, maar gewoon grote borsten willen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:52

Ik zou niet per sé direct voor de duurdere oplossing gaan, ik zou eerst zoveel mogelijk onderzoek proberen doen naar de chirurg in kwestie.
Kan mij nl best voorstellen dat er in Nederland ook af en toe iets misloopt, dus om zomaar te denken, "duurder zal wel beter zijn", nee toch maar niet.

Ik zou mijn oordeel dus laten afhangen van hetgeen ik lees / hoor over de chirurg. Jeff Hoeybergs moet aan mijn lijf niet komen, hoe goedkoop of duur hij ook mag zijn. :) Die mens komt totaal niet sympathiek over op tv, maar ik heb 'm nog nooit irl gezien.
Maar ik denk nou niet dat alles wat hij doet, mislukt. :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:04

Citaat:
ik zou eerst zoveel mogelijk onderzoek proberen doen naar de chirurg in kwestie.

En hoe zou je dat willen doen dan? Ik denk dat er helemaal niet zoveel informatie te vinden is op het i-net over geslaagde of niet-geslaagde ingrepen - het wereldje van de witte jassen is toch behoorlijk gesloten en beschermt zichzelf. Een tijd geleden heeft de Consumentenbond ook een onderzoek verricht maar als je wilt weten wat hun bevindingen zijn, moet je wel eerst lid worden van die club.

Ik denk dat het een goede zaak zou zijn als de 'prestaties' van een plastisch chirurg wél bekend zijn ( buiten de juich-verhalen op de sites van de klinieken) - zeker omdat er met al die make-over programma's op televisie veel mensen zijn die zo'n ingreep ook wel zien zitten. Dat iets 'duur' is vind ik geen garantie voor de kunde van een medicus.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:03

Ik zou meer betalen voor nieuwe borsten, maar duurkoop kan ook weleens miskoop zijn.

Als ik dat zou doen, had ik anders aangepakt. Ten eerste ging ik goed oriënteren waar de goede dokters met erkende diploma's zijn en of ze veel ervaring hebben met borstvergroting/verkleining. En of het klikt tijdens kennismakingsgesprek (wil geen dokter aan mijn lijf als ik hem niet vertrouw). Verder vind ik ook belangrijk dat je ook kijkt of je wel of niet goede nazorg krijgt na een operatie. Ik zou niet zo snel in de kliniek laten doen, eerder in het ziekenhuis.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 20:10

Tuurlijk ik zeg ook niet dat een duurkoop geen miskoop kan zijn.
Maar de extreme gevallen zoals de welness kliniek, de plastische safaris, of de mensen die naar turkije gaan zijn toch wel de mensen die meer risico nemen.

Ik heb ook heel hard zoals je gezegd mezelf geinformeerd toen ik mijn borstreductie kreeg. Heb vier chirurgen afgegaan natuurlijk is het nog altijd een risico maar dat is elke operatie.