Paardensport in de krant, hier nauwelijks!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Paardensport in de krant, hier nauwelijks!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 20:12

Hi Bokkers,

Ik vroeg me af of het overal zo matig gesteld is met de paardensport in de kranten.
Hier is nauwelijks iets te vinden, Jumping Amsterdam ligt vrij dichtbij en is toch niet klein, maar ook hier staat niks over in.
Alleen het CH Hoofddorp is dicht bij genoeg om een klein artikeltje over te plaatsen (gemeente ligt ongeveer naast ons).

Hoe is dat bij jullie?

Ohja, ik weet niet of het hier goed staat, maar dit vond ik de meest logische plek ;)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:16

Heel heel zelden.
Alleen als er een bekend iemand iets heeft gewonnen of als er een heel groot evenment er komt/is.
Voor de rest eigenlijk niet.

inkepink

Re: Paardensport in de krant, hier nauwelijks!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:04

hier staat regelmatig iets in de krant.
Grote evenementen zoals boekelo,csi geesteren, hippisch hengelo en indoor wierden krijgen redelijk veel aandacht.
Zelfs uitslagen van kleinere concoursen staan er meestal wel in, maar dit zal ongetwijfeld door de desbetreffende rijvereniging wel doorgegeven moeten worden.
In enkele lokale krantjes staat iedere week verslag van diverse concoursen in de regio.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:05

Hier staat regelmatig iets in de krant (polderkrantje)
wel van de plaatselijke rijvereniging

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:00

Tja ook nauwelijks hier, maar we hebben hier dan ook maar één manege. Die komen alleen maar in de krant als er echt iets bijzonders gebeurd is daar.

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:32

Er word nou eenmaal bij de media meer aandacht aan voetbal, schaatsen etc. besteed. Hiervoor is een veel grotere groep geinteresseerden dan de paardensport. Wel erg jammer inderdaad, ze zouden er best wat meer in mogen doen.

In de Telegraaf staat op zijn tijd wel eens een hele reeks bladzijden vol paardensport. :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 21:47

Al denk ik dat er, zeker de jongere generatie, meer liefhebbers zijn van paardensport dan van hockey, wielrennen en schaatsen, want daar staan hier dagelijks de kranten mee vol, naast de ruim 2 pagina's voetbal.

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:04

Maar lezen er meer kinderen de krant of meer oudere mensen? Ik denk gezien het publiek van een krant, dat voetbal & schaatsen meer lezers zou krijgen dan een stukje over de paardensport.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:06

bndestem heeft regelmatig paarden dingen in de krant staan.
Alleen komt die niet bij ons. :(

Edit: vroeger in het regionale krantje stonden altijd alle clubs erin. Meestal ook met foto! Dan werd er een van de club geselecteerd die eerste geworden was, en die kwam dan met foto in de krant. Heb nog een heel plakboek met krantenknipsels van mezelf. Echt heel leuk.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:33

bij ons staat er wel wat in(stentor van apeldoorn) maar dan zijn het kleine stukjes met uitslagen. echt weinig dus

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 18:50

Quente_ schreef:
Maar lezen er meer kinderen de krant of meer oudere mensen? Ik denk gezien het publiek van een krant, dat voetbal & schaatsen meer lezers zou krijgen dan een stukje over de paardensport.

Maar de kinderen (ik bedoel dan ook rond de 17/18 jaar) moeten het wel intressant gaan vinden om het te lezen, toch?
Door meer paardensport lok je meer lezers van verschillende leeftijden.

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:08

Daar zit jou mening goed, maar zo staat de krant er mischien niet tegen over. Als de sportpagina nu goed loopt voor hun, waarom zouden ze het dan nog veranderen omdat een aantal paardenliefhebbers dat graag zouden willen hebben?

Ik sta echter helemaal aan jou kant, ik zou ook graag wat meer hippisch nieuws willen zien in de dagbladen :)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:05

ach schei uit. Hier bij bndestem kom je alleen in de krant als je M of hoger rijdt. Als je bijv. regiokampioen bent geworden komt er maar een ieniemienie stukje in... Maar daar in tegen worden de wilde menwedstrijden wel flink in de krant gezet met foto en al.....

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:40

Vrijwel niet, alleen voetbal :=

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:24

Hier lees je ook zelden iets over paardensport, terwijl er toch genoeg gebeurt op maneges in de omtrek.
Jammer hoor!

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:20

Hier ook voornamelijk voetbal.
Toch heeft paardensport zijn eigen kopje in de krant waar wekelijks de uitslagen van locale wedstrijden worden vermeld.
Ook over het evenement paard 2009 stond een mooi stuk in de krant.

Het mag natuurlijk altijd meer, maar laten we eerlijk zijn.
De paardenmensen en mensen met paarden kunnen nooit op tegen de luidruchtig aanwezige & massale voetbalgekte.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:42

Hier (Limburg) staat altijd best veel in de krant. Geschreven door mijn vader :D .
Ik heb het zelf ook 4,5 jaar gedaan als bijbaantje tijdens mijn studie.

De meeste kranten kunnen simpelweg niemand vinden die een leuk stukje over de paardensport kan schrijven. Het is namelijk best wel een specifieke sport en voor leek is het heel erg moeilijk om er een fatsoenlijk verhaal over te schrijven.
Mijn vader heeft daar een jaar of 6 geleden een keer over geklaagd en kreeg meteen een aanbod om het zelf te doen.
Dat heeft hij dus gedaan en nu doet hij dat nog steeds :j .
Dus ik zou gewoon een naar je regionale krant bellen en vragen waarom er niks instaat. Wie weet krijg je ook wel de kans om dit als bijbaantje te doen. Het is erg leuk en verdient ook nog eens heel goed!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:45

zeer zelden vliegt anky voorbij en Albert Zoer met Sam(trouw, NRC-handelsblad), daar wordt steeds dezelfde foto voor gebruikt trouwens (in de Trouw in iedergeval)

Maar wat ik écht belachelijk vind; dat er voetbalnieuws is (gewoon de standen, wedstrijden, overwinningen) op het NOS jounaal!!
Lekker wereldnieuws, als ik dat wil zien kijk ik wel naar studiosport

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:48

In NRC-Next hebben ze de laatste tijd geregeld artikelen over paardensport. 3 weken geleden nog een paginagroot artikel over Adelinde Cornelissen en donderdag een artikel over de hengstenkeuring in Den Bosch. Ze doen wel erg hun best maar slaan soms de plank finaal mis. Bij een artikel over de SPRING-paardenkeuring in Den Bosch was de titel bijvoorbeeld "Op zoek naar een nieuwe Salinero" etc. Ze schrijven er in elk geval wel over :)

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:03

Bij ons ('t Gooi) nooit wat in de plaatselijke kranten, alleen als een manege opendag heeft ofzo.
Ik had wel een stukje over Jumping Amsterdam gevonden in het Parool, maar daar mag het ook wel instaan :+

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:39

inkepink schreef:
hier staat regelmatig iets in de krant.
Grote evenementen zoals boekelo,csi geesteren, hippisch hengelo en indoor wierden krijgen redelijk veel aandacht.
Zelfs uitslagen van kleinere concoursen staan er meestal wel in, maar dit zal ongetwijfeld door de desbetreffende rijvereniging wel doorgegeven moeten worden.
In enkele lokale krantjes staat iedere week verslag van diverse concoursen in de regio.

Ja, dat valt mij ook op :)
Ben er wel blij mee dat hier toch nog wel veel aandacht aan wordt geschonken in de omgeving..
Staan wij hier ook niet bekend als paardengebied? :+

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:52

Redelijk wel wat aandacht..(Brabants Dagblad) Uitslagen van wedstrijden in de buurt komen er ook in te staan. En dan over de evenementen ook meestal wel wat.