Ascioaal gedrag van mensen! ik kan er niet meer tegen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lelle

Ascioaal gedrag van mensen! ik kan er niet meer tegen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 15:00

Ik moet dit echt even kwijt, weet niet hoe en vraag me af of ik de enige ben. :(
Het lijkt wel of men steeds meer ik ik ik wordt.

In de auto is het kijken en denken van voorbumper tot aan de achterbumper en vooral niet verder en als iemand last heeft of een noordgreep moet uithalen omdat die gene even iets gauw moet doen jammer dan, niet kijken even sorry gebaren NEE gewoon doorrijden.
In de supermarkt loopt men alsof men koning is rekeninghoudend met andere mensen, even aan de kant gaan staan, of meedenken in een vol gangpad is bijna niet meer aan de orde.

Iets beschadigen of stuk maken van een ander, oef iemand iets gezien Nee , gauw weg wezen

Zo kan ik wel door gaan, ik heb er zo mijn buik van vol waarom doet men alsof hij/zij de enige ter plaatse is en dus met niemand meer rekening hoeft te houden, die zich niet in zijn eigen vrienden&kennisen kring bevindt.
Net kom ik thuis met mijn moeder en dochter wij wonen aan een doorgaande straat in een woonwijk, we zijn net uit de auto en ik hoor piepende banden en een hoop moter geluid.
Roep dus naar mijn moeder dat ze mijn dochter moet vastpakken (4 jaar oud) en ja daar komt een auto aan scheuren (vlucht heuvel maakt geen indruk)
Ik gebaar tegen scheurpiet dat ie langzamer moet, hij stopt met gierende banden gooit het zijportier open en maakt me uit voor ........en ......en ... en ga maar door.
Vriendelijk gevraagd of hij niet helemaal goed bij zijn hoofd was en dit bevestigde hij, waarna hij de deur dicht smeet en met gierende banden wegreed.
Mijn moeder in de stress, want ze konden me wel ik weet niet wat doen enzenz en mijn dochter heeft weer wat uitbreiding van haar woordenschat. :+

Ik weet het, mischien had ik het niet moeten doen, maar ik wordt er zo moe en woedend van.
Ben ik de enige, ben ik een zeur of ligt het niet aan mij en zijn er meer mensen zoals ik. }:0 :(

Natuurlijk is niet de gehele wereld zo, kom ook geregeld mensen tegen die de zelfde maatstaven hanteren als ik, maar volgens mij worden het er wel steeds minder. (of het valt niet meer zo op) :o
Hoop wat van jullie te horen
Danielle

Blue_Eyes

Re: Ascioaal gedrag van mensen! ik kan er niet meer tegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:23

Herkenbaar... maar niks aan te doen, vrees ik.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:27

Ik heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt, gelukkig.
Nee nou lieg ik. Een keer met mijn moeder in de C&A. Er stond een 'vrouw' in een nogal smal gangpad, en mijn moeder wilde er graag langs, want ze hield de rest nogal op. Dus ze laat vriendelijk merken dat ze er langs wil, en vraag dat ook. Nou die vrouw werd me toch kwaad! Die begon mijn moeder voor vanalles en nogal uit te maken en ze riep nog wat dingen die ik me niet meer kan herrinneren, maar het kwam eigenlijk op een doodsbedreiging neer. :o
Toen later in de bus terug naar huis, zaten hun ook in de bus en ze moesten voor een kaartje 2 euro betalen, maar die vrouw vertikte het om te betalen. Ze schreeuwde een heel verhaal tegen de busschauffeur, wat voor onnozel werk hij nou had en dat ze daar echt niet voor ging betalen :+

En wat ik laats op tv zag bij de wereld draait door. Een vader ging met zijn 3? jarige zoontje naar een training van feyenoord. Toen de spelers 'naar buiten' kwamen, begonnen verschillende 'fans' hun uit te schelden. Wat ik opzich al aso vond, het is echt niet alleen hun schuld dat alles daar k*t gaat. Maar die vader pakte zijn zoontje op de arm en deed gewoon mee! Begon de spelers voor van alles uit te maken.. :n
Tja dan kijk ik ook niet meer op hoe sommige mensen van mijn leeftijd (17) zich gedragen :o

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:32

oh dat maak ik zo vaak mee, zeker ook met mijn werk in de horeca.. je wilt t niet wéten.. mensen die schreeuwen van IK WIL NU GEHOLPEN WORDEN,ONMIDDELIJK en je word vaak voor van alles en nog wat uitgemaakt en dan heb ik t toch niet eens over in t verkeer idd..

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:37

Heel herkenbaar, sta je in de supermarkt wil je wat uit een schap pakken wat je nodig hebt en word je zonder pardon aan de kant gebeukt met een winkelkarretje omdat iemand anders meent voorang te hebben bij dat schap. Asociaal rijgedrag ook erg irritant vooral bumperkleven dat soort dingen...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:30

Gut...hoeveel tijd heb je :+

Mensen die menen dat je best kunt kaartlezen als je achter het stuur zit,dat ze daarbij ook 2 rijbenen gebruiken is af te leiden dat ze dubbele wegenbelasting betalen.
Mensen die in een half geblokkeerd gangpad uitgebreid gaan staan kleppen en niet van plan zijn opzij te gaan.Breeduit het karretje laten staan bij de kassa,netjes wachten totdat alles afgerekend is gaan zoeken naar de knip,en dat een afgeladen kar een voor een volladen...terwijl de rij al tot achterin de winkel staat.
Je bijna van je paard afrijden omdat ze van mening zijn voorrang te hebben..moet je op een kruising maar doordenderen...dat er ook nog haaietanden staan,stopborden en je niet mag telefoneren tijdens het rijden...tsja...daar hebben we het niet over :+

Je loopt met je paard netjes aan de kant van de weg...vervolgens wordt aangevallen door een hond en daarna wordt je de huid volgescholden door de eigenaar omdat dit een van de weinige stukken is waar je de hond los mag laten en je dus op moet rotten met je paard...ehhhhh pardon :?

Wilt u de hond misschien even terugroepen...hond blijft blaffen en eromheen rennen...na 6x vragen krijg je een antwoord..."hij heeft nog nooit een paard gezien" 8)7 is blijkbaar een reden om dan maar het schouwspel te bekijken of het water brand :roll:

Rijden op de dijk,aan een zijde geparkeerde auto's dus ik rijd op het midden.Komt een auto mij tegemoet met hoge snelheid...Op deze dijk mag je stapvoets rijden en het eindpunt(jawel) is de begraafplaats :D ...ik ben niet van plan om tussen een tehard rijdend voertuig en geparkeerde voertuigen te komen met mijn paard en ga dus niet opzij...auto minderd geen vaart en wijkt op het laatste moment uit en rijd bijna de dijk af(metertje of 3 naar beneden)....
Blij dat mijn paard een koele kikker is want hij verkrampte geen spier...dus ik gebaar naar de bestuurder of hij ze wel op een rijtje heeft zitten,blijkt het een ouder echtpaar te zijn...respect voor ouderen en zo :+ .
Snapte niet waarom ze zoveel haast hadden om op dat kerkhof te komen...misschien plekje uitzoeken of zo en de bewoners hebben geen haast meer daar ^)

Iemand vraagt een sigaret aan je...heb ik niet...krijg je "vuile t#ringh#er!!" naar je hoofd geslingert.Eh...ben je wel goed bij je hoofd?Ben maar doorgelopen want in een confrontatie op dat tijdstip en die plek heb ik geen zin.

Onnodig links rijden _-:( en zo kunnen we nog wel even doorgaan...jammer genoeg :n

Aan de andere kant zijn er weer mensen die hun hond spontaan aanlijnen en zich verontschuldigen als de hond blaft,hun auto even stilzetten of werklui die de graafmachine uitzetten als je langskomt.Dat zijn fijne momenten die je de rest weer doet vergeten ;)

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:38

Almere lijkt mij niet echt de meest sociale woonplaats van het land :=

Dus misschien moet je verhuizen :+ , iets meer richting het oosten van het land.
Daar zijn de fatsoensnormen nog iets hoger, hoewel het daar vast ook al niet meer is wat het geweest is.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:40

Je heel herkenbaar,
het lijkt wel of degene met de gootste bek de meeste rechten heeft ..

weet je waar ik dat aso gedrag ook vaak zie; HIER OP BOKT !!

ik neem ff 1 voorbeeldje;

iemand typt een vraag en zet erbij; ik ben dyslectisch

op dezelfde pagina nog geeft iemand een antwoord
in de trant van; hoe kunnen we iemand als jou serieus nemen
als je zo kinderlijk overkomt met je typfouten ed..

Nou als ik dat lees dan begin ik te koken van binnen !!

Als je ff een paar dagen hebt, kan ik je nog veel meer voorbeelden noemen !
als iedereen nou eens een KLEIN beetje meer Nadacht voor hij reactie gaf
op wat voor manier dan ook, werd de wereld al een klein beetje beter..

denk ook dat het door al dat ''gejaag'' komt, iedereen lijkt haast te hebben stel idiooten !
doe toch kalm aan jongens, morgenvroeg komt op de zelfde tijd bij jou En bij mij de zon op..
probeer een beetje meer Respect te hebben voor elkaar en LUISTER EENS NAAR EEN ANDER !

zo dan, meer heb ik niet te zeggen !
;)

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 16:57

Ben inmiddels wel weer wat afgekoeld, maar ik heb gewoon het idee dat we langzamerhand naar een stenen tijdperk toegaan wat betreft omgang.
Een hoop dingen gebeuren al anoniem zie de pc, het rijden in een auto. dan kun je vaak doen wat je wil, je bent toch bijna niet te traceren. Ook het iedereen kent iedereen persoonlijk, (kleine woongemeenschapen, dorpen ) wordt steeds minder.
Het gevaar van bekend staan als .... wordt ook steeds kleiner, wie kent de mensen van de aangrenzende straat nog (ik niet) :+

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:27

ach ik ben buschauffeur en maak het dagelijks mee.

alleen al het omhoog houden van abonnement of ov kaart, en dan langs mij heen kijken alsof ik een hoop stront ben.
ik zeg trouw goedemorgen/middag tegen elke passagier maar iets terug zeggen is blijkbaar teveel moeite.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:45

Doe ik wel altijd hoor Alex :)
maar dan kijken de meeste mij aan alsof ik van het gesticht kom

En van op bokt.. ik heb er veel begrip voor dat iemand dyslectisch is maar dan kan je daar nog een beetje rekening mee houden, er bestaat zoiets als spellingcontrole en tuurlijk, daar wordt wel eens een fout niet door getraceerd maar daar doe ik dan ook niet moeilijk over ;)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:52

in de supermarkt.. pff wat een hel:) Ik word amper voorgelaten als ik 3 artikelen heb, en iemand voor mij een volle kar. ( vind ik niet erg, als ik boodschappen doe neem ik de tijd.., maar het idee) Laatst stond een man achter mij helemaal te steun en te kreunen omdat ie eig aan de beurt wou, terwijl hij nog meer artikelen had dan ik:S En idd, als iemand wat omstoot, is het vaak zo dat ze gewoon doorlopen..

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:57

Ja helaas kan je er niks tegen doen.

Heb tijd geleden wat mee gemaakt nou dat was echt te erg voor worden, maar gelukkig wist ik wel wie het was een oude leraar en hij herkende mij niet. Ik loop op de weg gewoon netjes op het fietspad naast mijn paard. Er was nog genoeg ruimte over. Hij wilde me inhalen, maar opeens kwam er aan de andere kant een auto aan. Dus moest hij wachten achter mij. Opeens scheurde die voorbij met piepende banden en steekt ze middel vinger op. Dus ik zo van waar slaat dat op. Ik trok mijn schouders een soort van op. Komt die opeens keihard achteruit gereden. Stapt die uit zegt die waag het niet nog is, want je hebt een probleem. Dus hij stapt weer in. Ik moest lachen, want ik dacht echt wat is dit nou weer. Komt die weer keihard achteruit rijdend. Rijd hij bijna mij en mijn paard plat en die zegt waag het niet nog is want ik rij je plat. Nou echt het woord steeds gekker. Sommige mensen van tegenwoordig. 8)7

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:06

Ik werk zelf achter de kassa bij de AH en ik erger me er altijd aan hoe gehaast mensen zijn en daardoor ook asociaal. Soms met de "eerste" klant nog betalen en dan staat de "tweede" al zo dat de eerste niet kan pinnen. Of dat iemand zijn kar aan het legen is en zijn spullen op de band aan het leggen is en dat er dan een klant aankomt die meteen ook zijn spullen op de band legt, terwijl de ander nog niet klaar is. Pff... :\

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:10

Veirl schreef:
Ik werk zelf achter de kassa bij de AH en ik erger me er altijd aan hoe gehaast mensen zijn en daardoor ook asociaal. Soms met de "eerste" klant nog betalen en dan staat de "tweede" al zo dat de eerste niet kan pinnen. Of dat iemand zijn kar aan het legen is en zijn spullen op de band aan het leggen is en dat er dan een klant aankomt die meteen ook zijn spullen op de band legt, terwijl de ander nog niet klaar is. Pff... :\

Ja idd. Werk ook bij een tankstation, maar sommige klanten echt pfff. Het ergste is nog dat je je netjes moet inhouden. Dat lukt dan ook wel, maar toch...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:13

ik moet als ik boodschappen doe altijd zo snel mogelijk mijn geld/pinpas pakken anders word alweer boos achter mij gezucht.. en kijkt cassiere me arrogant aan en zegt al "goedendag" tegen diegene achter me

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 00:05

pinuts schreef:
ik moet als ik boodschappen doe altijd zo snel mogelijk mijn geld/pinpas pakken anders word alweer boos achter mij gezucht.. en kijkt cassiere me arrogant aan en zegt al "goedendag" tegen diegene achter me

nee!!! dan zou ik toch echt een leuke opmerking terugplaatsen hoor, echt erg!

ik merk wel dat je terug krijgt wat je uitzendt. meestal ben ik wel goed gehumeurd en ik krijg best veel gedaan daarmee. maar er zijn nou eenmaal veel mensen die drukdrukdruk zijn en alleen bezig met zichzelf. Dan krijg je inderdaad een scheldende lianne in de auto, want ik kan erg slecht tegen irritant rijgedrag van anderen! slecht van mezelf, maar waar..

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 09:45

_Cynthia_ schreef:
Ja helaas kan je er niks tegen doen.

Heb tijd geleden wat mee gemaakt nou dat was echt te erg voor worden, maar gelukkig wist ik wel wie het was een oude leraar en hij herkende mij niet. Ik loop op de weg gewoon netjes op het fietspad naast mijn paard. Er was nog genoeg ruimte over. Hij wilde me inhalen, maar opeens kwam er aan de andere kant een auto aan. Dus moest hij wachten achter mij. Opeens scheurde die voorbij met piepende banden en steekt ze middel vinger op. Dus ik zo van waar slaat dat op. Ik trok mijn schouders een soort van op. Komt die opeens keihard achteruit gereden. Stapt die uit zegt die waag het niet nog is, want je hebt een probleem. Dus hij stapt weer in. Ik moest lachen, want ik dacht echt wat is dit nou weer. Komt die weer keihard achteruit rijdend. Rijd hij bijna mij en mijn paard plat en die zegt waag het niet nog is want ik rij je plat. Nou echt het woord steeds gekker. Sommige mensen van tegenwoordig. 8)7

En je hebt hem niet bij naam aan gesproken????
Misschien realiseerde hij zich dan waar die meebezig was.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 09:50

ik weet wat je bedoelt....
ik kan d'r zelf ook niet tegen, meestal laat ik ze dan ook mijn uitgebreide woordenschat horen.... ik heb een paar keer bij zulke mensen in de auto gezeten, ik snap ook echt niet wat er aan is om als een bezetene rond te racen, het enige wat ik kon denken was STOOOOOPPPP ,, maarja, #)*+)#$#@(#@)$ (blieieieieieieieiieieieieieieieep)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:04

Hier kun je geloof ik een hele lange topic van maken, ik kan me ook zo dood ergeren aan mobiele telefoontjes waar muziek uit kan zetten. Hebben ze nou echt geen geld voor een goed degelijke koptelefoon? en dan niet eens een verzoekje draaien als je er om vraagt. Het allom bekende vrouwen-in-een-gangpad idee, het vasthouden van pashokjes (zooi laten liggen en verder shoppen ondertussen het hardstikke druk is)

Ik liep laatst met de honden, fietsen er verderop een stel jongens en zien een vriend van hun aan de overkant van het grasveld. Die vriend van hun roept hun, zij fietsen langs mij en schreeuwen naar die vriend van hun "riep je ons nou, of die prutsmuts" nou werkelijk, kwaaier konden ze me niet krijgen. Toen ik ze vroeg terug te komen en het eens recht in mijn gezicht te zeggen fietste ze lachend door (en ik had al zo'n mooie tak zien liggen om ze compleet tot pulp te meppen... zal de eerste keer niet zijn :o )

@Alex, Ik zeg altijd goeiemiddag en bij het uitstappen hardstikke bedankt! maar dat laatste alleen als ik me niet had hoeven vast grijpen aan de stoel omdat je er anders uitvliegt. Had laatst zo'n respect voor een busschaffeur die een groep mensen toesprak die op hem liepen te fitten dat een bus was weg gereden zonder hun. Hij had zo tot zwijgen, en dat deed ie nog netjes ook!.. altijd fijn.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:30

Het kan inderdaad ergerlijk zijn, maar ik denk dat iedereen wel eens asociaal doet.
Ikzelf bv. zeg Meestal goeiedag als ik de bus op ga, maar soms moet ik rennen om mijn bus te halen, en hoop ik ondertussen dat ik al mijn spullen meeheb, en ben ik in gedachten nog met honderdduizend dingen bezig. Dan zal ik het wel eens overslaan, zonder dat ik expres asociaal doe.

Ander voorbeeldje. Ik was eens in de supermarkt, en ik voelde me al de hele tijd belabberd, ik dacht dat ik ging flauwvallen, terwijl er zeker nog 5 (volle) karretjes voor mij stonden. Er gaat een nieuwe kassa open, dus mijn vriend stevent erop af, met het idee dat dat het beste zou zijn voor mij. Dat kan erg asociaal overkomen, de cassière heeft ons zelfs nog geweigerd daarvoor! Uit mijn situatie gezien vond ik dat erg asociaal van haar, terwijl zij ons wellicht erg asociaal vond.

Iedereen heeft wel eens een slechte dag, en voor buitenstaanders is het nogal moeilijk te oordelen of het eenmalig is of niet. Leuk is anders, maar er zijn wel ergere dingen he!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:33

vooral in de auto is t mooi:) Omdat mensen dan eig dan "veilig" in hun autotje zitten, als iets niet bevalt, of je doet ergens te langzaam over krijg je al een toeter in je nek.. Als ik auto rijdt neem ik gewoon de tijd.. Ga mij niet op laten fokken door andere irritante bestuurders:)

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:36

Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen, tuurlijk zijn er asociale mensen, maar ik kom ook nog genoeg aardige en vriendelijke mensen tegen.

rebekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:08

@MRmichiel: maar het verscheel tussen de achterhoek en bijvoorbeeld Hilversum is wel groot. (vind ik dan :P )
Ik heb zelf 2 jaar in Eibergen gewoont. Hiervoor altijd in Eemnes(nabij Hilversum) en ik woon nu weer in Hilversum.
Maar toen ik in Eibergen woonde stond ik er altijd versteld van dat de mensen je zo vriendelijk begroeten op straat.
Met bijvoorbeeld de hond uitlaten of gewoon als je aan het wandelen bent. Ze zeggen allemaal netjes gedag.
En in de winkels maken ze vaak een praatje met je enzo. Zo anders als dat ik gewend was.

Dat is hier in Hilversum echt wel anders. Als je 3 seconden te laat reageert op een groen stoplicht staat er al gelijk iemand te toeteren.
En altijd maar die haast in de auto inderdaad. Hilversum is een drukke stad en vooral als je om half 6 klaar bent en dan dwars door het centrum moet om naar huis te komen. Het enige wat je ziet en hoort zijn toeterende, duwende gebarende en boze automobilisten. Gek word je ervan. Als je dan een keertje een fietser ofzo voorlaat gaan nou poehh dat kunnen de mensen achter je echt NIET waarderen en gaan je echt opjagen enzo. Vreselijk.
Ik ben iemand die daar niet gevoelig voor is maar soms grrr. Bij een irritante bumperklever wil ik nog wel eens als ik moet remmen even iets harder remmen dan nodig zodat ie schrikt. :o
En in de supermarkt daar kan ik ook hele verhalen over schrijven. Maar meerdere dingen zijn al genoemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:40

alex66 schreef:
ach ik ben buschauffeur en maak het dagelijks mee.

alleen al het omhoog houden van abonnement of ov kaart, en dan langs mij heen kijken alsof ik een hoop stront ben.
ik zeg trouw goedemorgen/middag tegen elke passagier maar iets terug zeggen is blijkbaar teveel moeite.

Ik werd laatst gematst door een buschauffeur :D
Was heel erg vrolijk en liep breed glimlachend de bus in.
Ik: Ik wil er heel graag daar en daar uit.
Hij: Heel graag?
Ik: Heel erg graag *D
Hij: Nou dan mats ik je, loop maar door!
Harstikke leuk :)

Maar goed, zelf merk ik niet veel van asociale mensen. Wel van chagarijnige mensen. Ik werk in een supermarkt en als ik dan zo'n chaggo achter de kassa heb staan, doe ik extreem vriendelijk. Zodat ze daar in ieder geval niet over kunnen klagen :+