Ik vind dit toch bijzonder treurig, wordt er tegenwoordig geen aandacht meer aan besteed op school? Of vinden mensen het gewoon niet meer belangrijk?
Ik vind met name spelfouten storend in geschreven teksten.
Een typefoutje vind ik toch wat anders dan een spelfout, al kan de essentie soms wel veranderen (zo heb ik een keer bommen geschreven, terwijl ik bomen bedoelde in een reactie

Een paar voorbeelden, de KNHS-site:
Door deel te nemen aan de actie 'Een jaar lang gratis paardrijden' ga je akkoord met onderstaande voorwaarden:
1. Deelnemers kiezen zelf een FNRS Ruitersportcentrum
2. De deelnemer boekt en betaald een proefles op een FNRS Ruitersportcentrum
3. Deelname aan deze actie is geheel voor eigen risico
4. Deelnemers aan deze actie zijn niet in het bezit van een FNRS Ruiterpaspoort
5. Iedere deelnemer mag slechts 1 deelnameformulier invullen en opsturen
6. De uitslag van de hoofdprijs wordt bekend gemaakt op Horse Event 2009, de overige prijzen op www. knhs.nl
7. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd
Puntje 2, De deelnemer betaald de les. Erg slordig
Vitalhorse.nl:
Op dit moment gelden voor de volgende artikelen een kwantumkorting
Eh, kwantumkorting is enkelvoud. Als er had gestaan 'Op dit moment gelden voor de volgende artikelen kwantumkortingen', dan was het correct geweest, maar door de zin in enkelvout te houden moet je 'geldt' gebruiken.
En zo kom je op diverse sites spelfouten tegen. Ook http://www.horse-nation.nl staat ook vol spelfouten (of ze moeten de laatste tijd er wat aan gedaan hebben, maar ik heb er eens rondgekeken en het was verschrikkelijk).
Een reactie met spel,- en/of typefouten op een forum vind ik niet direct storend, maar een bedrijf dat een product of dienst aanbiedt hoort in mijn ogen correct te spellen.