"jeugdzorg doelwit van haatsites"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik heb positieve ervaringen met jeugdzorg

Ja
16 (24%)
Nee
49 (75%)

Totaal aantal stemmen: 65

s6801881

"jeugdzorg doelwit van haatsites"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 13:32

Dat stond er vandaag op de voorpagina van enkele kranten. Ikzelf heb geen positieve ervaringen met jeugdzorg op zijn zachts gezegd, en ken er wel meer. Ik zal er wel graag over in discussie willen gaan, maar niet via internet, dan kom je toch uit bij die haatsites. Als je hier reageert wil ik dus liever niet van die doelloze hatelijke opmerkingen, maar echt serieuze verhalen en argumenten!

alleen op de poll reageren als je zelf ook in aanraking bent gekomen met jeugdzorg svp!

s6801881

Re: "jeugdzorg doelwit van haatsites"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 13:40

alleen stemmers?

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:42

ik ben zelf ook in aanraking geweest met jeugdzorg en heb er ook geen goede ervaringen...
ik zie het nu met mn broertje weer verkeerd gaan daar...
maar ik heb ook de kinderbescherming gehad en die zijn wel weer oke..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:44

Ik heb persoonlijk twee zeer slechte ervaringen van dichtbij meegamaakt. Daarnaast zie ik veel zaken via mijn werk. Ik vind het dan ook een zeer incompetente organisatie die opgedoekt mag worden of flink de bezem er door. Ik raad iedereen aan ze zo ver mogelijk buiten de deur te houden!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:50

Nee... zeer zeker geen positieve ervaring!
Ze liepen mij vanalles aan te praten... er werd gewoon een probleemkind van me gemaakt! Maar om die redenen had ik jeugdzorg niet nodig!
Ik wil er verder niet over uitwijden,... maar ik heb NEE gestemd!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 13:56

Ik denk dat er bij jeugdzorg echt een groot aantal incompentente medewerkers lopen. Dat in combinatie met de grote van de organisatie (dikke beurocratie) heeft geen positieve effecten op de effectiviteit en doeltreffendheid van jeugdzorg.

Ik ben destijds in aanraking gekomen met het CIT van jeugdzorg, en trof helaas ook een incompetente medewerker. De vader van een vriendin van mij heeft een manegende en organiserende functie in de organisatie, en wat bleek: Stapels klachten van jongeren en ouders over die medewerker! :( Het erge is nog: hij werkt er nog steeds en maakt nog steeds grove inschattingsfouten, met alle schade voor het kind en de ouders.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 14:02

Cyntje schreef:
Ze liepen mij vanalles aan te praten... er werd gewoon een probleemkind van me gemaakt! Maar om die redenen had ik jeugdzorg niet nodig!

Prima, bedankt voor je reactie.

Ik ken het verhaal. In mijn situatie werd ik ook als "het probleemkind" neergezet. Mijn ouders? Nee, die waren perfect. Daar had hij doorheen moeten prikken. Ik ben nu (ben 18) op eigen initiatief en op eigen kracht het gesprek aangegaan, en met die reden uit huis gegaan/gezet... Ik betreur het verloop van de omstandigheden zeer.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 16-01-09 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:03

ik heb toendertijd om uithuisplaatsing gevraagd,werd gewoon genegeerd en doodleuk tegen mn ouders verteld :(

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:05

Kun je de poll nog aanpassen?
Anders een optie erbij zetten als "geen ervaring" ofzo, voor de nieuwsgierige mensen (zoals ik) :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 14:09

Ik twijfelde of ik dat zou doen, maar waarschijnlijk kreeg ik dan 90% geen ervaring... O:) verliest de poll zijn doel een beetje ;)

Maar meelezen en meediscuseren mag wel hoor! Elke input is welkom :)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:11

Oh ik kan natuurlijk ook gewoon "bekijk resultaten" doen :+
En ik blijf sowieso meelezen en misschien op z'n tijd nog een inbreng doen :)

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:18

Heb zelf best veel contact met jeugdzorg gehad, meerdere malen voor verschillende dingen met verschillende mensen, allemaal ben ik er niks mee opgeschoten! Maar dat vind ik van alles, loop nu ook bij een psychiater en daar heb ik ook niks aan, krijg medicatie wat niks helpt? ach... ik ben er niet zo fan meer van helemaal niet eigenlijk! heb dus ook Nee gestemd

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:32

Ik werk bij jeugdzorg, hihi...

Klinkt allemaal goed hierzo }> . Ik zie dat hier veel misgaat en zeker ook gegaan is en ik snap veel frustratie. Helaas kan bureau jeugdzorg daar zelf ook niet alles aan doen, zeker niet als het wachtlijsten betreft en informatie doorspelen aan ouders etc. Dat zijn we gewoon weg verplicht. Inschattingsfouten door medewerkers is helaas ook niet altijd te voorkomen aangezien je vaak niet het hele verhaal krijgt van de mensen en dus beslissingen moet gaan nemen gebasseerd op de informatie die je op dat moment hebt gekregen. Ook zal niet iedere medewerker even goed zijn in zijn vak. Treurig maar waar, zeker als het om zulke ingrijpende zaken gaat...

Ik weet wel dat het een moeilijk vak is: je kan het eigenlijk nooit goed doen. Als je zorg aanvraagt loop je tegen wachtlijsten aan die zo lang zijn, dat tegen de tijd dat er iets gebeurd de situatie al vaak erg anders of verergerd is. Daarnaast is het erg moeilijk voor iedereen om objectief naar zijn/ haar eigen situatie te kijken, waardoor mensen het heel vaak oneens zijn met wat er besloten wordt. Ook kun je je naar buiten toe eigenlijk nooit verdedigen omdat je geen inhoudelijke informatie kan delen met mensen die het niet betreft. Mensen verwachten daarnaast ook heel erg veel van ons en soms ook gewoon niet reeel. Opvoeding is een heel gevoelig onderwerp en dat maakt dat je altijd op een hellend vlak aan het werk bent.

Jeugdzorg is zeker niet perfect, maar ik weet wel dat ik in ieder geval mensen probeer te helpen. Ik werk hier niet alleen maar voor het geld oid, maar ook omdat ik geloof dat het beter kan. Gelukkig kijken de meeste collegas er ook zo naar. Bij klachten zou ik als ik jullie was ook gewoon echt een klacht indienen. Zo kan er ook echt wat gedaan worden met je klacht en kan jeugdzorg ook echt verbetren. Daarnaast kan ik je melden dat er intern ongelooflijk veel wordt gedaan om de kwaliteit te verbeteren. Kosten noch moeite worden gespaard!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 14:41

vanitymay schreef:
Ik werk bij jeugdzorg, hihi...

Klinkt allemaal goed hierzo }> . Ik zie dat hier veel misgaat en zeker ook gegaan is en ik snap veel frustratie. Helaas kan bureau jeugdzorg daar zelf ook niet alles aan doen, zeker niet als het wachtlijsten betreft en informatie doorspelen aan ouders etc. Dat zijn we gewoon weg verplicht. Inschattingsfouten door medewerkers is helaas ook niet altijd te voorkomen aangezien je vaak niet het hele verhaal krijgt van de mensen en dus beslissingen moet gaan nemen gebasseerd op de informatie die je op dat moment hebt gekregen. Ook zal niet iedere medewerker even goed zijn in zijn vak. Treurig maar waar, zeker als het om zulke ingrijpende zaken gaat...

Ik weet wel dat het een moeilijk vak is: je kan het eigenlijk nooit goed doen. Als je zorg aanvraagt loop je tegen wachtlijsten aan die zo lang zijn, dat tegen de tijd dat er iets gebeurd de situatie al vaak erg anders of verergerd is. Daarnaast is het erg moeilijk voor iedereen om objectief naar zijn/ haar eigen situatie te kijken, waardoor mensen het heel vaak oneens zijn met wat er besloten wordt. Ook kun je je naar buiten toe eigenlijk nooit verdedigen omdat je geen inhoudelijke informatie kan delen met mensen die het niet betreft. Mensen verwachten daarnaast ook heel erg veel van ons en soms ook gewoon niet reeel. Opvoeding is een heel gevoelig onderwerp en dat maakt dat je altijd op een hellend vlak aan het werk bent.

Jeugdzorg is zeker niet perfect, maar ik weet wel dat ik in ieder geval mensen probeer te helpen. Ik werk hier niet alleen maar voor het geld oid, maar ook omdat ik geloof dat het beter kan. Gelukkig kijken de meeste collegas er ook zo naar. Bij klachten zou ik als ik jullie was ook gewoon echt een klacht indienen. Zo kan er ook echt wat gedaan worden met je klacht en kan jeugdzorg ook echt verbetren. Daarnaast kan ik je melden dat er intern ongelooflijk veel wordt gedaan om de kwaliteit te verbeteren. Kosten noch moeite worden gespaard!

Erg fijn dat je wilt reageren :)

Ikzelf heb er wel aan gedacht een klacht in te dienen tegenover diegene (ik noem geen naam) die destijds bij mijn zaak betrokken was. Alleen door de manier waarom hij mij behandelde en waarvoor hij mij had uitgemaakt sprak het in mijn nadeel als ik ook nog een klacht zou indienen.

Nu ik 18 ben heb ik alleen, op eigen initiatief een gesprek aangegaan met mijn ouders met een zeer negatieve uitkomst (woon nu niet thuis en heb nog geen nieuw adres) helaas. Ik heb nu gelukkig wel goede ondersteuning kunnen vinden van de studentpsychologen (6 gespreken, nog 5 te gaan :+ ). Ik probeer het nu verder maar op eigen houtje te regelen. Wat dat betreft ben ik dus niet tevreden over DIE MEDEWERKER. Eigenlijk verklaarde hij me gewoon voor gek en schoof me dingen in de schoenen die ik of a) nooit gezegd had, of b) nooit mijn gedachten/intenties zijn geweest, en dat is enorm frustrerend! Heeft ook praktisch al mijn vertrouwen in hulpverleners weggenomen.

Maar ik schuif ook weer niet heel jeugdzorg op de lange baan! Ik geloof ook best dat er goede competente werknemers daar rondlopen. Heb ze helaas niet mogen treffen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:48

ik heb ook slechte ervaringen met de jeugdzorg enz.
heb geen zin om hier het hele verhaal neer te zetten.
maar zelfs iemand van de jeugdzorg gaf mij de tip om een rechtzaak te beginnen, dat zou me veel geld opleveren.
Heb het er bij gelaten, wou niet nog langer met ze te maken hebben.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 14:51

Jenkins schreef:
ik heb ook slechte ervaringen met de jeugdzorg enz.
heb geen zin om hier het hele verhaal neer te zetten.
maar zelfs iemand van de jeugdzorg gaf mij de tip om een rechtzaak te beginnen, dat zou me veel geld opleveren.
Heb het er bij gelaten, wou niet nog langer met ze te maken hebben.

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:53

Bij mij ook niet veel positiefs.. Ik zou thuiszorg krijgen, maar ze hadden op dat moment geen mensen vrij, iedereen ziek of op vakantie, of geen tijd meer over. Goed, ik naar een gesloten inrichting, na 3 dagen kwam ik daar weer uit, omdat ik thuiszorg zou krijgen. Niks meer over gehoord.. Ik heb noooit thuiszorg gehad.. :n

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:56

tante trien, we hebben het over jeugdzorg, niet thuiszorg...wel vervelend voor je...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:38

MLoeser schreef:
Cyntje schreef:

Prima, bedankt voor je reactie.

Ik ken het verhaal. In mijn situatie werd ik ook als "het probleemkind" neergezet. Mijn ouders? Nee, die waren perfect. Daar had hij doorheen moeten prikken. Ik ben nu (ben 18) op eigen initiatief en op eigen kracht het gesprek aangegaan, en met die reden uit huis gegaan/gezet... Ik betreur het verloop van de omstandigheden zeer.

Klinkt als het mijne :j het lag ook allemaal aan mij, maar tot op de dag van vandaag heb ik daar wél mijn bedenkingen over :+

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 17:47

Nou meid, mocht je er een keer over willen praten in privesfeer kun je me PM-en of mailen. Ik weet precies hoe je je voelt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:21

Ok... maar gelukkig is dit al dik 7 jaar geleden. Heb het voor zover achter me kunnen laten en heb binnenkort mijn eigen gezinnetje :D

Bedankt voor je aanbod ;)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 19:28

Dat is mooi voor jou :) Ik wens je in ieder geval het beste toe!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:30

een vriendin van me heeft ermee te maken, en als ik het zo van haar hoor is het niet echt positief. Maarja dat is horen van. Heb niet gestemd trouwens.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 19:34

Nou dat is een welkome mededeling :D ik zie en hoor toch voornamelijk negatieve verhalen, helaas... :n

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:37

Ik heb helemaal geen positieve ervaringen met ze, heb ook al bijna mijn hele leven "last" van ze.
Ipv dat ze me echt hadden geholpen, en echt een verschil hadden kunnen maken.. zit ik hier nu met de gebakken peren.