Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cyntje schreef:Nee... zeer zeker geen positieve ervaring!
Ze liepen mij vanalles aan te praten... er werd gewoon een probleemkind van me gemaakt! Maar om die redenen had ik jeugdzorg niet nodig!
Ik wil er verder niet over uitwijden,... maar ik heb NEE gestemd!
vanitymay schreef:Ik werk bij jeugdzorg, hihi...
Klinkt allemaal goed hierzo. Ik zie dat hier veel misgaat en zeker ook gegaan is en ik snap veel frustratie. Helaas kan bureau jeugdzorg daar zelf ook niet alles aan doen, zeker niet als het wachtlijsten betreft en informatie doorspelen aan ouders etc. Dat zijn we gewoon weg verplicht. Inschattingsfouten door medewerkers is helaas ook niet altijd te voorkomen aangezien je vaak niet het hele verhaal krijgt van de mensen en dus beslissingen moet gaan nemen gebasseerd op de informatie die je op dat moment hebt gekregen. Ook zal niet iedere medewerker even goed zijn in zijn vak. Treurig maar waar, zeker als het om zulke ingrijpende zaken gaat...
Ik weet wel dat het een moeilijk vak is: je kan het eigenlijk nooit goed doen. Als je zorg aanvraagt loop je tegen wachtlijsten aan die zo lang zijn, dat tegen de tijd dat er iets gebeurd de situatie al vaak erg anders of verergerd is. Daarnaast is het erg moeilijk voor iedereen om objectief naar zijn/ haar eigen situatie te kijken, waardoor mensen het heel vaak oneens zijn met wat er besloten wordt. Ook kun je je naar buiten toe eigenlijk nooit verdedigen omdat je geen inhoudelijke informatie kan delen met mensen die het niet betreft. Mensen verwachten daarnaast ook heel erg veel van ons en soms ook gewoon niet reeel. Opvoeding is een heel gevoelig onderwerp en dat maakt dat je altijd op een hellend vlak aan het werk bent.
Jeugdzorg is zeker niet perfect, maar ik weet wel dat ik in ieder geval mensen probeer te helpen. Ik werk hier niet alleen maar voor het geld oid, maar ook omdat ik geloof dat het beter kan. Gelukkig kijken de meeste collegas er ook zo naar. Bij klachten zou ik als ik jullie was ook gewoon echt een klacht indienen. Zo kan er ook echt wat gedaan worden met je klacht en kan jeugdzorg ook echt verbetren. Daarnaast kan ik je melden dat er intern ongelooflijk veel wordt gedaan om de kwaliteit te verbeteren. Kosten noch moeite worden gespaard!
Jenkins schreef:ik heb ook slechte ervaringen met de jeugdzorg enz.
heb geen zin om hier het hele verhaal neer te zetten.
maar zelfs iemand van de jeugdzorg gaf mij de tip om een rechtzaak te beginnen, dat zou me veel geld opleveren.
Heb het er bij gelaten, wou niet nog langer met ze te maken hebben.
MLoeser schreef:Cyntje schreef:Nee... zeer zeker geen positieve ervaring!
Ze liepen mij vanalles aan te praten... er werd gewoon een probleemkind van me gemaakt! Maar om die redenen had ik jeugdzorg niet nodig!
Ik wil er verder niet over uitwijden,... maar ik heb NEE gestemd!
Prima, bedankt voor je reactie.
Ik ken het verhaal. In mijn situatie werd ik ook als "het probleemkind" neergezet. Mijn ouders? Nee, die waren perfect. Daar had hij doorheen moeten prikken. Ik ben nu (ben 18) op eigen initiatief en op eigen kracht het gesprek aangegaan, en met die reden uit huis gegaan/gezet... Ik betreur het verloop van de omstandigheden zeer.