Oekraïners opgepakt na vernieling van auto van mijn vriend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Oekraïners opgepakt na vernieling van auto van mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 20:56

De politie heeft donderdagavond kort na 18.00 uur twee mannen (25 en 28 jaar) uit Oekraïne gearresteerd wegens vernieling van twee auto's. Het tweetal, dat behoorlijk dronken was, liep over de Zevenbergsepoort en de jongste verdachte sloeg tegen een geparkeerde auto. Ook sloeg hij tegen de voorruit van een passerende auto, bestuurd door een 20-jarige man uit Hoeven. Deze automobilist heeft aangifte gedaan. De ene verdachte kon op de Zevenbergespoort in de kraag worden gevat toen hij laveloos in de voortuin van een woning stond. De oudste verdachte werd op de Langeweg aangehouden. Beide Oekraïners zijn overgebracht naar het bureau.
http://www.rtvm.nl

De 20-jarige man in dit verhaal is mijn vriend. Ik was bij hem thuis geweest, ik reed al vast naar huis met de auto en hij zou achterop komen met zijn eigen auto. Ik kom thuis aan, hij belt me en ik zeg eigenlijk automatisch 'Hej schatje, Mama heeft het eten opstaan, maar het is niet erg als je iets later bent'. Ik hoor niks, behalve zijn supersnelle ademhaling. Ik zeg 'Wat is er? Waar ben je?' Hij: 'Ik sta daar waar we met de pony altijd omhoog komen, ze hebben op m'n auto geslagen, m'n auto zit in elkaar, kom alsjeblieft'

Ik ben in de auto gesprongen, ben als een gek naar de plek gereden die hij noemde. Zie hem staan en denk 'Gelukkig hij heeft zelf niks'. Kijk naar zijn auto, lakschade, zijn gehele voorruit aan diggelen. Ik voelde mijn bloed al koken. 'Wie heeft dit appelflap gedaan? Wie? Waar? Ik ga er appelflap nu heen, wat denken ze wel niet??'

M'n vriend was zo geschrokken, dat hij alleen kan zeggen dat het 2 mannen waren die aan beiden kanten ook op z'n ruiten hebben geslagen en tegen z'n auto hebben geschopt. Hij was zo bang dat hij zijn moeder en mij gebeld heeft, en geen politie. Ik bel 09008844, blijkt dat ik 112 had moeten bellen. Ik zeg dat we bij de friettent staan, vlakbij waar het gebeurd is. We besluiten terug te rijden naar waar het gebeurd is.

Ik draai mijn auto en rij voor op. Ineens ben ik mijn vriend kwijt, omdat hij een straat te vroeg is afgeslagen en 10seconden later heb ik bijna een dronken vent op de fiets op mijn moterkap. Ik kom aan bij de plek waar het gebeurd is en een van de getuigen roept dat de man die ik bijna op de moterkap had, degene is die de auto zo toegetakeld heeft. Ik besluit in alle woede erachteraan te gaan, de man in kwestie was zo dronken dat hij van de ene kant van de weg, naar de andere kant fietste. Maar wij hebben hier vlakbij een industrieterrein wat 's avonds alleen toegankelijk is op de fiets en wat gigantisch groot is. Ik bel ondertussen de politie nog op 'Als jullie nu niemand sturen, dan pak ik 'm zelf wel, want hij gaat hier niet onderuit komen' Ik besluit er voorbij te rijden en de auto voor hem te zetten om hem te blokkeren. Ik zeg tegen de man dat hij niet verder mag en dat ze zijn vriend zo komen brengen, dat zijn vriend me gestuurd heeft om hem te laten wachten op hem. Gelukkig neemt hij dit aan van me. Mijn vader komt en we staan vervolgens 45 min op de politie te wachten.

Ondertussen heeft de politie nog een melding gehad, dat er in Klundert een vreemde man in een achtertuin bevind en dat de eigenaar ondertussen de man met geweld de tuin uit aan het werken is. Politie arriveerd en de dader word bij het zien van de politie zo agressief, dat ze met 4 man bijna niet genoeg kracht hebben om hem tegen de grond te werken en in de boeien te slaan.

Wij staan nog steeds te wachten, tot we ineens 2 politievoertuigen aan zien komen, 1 bus en 1 personenauto. Ze springen uit de auto en werken de man tegen de grond, omdat ook hij gigantisch agressief werd. Achteraf gezien zijn mijn vader en ik er heel goed vanaf gekomen. Maar de politie zegt ook, dat als ik hem niet tegen had gehouden, mijn vriend had kunnen fluiten naar zijn geld. Of een heel gezeik had gehad met de verzekering. Aangifte word afgenomen, ik moet getuigen en alles lijkt opgelost. De 2 mannen worden naar het politiebureau gebracht. En ik krijg nog een compliment van de politieagent, dat ik toch wel een vrouw met ballen was haha Haha!

Achteraf bleek dat mijn vriend Klundert inreed, een auto voor hem aangevallen is door deze mannen, die de deuren etc. opentrokken. Auto achter hem rijd er voorbij en hij besluit er ook voorbij te rijden, waarop de ene man direct reageert en op zijn moterkap springt en volgens zijn voorruit kapot sloeg. En toen hij wegreed uit schrik besloten de rest van de auto ook even onder handen te nemen..

De dag erna:
Na een taxatie bij een autoschadebedrijf blijkt er in totaal 1000 euro schade aan de auto van mijn vriend te zijn gemaakt. Mijn vriend baalt gigantisch, omdat een jaar geleden heel de vooorkant opnieuw is gespoten en 2 maanden geleden de complete achterkant. Waar nu dus de krassen etc. van de schoppen opstaan. Gelukkig geen deuken. We geven dit bedrag door en de daders geven toe en zeggen de schade volledig te vergoeden. Tot ineens hun baas belt (ze werkten beide op een schip), met de mededeling dat ze beiden ontslagen zijn en nog geld kregen voor hun werk. Van dit geld worden eerst alle boetes en schades betaalt. De rest mogen ze terug meenemen naar Oekraine. Waar ze door de Koninklijke Mareschausse heengebracht worden.

Eind goed al goed. Nou ja, de kapotte ruit van mijn vriend is gemaakt en de lakschade word binnenkort opgelost, door het opnieuw spuiten van bepaalde delen van de auto. Maar er zijn geen gewonden gevallen en het is alleen materiele schade. Dat is te vervangen.

anneM_Ajax

Re: Oekraïners opgepakt na vernieling van auto van mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:00

Zo heftig hé!

Gelukkig is het toch goed gekomen. En mooi dat je vriend niks heeft!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 21:01

Ja, ik ben ook heel blij dat het goed af is gelopen. Ben ook heel blij dat hij zelf niks had. Want dan had ik die ene vent denk ik toch echt wel een paar rake tikken verkocht haha.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:38