Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LiSSy schreef:en bij dit goede doel weet ik in ieder geval zeker dat het geld ook daadwerkelijk naar dat goede doel gaat en niet in de zak van één of andere hoge pief verdwijnt
Zoezi schreef:LiSSy schreef:en bij dit goede doel weet ik in ieder geval zeker dat het geld ook daadwerkelijk naar dat goede doel gaat en niet in de zak van één of andere hoge pief verdwijnt
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ooit is in het nieuws geweest dat de directeurs van goede doelen toch echt wel een salaris van rond de 100.000 euro hebben.
Ik wil best iets doen voor het goede doel hoor, maar niet voor kansloos Afrika. Je kan er geld inpompen wat je wilt, zolang ze de hoge piefen en het leger geen macht en wapens afpakken blijven ze elkaar neerknallen. Leuk heb je net een vluchteling geholpen ligt hij de volgende dag in een massagraf. Kansloos!
_rosita_ schreef:En omdat er altijd wel iemand het slechter heeft, betekend het dat je eigen volk over moet slaan...?
Dat vind ik nou een vreemde redenering.
marrlinde schreef:ik vind het een beetje zielig doen en hopen dat je geld krijgt...
niet dat ik tegen goede doelen ben ofzo, maar ik vind wel dat dit iets té ver gaat... (,mijn mening he)
_rosita_ schreef:En omdat er altijd wel iemand het slechter heeft, betekend het dat je eigen volk over moet slaan...?
Dat vind ik nou een vreemde redenering.
vinos schreef:@ _rosita_ : Bij het woordje: 'eigen volk' krijg ik al de kriebels trouwens!
_rosita_ schreef:@ vinos, dat mag...
Ik bedoel er niets negatiefs mee, het is net hoe je het opvangt.
Ik ben het er niet mee eens dat de enige armoe die hier in NL is, dat je geen grotere tv kan kopen, b*llshit.
Er zitten hier zo vreselijk veel mensen in de sh*t in NL. Geld voor kankeronderzoek is er niet, geld voor de hartstichting net zo min, terwijl dit toch érg belangrijke ontwikkelingen zijn.. niet alleen voor NL, maar voor alle volkeren..
Ik vind het dus belachelijk dat alle acties en al het geld maar in het buitenland gepompt wordt.... terwijl er in NL zat mensen of stichtingen zijn die hard geld nodig hebben.
Onzin om te zeggen dat er altijd mensen zijn die het erger hebben, uiteraard, maar waarom niet geld verdelen en niet alles naar het buitenland pompen.
In plaats van geld overal heenpompen, help liever opbouwen en laat die mensen zelfredzaam worden, in de 'arme, zielige' landen heeft men niets aan geld, wel aan aan mensen opleiden en dingen leren. ( op alle vlak.. huizen bouwen, arsten etc etc)
Er gaat al jaaaren geld naar de arme landen en na 10 jaar zijn de reclames nog hetzelfde, help waterputten bouwen... die waterputten zouden er dus allang kunenn zijn... waar is dat geld gebleven?
Zoezi schreef:Precies Rosita...........sluit ik me bij aan. Afrika zit nog steeds zonder drinkwater. Er is daar gewoon geen water voor al die mensen! Er horen daar niet miljoenen mensen te wonen. En het blijven er maar meer worden. Maar ja 2 op de 10 kinderen wordt 20 of zo, dus al die voorlichtingsdoelen helpen ook al niet. Ik vind het zo kansloos. Het rode kruis gooit maar voedsel neer en aan de andere kant blijft het leger maar schieten! Pak dat leger en die regeringen nou eens aan.