* DVHN | Gepubliceerd op 17 december 2008, 09:29
Boerakker -
Op de Boerakkerweg bij Boerakker vond vanochtend een zwaar ongeval plaats. Een jongeman op fiets is geschept door een auto toen hij de Boerakkerweg wilde oversteken. Na de klap werd hij naar de andere kant van de weg geslingerd waarna een andere auto hem ook raakte. De jongen is met zeer zwaar letsel naar het ziekenhuis in Groningen gebracht.
Er is overwogen om de traumahelikopter in te zetten, maar het was te mistig. Er was wel een mobiel medisch team aanwezig. Dergelijke teams worden ingezet bij zware ongevallen.
Het was vanochtend extra druk op de Boerakkerweg omdat de A7 tussen Groningen en Drachten bij de afslag Boerakker nog steeds was afgezet door een eerder ongeval met een bietenwagen. Volgens de politie heeft het er alle schijn van dat deze drukte indirect het ongeval tot gevolg heeft.
De politie en dienstverleners zijn de hele ochtend bezig geweest om de A7 schoon te krijgen. Vlak voor de ochtendspits was dat gelukt, maar toch ondervond het rijdend verkeer hinder. Er stond een paar kilometer file aan weerszijden van de A7.
De vrachtwagenchauffeur van de bietenwagen is met onbekend letsel naar het ziekenhuis vervoerd. Over de oorzaak van het ongeluk is nog niets bekend.
Bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groni ... 165208.ece
------
Jeetje. De jongen in kwestie is het broertje van de ex van een goede vriendin van me. Haar ex ken ik, spreek ik af en toe mee.. Schrik hier echt van!
Kleine update:
*msn naam van de broer van de jongen*
"Nja is even uit de kunstmatige coma gehaald, reageert goed op dokter (knijpt in vinger op commando) maar scheen mn pa niet te herkennen. ligt nu weer in coma gebracht vanwege de pijn. binnen 24uur wordt hij aan zijn gefractureerde schouder geopereerd. gebroken(gecompliceerd) linkerarm en gekneusde ribben en tot nog toe onbekend hoofdletsel."
Niet niks dus... Hoop echt dat hij er boven op komt.....