Fietser overleden na botsing met tram

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 23:29

DEN HAAG - Een 63-jarige inwoonster van Den Haag is zaterdag om het leven gekomen door een verkeersongeval.
Het slachtoffer reed op de fiets en kwam volgens de politie door nog onbekende oorzaak in botsing met een tram. Ze bezweek korte tijd later aan haar verwondingen. Het ongeval gebeurde zaterdagmiddag op de kruising Escamplaan-Zuiderparklaan.
(ANP)
Bron: AD.nl

Het gebeurd de laatste tijd heel erg veel. Die mensen zijn of aan het bellen, of luisteren naar muziek onderweg of negeren een rood licht, waar het dan te laat is. En de trams kunnen niet even binnen een seconde stoppen. Ook word op dat punt alles zeer goed aangegeven, met lichten enzo en die hoor je heel erg goed. Wel zijn nu de stoplichten defect maar dan pas je extra goed op.
Weer zal de HTM beschuldigd worden dat ze te hard reden. Het gebeurd iedere keer.

kally

Re: Fietser overleden na botsing met tram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:32

Dat zelfde probleem heb je natuurlijk bij alle openbare kruisingen met Trams /Sneltrams.....
Mensen letten even niet op of denken oh dat redt ik wel of nog erger ze
remmen wel.......
Heel triest voor deze mevr. en nabestaanden......
En niet te vergeten de bestuurder, die krijgt hier ook een klap van........

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 03:38

purny schreef:

DEN HAAG - Een 63-jarige inwoonster van Den Haag is zaterdag om het leven gekomen door een verkeersongeval.
Het slachtoffer reed op de fiets en kwam volgens de politie door nog onbekende oorzaak in botsing met een tram. Ze bezweek korte tijd later aan haar verwondingen. Het ongeval gebeurde zaterdagmiddag op de kruising Escamplaan-Zuiderparklaan.
(ANP)

Het gebeurd de laatste tijd heel erg veel. Die mensen zijn of aan het bellen, of luisteren naar muziek onderweg of negeren een rood licht, waar het dan te laat is. En de trams kunnen niet even binnen een seconde stoppen. Ook word op dat punt alles zeer goed aangegeven, met lichten enzo en die hoor je heel erg goed. Wel zijn nu de stoplichten defect maar dan pas je extra goed op.
Weer zal de HTM beschuldigd worden dat ze te hard reden. Het gebeurd iedere keer.

dus , als ik je goed begrijp, zijn de slachtoffers allemaal iets aan het doen wat gewoon dom is op de fiets. m.a.w... eigen schuld dikke bult?

laat ik nou iemand kennen die onder de tram is gekomen, die verblind werd door reflecterende lichten en het gewoon niet zag, een andere die zelf uit moest wijken voor een slingerende auto en daardoor in botsing met een tram kwam.

ik weet niet wat er in dit geval gebeurt is, jij ook niet... en veelal zullen ongelukken gebeuren door verkeersdeelnemers die niet opletten of iets anders aan het doen zijn.. maar soms is een ongeluk ook echt een ongeluk, samenloop van omstandigheden die niemand echt kon voorzien.

het is gewoon tragisch, hoe dan ook, iemand is overleden...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 08:56

Het is idd heel erg tragisch dat deze vrouw overleden is.

Maar ik ben het wel deels met de ts eens.

Ik heb laatst ook een fietser onder de auto gehad,door die fietser haar eigen schuld.

En zo is de vader van een kennis ook helemaal van de kaart, hij reed op een 80-weg en plots steekt een fietser over, die hij raakt. Gelukkig overleefde de fietser het, maar wel met flinke verwondingen.

Ik denk persoonlijk dat het in meer dan de helft van de gevallen aan de fietsers zelf ligt.

Vorige week nog, rijd ik in het dorp, woppa, voor mijn neus komen 2 fietsers uit een uitrit, kijken nog niet links en rechts voor ze de weg op draaien. Heb flink de claxon ingedrukt en even goed geroepen dat ze uit hun doppen moeten kijken, want had ik ze geraakt, was ik weer het zaadje geweest !!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 08:59

Dat is bij mij om de hoek. Ik snap de traumaheli niet want ik woon 5 min van het ziekenhuis af.
Dit is de 3e dode in een paar weken tijd door een tram... Erg hoor, wie er dan ook 'schuld' heeft.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 14:51

baroen schreef:
purny schreef:

(ANP)

dus , als ik je goed begrijp, zijn de slachtoffers allemaal iets aan het doen wat gewoon dom is op de fiets. m.a.w... eigen schuld dikke bult?

laat ik nou iemand kennen die onder de tram is gekomen, die verblind werd door reflecterende lichten en het gewoon niet zag, een andere die zelf uit moest wijken voor een slingerende auto en daardoor in botsing met een tram kwam.

ik weet niet wat er in dit geval gebeurt is, jij ook niet... en veelal zullen ongelukken gebeuren door verkeersdeelnemers die niet opletten of iets anders aan het doen zijn.. maar soms is een ongeluk ook echt een ongeluk, samenloop van omstandigheden die niemand echt kon voorzien.

het is gewoon tragisch, hoe dan ook, iemand is overleden...

Ik heb vrienden bij de HTM, en er is gebleken dat de vrouw niet goed keek toen ze overstak. Maar zo'n tram(in dit geval randstadrail) hoor je aankomen. Wel vind ik het inderdaad rot voor de vrouw en zeer zeker voor de bestuurder.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:18

amanda2 schreef:
Dat is bij mij om de hoek. Ik snap de traumaheli niet want ik woon 5 min van het ziekenhuis af.
Dit is de 3e dode in een paar weken tijd door een tram... Erg hoor, wie er dan ook 'schuld' heeft.

Als het slachtoffer niet stabiel is mogen ze die niet vervoeren, het MMT (Mobiel Medisch Team, traume heli dus) bestaat ook uit een arts die meer mag en kan doen dan ambulance personeel en daar ook op getraint is.
Waarschijnlijk was het slachtoffer dus niet stabiel.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:25

amanda2 schreef:

Ik ken het kruispunt ook, het is een heel overzichtelijk kruispunt, vraag me even af wat er gebeurd kan zijn. Die trauma heli snap ik ook niet! Zkhs Leyenburg is aan het einde van de straaat!

Verder ben ik in het dagelijks leven automobilist en heb toch inderdaad ook al menig fietser/voetganger met zelfmoordneigingen moeten ontwijken. Het valt mij trouwens op dat het juist de ouderen zijn die door het rode voetgangerslicht lopen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:27

mijn vader werkt in het vervoer bedrijf bij de trams. die happers voor aan de tram voorkomen dat je er snel onder komt, maar áls je er onder komt, ben je ook wel goed de klos.. gewoon goed opletten dus..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:52

crossmonster schreef:
En zo is de vader van een kennis ook helemaal van de kaart, hij reed op een 80-weg en plots steekt een fietser over, die hij raakt. Gelukkig overleefde de fietser het, maar wel met flinke verwondingen.

Ik denk persoonlijk dat het in meer dan de helft van de gevallen aan de fietsers zelf ligt.

Zoon van vrienden is geschept terwijl hij een drukke 80km weg moet oversteken, achter een vrachtwagen zag hij een auto niet.
Het is toch van de zotte dat kinderen van en naar school in de spits dit soort wegen moet oversteken zonder dat daar speciale veiligheidsmaatregelen voor wordt getroffen.
Zelfs egeltjes en andere dieren hebben viaducten, maar onze kinderen niet.

Daarbij blijven het kinderen en hebben wij als volwassenen de plicht om hiemee rekening te houden.