O.J. Simpson veroordeeld tot 15 jaar cel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 10:56

Citaat:
Uitgegeven: 5 december 2008 19:54
Laatst gewijzigd: 5 december 2008 22:36

LAS VEGAS - De rechter heeft vrijdag voormalig footballlegende O. J. Simpson veroordeeld tot een gevangenisstraf van vijftien jaar voor een gewapende overval en een kidnapping in een hotel in Las Vegas in 2007.

Bekijk video

Simpson hoorde de veroordeling aan met bevende onderlip, zo liet CNN zien. Hij vocht tegen zijn tranen. Eerder tijdens de rechtszitting maakte de gevallen sportheld en voormalig acteur in tranen zijn excuses in de rechtszaal voor de gewapende overval.

"Sorry", zei Simpson tegen de rechter nadat ze een verdedigingsverzoek had geweigerd om de voormalige sportheld uit de gevangenis te houden. Simpson is schuldig bevonden op twaalf aanklachten.

"Ik wist niet dat ik iets illegaals deed. Ik dacht, ik confronteer mijn vrienden met het feit dat ik mijn spullen terug wil hebben. Dus sorry. Ik heb spijt van alles."

ZIE OOK: 04/12/2008 'OJ Simpson moet achttien jaar cel in'
08/11/2008 Geen nieuw proces OJ Simpson
11/10/2008 'Nieuw proces voor O.J. Simpson'
06/10/2008 O.J. Simpson geïsoleerd van medegevangenen
04/10/2008 O.J. Simpson schuldig aan roof
15/09/2008 Proces tegen O.J. Simpson begonnen

(c) ANP

De wat 'ouderen' onder ons hebben destijds vast heel veel meegekregen over de rechtzaken van OJ Simpson en de moord op zijn vrouw. Ik zeg 'de moord' , omdat Simpson niet veroordeeld werd tot de moordenaar van betreffende vrouw. Er wezen zoveel sporen naar hem als dader, maar het is nooit duidelijk geworden of hij het ook echt gedaan heeft. Hij blijft tot op de dag van vandaag ontkennen en is in veel programma's voorbij gekomen met interviews, waarin hij 'all mighty' steeds zijn verhaal deed en zijn onschuld probeerde te bewijzen..
Ik persoonlijk vind het een enorme griezel.
Best ironisch dat hij alsnog gepakt is, weliswaar voor andere zaken, maar 15 jaar celstraf.

Heeft iemand van jullie destijd de zaak meegekregen?

MandyR

Re: O.J. Simpson veroordeeld tot 15 jaar cel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:04

Ja, toen ik de titel van dit nieuwsbericht zag dacht ik eigenlijk dat er als nog bewijzen waren gevonden en hij dus alsnog daarvoor de cel in ging.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 06:50

Ik heb het niet 'destijds' meegekregen want daar ben ik nog niet oud genoeg voor maar heb wel eens docu's ed gezien over hem en die moord op zijn vrouw. Vind het maar een vreemd verhaal en dat hij een griezel is en meer heeft gedaan dan hij zegt lijkt me wel duidelijk.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:37

Issie in ieder geval voor de komende 10 jaar opgebost.
Creep.... mogelijk lukt het in de tussentijd nog andere zaken opbouwen om hem voor nòg langere tijd vast te krijgen.
Naar mannetje.... een echte "acteur"; hoe hij met trillende onderlip en tranen in de ogen de mensen in de rechtzaal poogde te beïnvloeden... Alsof excuses voldoende zijn. Sigaar