Baby J.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Baby J.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 18:43

Citaat:
Baby J ondergebracht bij pleeggezin.

De via internet gekochte Belgische baby is tijdelijk ondergebracht bij een pleeggezin. Dat meldt Bureau Jeugdzorg Overijssel. Direct na de rechtszitting van gisteren gingen medewerkers in gesprek met de Nederlandse wensouders uit Sibculo. In de loop van de avond werd het kind elders ondergebracht.

Het kind is aan het Overijsselse stel verkocht door zijn ouders uit Gent. Die kampten met financiële problemen. De rechtbank in Zwolle stemde gisteren in met een verzoek van de Raad voor de Kinderbescherming om het kind onder voorlopige voogdij van jeugdzorg te plaatsen. De raad onderzoekt de komende weken hoe het nu verder moet met de baby. (belga/gb)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... ezin.dhtml

Geen idee of deze zaak bekend is in Nederland, maar ik ben wel benieuwd hoe de bokkers hierover denken?

Ikzelf vind beide partijen zeer zwaar in de fout gegaan. Een baby verkopen is imo not-done, maar een baby aankopen bijna evenveel. Verder vind ik dat er zou moeten een systeem worden opgezet dat het onmogelijk maakt dat baby's 'verdwijnen'. Want dit is alweer de tweede gekende Belgische baby die word verkocht naar Nederland...
En wat zou er volgens jullie moeten gebeuren met de baby nu?

paix

Re: Baby J.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:47

Ik heb het op tv gezien. Moet inderdaad niet mogelijk zijn! Verder weet ik er niet heel veel van af maar ben benieuwd wat andere bokkers er over te zeggen hebben.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:48

Ik ben het helemaal met je eens over die beide partijen, ik kan er met mijn hoofd niet bij .

Ik kan heel erg goed begrijpen dat je soms niet in staat bent zelf voor een kind te zorgen, in sommige gevallen heb ik zelfs het grootste respect dat je je baby liever afstaat voor een beter leven(voor het kind). Maar dan doe je dat via officiele instanties. Met mensen die de nieuwe thuissituatie nagaan van het kind, die de nieuwe ouders controleren met strenge regels en waarvan je redelijk goed weet dat ze er goed voor kunnen zorgen.
Maar zomaar voor geld te koop aanbieden, een koppeltje ontmoeten waarvan je geen idee hebt wat er achter schuilt(wie weten waren het wel mensenhandelaars zonder dat je het doorhad?), en dan spijt hebben en je kind terugwillen...Nee ik heb alleen maar zwaar medelijden met dat kind. Het is geen barbiepop en als je je kind al voor geld verkoopt heb je voor mij je credits wel verspeeld..

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:14

Die mensen komen bij ons uit de buurt (de kopers bedoel ik dan). Hoe kun je in Godsnaam je eigen kind verkopen dat je 9 maanden hebt gedragen en hebt voelen bewegen in je buik!!?? Daar snap ik helemaal niks van. Ik vindt het raar dat wanneer je geen kinderen kunt krijgen je zomaar in eens een baby in huis hebt. Hoe verklaar je dat bij de Burgelijke Stand??
Verder zul je toch heel veel dingen moeten regelen voor zo'n kleintje. Komt zomaar ineens toch uit de boerenkool dan, want ze zullen niet zomaar zeggen dat ze hem hebben gekocht toch?
Ben benieuwd of er nog meer kinderen zo zijn verhandeld. Nu willen de biologische ouders het kindje terug. Leuk dat ze hem later moeten vertellen dat ze hem eerst hebben verkocht en later terug wilden hebben., komt niet erg geloofwaardig over. Het geld was al binnen . Ze zijn nu ineens uit de geldzorgen. Vind ik ook een beetje vreemd.
De kopers hebben in ieder geval wel het beste met de baby voor. Waar het nu terecht komt is maar afwachten.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:15

geldzorgen doen rare dingen met mensen.
DIt is net adoptie...alleen dan illegaal...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:18

Snackie schreef:

Sjah de ouders zijn van hun zorgen kwijt, krijgen de baby terug. En verdienen goed met interviews.
En de baby die zal een affectieve dood kennen door dit.
Schande heel de situatie.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 01-12-08 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:18

Moeilijk, moeilijk....

De biologische ouders, die snap ik echt helemaal niet. Je eigen kind verkopen.....hoe kun je dat nou doen?

De wensouders, tja....ze zeggen dat ze de baby niet gekocht hebben, maar een onkostenvergoeding hebben betaald (ziektekosten, werk wat niet door kon gaan), dus ja....maar dan nog heel erg dom, want je weet dat het op deze manier niet mag.
Voor het kind is het verschrikkelijk natuurlijk, gelukkig krijgt het er nog niet veel van mee.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 19:19

Snackie schreef:

Ik neem aan dat je bij adoptie niet je baby aan de eerste de beste verkoopt voor een smak geld?

@FlyFly: Vind jij een baby kopen moreel aanvaarbaar als je er goed intenties bij hebt?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:20

BraveSpots schreef:
Snackie schreef:

Ik neem aan dat je bij adoptie niet je baby aan de eerste de beste verkoopt voor een smak geld?

@FlyFly: Vind jij een baby kopen moreel aanvaarbaar als je er goed intenties bij hebt?

Ik vind het ergens wel, baby is al zeker beter af dan bij ouders waar hij ongewenst is.
Afstaan is de betere optie, en adoptie makkelijker maken (maar daar krijg je geen geld voor Ziek ), maar zo super is de situatie houden niet hoor.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 01-12-08 19:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:21

Wat je zegt.. Gekende baby, hoeveel ongekende zijn der?
En damn hoe haal je het als ouder, in je botte hasses, om je kind weg te doen?

Als je kind ongewenst is, had je daar eerder aan moeten denken..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:58

Soms is het een hele dappere beslissing om je kind af te staan hoor...
Het is niet zo gemakkelijk als 'dan had je er maar aan moeten denken!', ongewenste zwangerschappen ondanks een zeer goede preventie (bv door de pil heen) gebeuren vaker dan je denkt..en helaas heeft niet iedereen de beste omgeving of het moederinstinct om een kind op te voeden..

Maar dat kan je dan zoals gezegd doen via officiële wegen. Die zullen er in de eerste plaats voor zorgen dat je kind bij een goed tehuis terrecht komt, en dat is waar adoptie om moet draaien. Je kind een beter thuis schenken dan je zelf kan geven, en niet jezelf even uit de schulden helpen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 20:58

Ik ben best wel verbaasd over het aantal mensen die niet heel veel fouts ziet in het kopen van een baby.
Het feit dat er een markt is in het kopen van baby's ligt toch mee aan de basis van zulke praktijken zoals deze?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:29

Ik begreep eigenlijk dat dit kindje was ontstaan uit draagmoederschap, waarbij de wensouders een onkostenvergoeding hebben betaald aan de draagmoeder. Of ik moet de Vlaamse nieuwslezer vanmorgen vroeg misverstaan hebben..

Wat ik een slechte zaak vind, is dat dit kindje nu wordt ondergebracht bij een pleeggezin. Laat dat kindje dan toch in ieder geval bij de wensouders tot er een besluit genomen wordt, dat levert toch de minste stress op voor alle betrokkenen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 17:44

Chubby schreef:
Ik begreep eigenlijk dat dit kindje was ontstaan uit draagmoederschap, waarbij de wensouders een onkostenvergoeding hebben betaald aan de draagmoeder. Of ik moet de Vlaamse nieuwslezer vanmorgen vroeg misverstaan hebben..

Wat ik een slechte zaak vind, is dat dit kindje nu wordt ondergebracht bij een pleeggezin. Laat dat kindje dan toch in ieder geval bij de wensouders tot er een besluit genomen wordt, dat levert toch de minste stress op voor alle betrokkenen.

Het is niet onstaan uit draagmoederschap, het kindje is van volledig biologisch van het koppel uit Gent. Tijdens de zwangerschap daagde het hen dat ze niet genoeg geld hadden om het kind op te voeden en besloten om het te verkopen. Via het internet hebben ze dan het Nederlandse koppel ontmoet die de baby wou kopen voor een serieuze som.

Voor mij zouden de 'wensouders' dat kind nooit meer mogen zien, evenals de biologische ouders. Als je aan zulke praktijken mee doet ben je het imo niet waard ook maar een klein deel van het leven uit te maken van dat kind...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:56

Ik verstond dat ze de vergoeding nu plots op onkosten van zwangerschap staken inplaats van schulden

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:04

Chubby: dit is een nieuw geval van verkoop.

Blijkt dat een Belgische draagmoeder haar kind aan 3 verschillende Nederlandse koppels verkocht heeft.

Men wil nu in België een onderzoek starten, want hier is geen wet tegen het verkopen van babys. Stel je voor! Nu schaam ik me even dat ik belg ben!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 18:08

katiavl schreef:
Ik verstond dat ze de vergoeding nu plots op onkosten van zwangerschap staken inplaats van schulden

Ze willen de baby nu terug dus het is logisch dat ze nu het verhaal gaan verdraaien. Het zal wel eindigen met het feit dat ze de baby echt niet kwijt wilden maar ze verplicht waren van familie etc, zal allesinds niet hun schuld zijn, en al helamaal niet voor het geld, dat zouden ze nooit durven .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:37

BraveSpots schreef:
Voor mij zouden de 'wensouders' dat kind nooit meer mogen zien, evenals de biologische ouders. Als je aan zulke praktijken mee doet ben je het imo niet waard ook maar een klein deel van het leven uit te maken van dat kind...

sja weet je wat het is
aan de ene kant heb ik hetzelfde gevoel
maar ik heb toch nu heel veel medelijden met die kleine
ze had nu een papa en mama, een huis een thuis
en nu opeens word ze daar weggeplukt en ergens anders onder gebracht
niet goed voor baby's ,
arm kind