Hulp bij ongeluk kost getuige auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Hulp bij ongeluk kost getuige auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 18:07

Citaat:
UTRECHT - In de Utrechtse wijk Overvecht is een vrouw uit een auto van een getuige geknipt.

Bij de Albert Schweitzerdreef was de 24-jarige Utrechtse uit de bocht gevlogen en tegen een boom gereden. Passanten haalden haar uit het wrak en zetten haar in een auto van een getuige.

Ambulancebroeders onderzochten de vrouw en vonden het onverantwoord om haar uit te laten stappen. Daarom knipte de brandweer het dak van de auto. Vervolgens werd de vrouw er met een schepbrancard uitgetild.

De Utrechtse is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis. Beide auto's zijn total loss afgevoerd.

lekker denk je een keer te helpen Knipoog

Sara_N

Re: Hulp bij ongeluk kost getuige auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:09

Hahaha, ik kan er eigenlijk wel om lachen Bloos
Het zal je maar overkomen.
Hopelijk is diegene goed verzekerd.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:11

Pff, denk je idd een keer iets goeds te doen, krijg je dit Tong uitsteken
Idd maar hopen dat de verzekering er iets leuks mee kan doen.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:13

volgens mij wordt dit niet verzekerd. Tong uitsteken

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:49

Klaar ben je, daar sta je dan met je goede gedrag Haha!

Het is te hopen dat je daar toch op de een of andere manier voor verzekerd bent, of dat je het ergens kan verhalen.

Arme ziel Ach gut

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:52

Haha wat balen.. Maar hoor je zo vaak..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:01

je moet toch die persoon in eerste instantie al helemaal niet uit die auto halen? Wat als ze nekletsel heeft ofzo?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:03

heb dit idd al vaker gehoort ja.. wel banketstaaf hoor

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:05

Zwerte schreef:
je moet toch die persoon in eerste instantie al helemaal niet uit die auto halen? Wat als ze nekletsel heeft ofzo?

Dat mag naar mijn weten niet nee..
Behalve als die auto in het water ligt of in de fik staat o.i.d. natuurlijk. Clown
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 24-11-08 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:06

Jeetje dan baal je toch goed. Hopen dat je er op z'n minst een gelijke auto voor kan terugkrijgen!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:06

ja dat zeggen ze altijd bij de EHBO: NOOIT een slachtoffer even in je eigen auto laten zitten, al is het hondeweer.

Soms zijn s.o. goed bij kennis en als ze een keer zitten en de eerste schrik te boven zijn, hebben ze ineens toch wat last van de rug. Of ze worden alsnog onwel.

Als er dan alsnog geknipt moet worden (en dat komt echt regelmatig voor) dan is de schade voor jouw rekening. Jij hebt het immers aangeboden of toegestaan...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:08

snap dit wel, als die vrouw in de sneeuw ligt te verkommeren dan zit ze beter in een warme auto....

Volgens mij ben je verplicht een gewonde te helpen en vergoed de verzekering maatschappij van de beschadigde auto daarom jouw reparatie kosten. ( ook als er bloed op je bekleding zit e.d.)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:10

Heel misschien nog een kans van het waarborgfonds maar zie het somber in. Weet wel dat dit een paar jaar geleden ook in het nieuws was.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:14

beantsje schreef:
ja dat zeggen ze altijd bij de EHBO: NOOIT een slachtoffer even in je eigen auto laten zitten, al is het hondeweer.

Idd dit herinner ik me nog Haha!

Mijn ouders zeggen ook altijd, stap uit de auto, anders krijg je een cabrio. Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:15

amondi schreef:
snap dit wel, als die vrouw in de sneeuw ligt te verkommeren dan zit ze beter in een warme auto....

Volgens mij ben je verplicht een gewonde te helpen en vergoed de verzekering maatschappij van de beschadigde auto daarom jouw reparatie kosten. ( ook als er bloed op je bekleding zit e.d.)

Wishfull thinking...echt niet dus. Je bent verplicht om te helpen, maar niet verplicht om dat in jouw eigen auto te doen!
Volgende x dus s.o. bij voorkeur in zijn eigen auto laten zitten. (er helemaal niet uithalen dus!) of anders maar op een beschut plekje buiten laten zitten, dekentje erom heen, zelf er lekker tegenaan gaan zitten voor de steun en troost en zo even wachten op de ambu. Maar in mijn auto komt geen s.o.!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:17

Hij kan altijd nog zeggen dattie bang was dat de auto in de fik ging vliegen? Dan dattie haar in zijn auto had gezet om weg te kunnen rijden mocht dat gebeuren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:18

jullie zeggen wel niet uit haar eigen auto halen maar jullie moeten het ook van de andere kant zien, misschien rookte die auto wel, en waar rook is, is....juist ja! als je uit 2 slechte opties kan kiezen had ik deze persoon ook uit de auto gehaald hoor

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:20

Uit de auto ja, maar never nooit niet in mijn auto zetten.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:24

breezy302 schreef:
jullie zeggen wel niet uit haar eigen auto halen maar jullie moeten het ook van de andere kant zien, misschien rookte die auto wel, en waar rook is, is....juist ja! als je uit 2 slechte opties kan kiezen had ik deze persoon ook uit de auto gehaald hoor

Ja, uit de auto halen is 1 ding en soms kan je niet anders, maar dat wil nog niet zeggen dat ik hem dan in mijn auto laat zitten.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:25

Hebben wij inderdaad ook altijd geleerd, NOOOIT in je eigen auto zetten/liggen, want dan knippen ze dus gewoon je auto open, voor het geval dat er nek/rugletsel is.

Klinkt banketstaaf, maar je kun zo iemand inderdaad beter buiten op de vloer leggen, dan in je eigen auto!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:29

het is mij zowiezo geleerd bij een ongeval een persoon niet te verplaatsen het kan een nek gebroken hebben of rug en kan nog voor ergere dingen zorgen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 00:04

Ik wist niet dat ze dat leerden met EHBO, is het wel verantwoord om met zulk weer in combinatie met letsel op de grond te gaan liggen met dit weer vraag ik me af.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 00:11

Ik zou ook het slachtoffer niet verplaatsen (tenzij het echt niet anders kan)...
Wel sneu natuurlijk voor die mensen, ze deden wellicht ook maar enkel om goed te doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 00:15

Ik heb ook geleerd met ehbo om nooooooit een slachtoffer in je auto te zetten, dan is zo in 1 knip je dak eraf hahaha Tong uitsteken

Slachtoffer verplaatsen moet je inderdaad ook nooit doen, tenzij het echt nodig is (auto in de fik bv). Maar vaak kun je een slachtoffer beter gewoon mooi laten zitten er er zelf gewoon naast blijven Lachen

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 00:17

Loretta schreef:
Ik wist niet dat ze dat leerden met EHBO, is het wel verantwoord om met zulk weer in combinatie met letsel op de grond te gaan liggen met dit weer vraag ik me af.

dekens ? Wij hebben altijd dekens achter in de auto liggen. Mijn moeder heeft laatst ook een meisje die van de fiets gevallen was dekens over haar heen gelegt zodat ze op temperatuur zou blijven.