Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pluklief schreef:Moet nou echt alles met regeltjes wordne vastgelegt, ouders kunnen ook wel hun eigen verantwoordelijk nemen.
Alexx schreef:Hier kun je iemand toch niet in belemmeren? Iemand mag toch vrij zijn. Ook in zijn opvoeding?!
Inujojo schreef:Ik ben, hoezeer het eigenlijk een logisch iets is, toch tegen. Ik ben zwaar tegen betutteling van de overheid en vind dat ouders toch zelf mogen zeggen wanneer ze hun kinderen naar bed doen. We worden al veel te veel betutteld in dit land.
Inujojo schreef:Ik ben, hoezeer het eigenlijk een logisch iets is, toch tegen. Ik ben zwaar tegen betutteling van de overheid en vind dat ouders toch zelf mogen zeggen wanneer ze hun kinderen naar bed doen. We worden al veel te veel betutteld in dit land.
Duke schreef:Waar staat dan dat je kind om 8 uur op bed moet liggen? Lezen mensen niet meer goed ofzo? Het gaat over niet meer op de openbare straat rondbanjeren.
Duke schreef:http://www.nu.nl/news/1835923/10/Marokk ... jeugd.html
Misschien ben ik wel heel streng, maar ik vind het een goed idee. Kinderen tot 8 jaar horen gewoon niet na 20:00h nog op straat rond te banjeren. Maar gewoon op bed te liggen. Er zullen wel wat haken en ogen aan dit idee zitten, maar ik vind dat er best over nagedacht mag worden. Ik geloof ook wel dat als zulke jonge kinderen nog zo laat op straat rondlopen, ze makkelijker in aanraking komen met de verkeerde groep jongen. Ze zijn nog erg beïnvloedbaar.
Het laatste stukje over verplicht huiswerk op school, vind ik wat te ver gaan.
Jesser schreef:Maar het bericht zegt ook, marokkaanse organisatie wil dat graag, en mijn ervaring is ook, daar waar de meeste (wil natuurlijk niet alle)nederlandse kinderen normaal op tijd op bed liggen, zijn vaak de kinderen van allochtone ouders nog vaak erg laat op, en buiten..
Brainless schreef:Duke schreef:Waar staat dan dat je kind om 8 uur op bed moet liggen? Lezen mensen niet meer goed ofzo? Het gaat over niet meer op de openbare straat rondbanjeren.Duke schreef:http://www.nu.nl/news/1835923/10/Marokk ... jeugd.html
Misschien ben ik wel heel streng, maar ik vind het een goed idee. Kinderen tot 8 jaar horen gewoon niet na 20:00h nog op straat rond te banjeren. Maar gewoon op bed te liggen. Er zullen wel wat haken en ogen aan dit idee zitten, maar ik vind dat er best over nagedacht mag worden. Ik geloof ook wel dat als zulke jonge kinderen nog zo laat op straat rondlopen, ze makkelijker in aanraking komen met de verkeerde groep jongen. Ze zijn nog erg beïnvloedbaar.
Het laatste stukje over verplicht huiswerk op school, vind ik wat te ver gaan.
Ik heb gelezen en je hebt het zelf gesteld als stelling!!
pluklief schreef:Alexx schreef:Hier kun je iemand toch niet in belemmeren? Iemand mag toch vrij zijn. Ook in zijn opvoeding?!
inderdaad je vrijheid wordt al behoorlijk ingeperkt, maar nu ook nog een avond klok. En hoe wil je het gaan controleren? een kind van onder de 8 kan je moeilijk verplichten om het paspoort van zijn ouders op zak te hebben waar hij of zij bij staat geschreven?