We mogen niet meer ongevraagd gebeld worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

We mogen niet meer ongevraagd gebeld worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 10:00

http://www.nu.nl/news/1834888/37/Bel-me ... n_wet.html

Eerst zien, dan geloven. Maar als dit er echt door komt ben ik wel heel blij Lachen. Zelfs al registreer je overal dat je niet lastig gevallen wil worden door bellers, dan nog bellen ze Clown
Het zou dus wel mooi zijn als dit met een wet aangepakt kan worden.

Ik ben wel benieuwd of bedrijven nu niet met smoesjes gaan bellen (wij verkopen niks maar we hebben alleen een enquete, wij verkopen niks maar we willen alleen de aandacht vestigen op het product, enz).

Wat vinden jullie van deze nieuwe wet?

Caesar

Re: We mogen niet meer ongevraagd gebeld worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:01

Nou, hij mag er komen! Heb me ook geregistreerd op infofilter, maar het loopt op mijn mobiel echt de spuigaten uit. Wordt er helemaal gek van. En als ik dan niet gestoord wil worden dan is het van: Ja maar mevrouw.. etc...

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:03

Sinds ik me geregistreerd heb, word ik ook niet meer gebeld. Wel komen ze tegenwoordig langs de deur om hun verhaal te doen, gelukkig ben ik toch zelden thuis.

Maar prachtig dat deze wet in gevoerd is. Het werd op een gegeven moment echt telefoonterreuracties. Bij mij was de maat vol toen ze me ook mobiel begonnen te bellen. Bloedirritant.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:04

ik stond al bij info filter, maar nog worden we gebeld.. echt zwaar irritant..
Ik schrijf me als eerste in op de nieuwe website..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:05

Sinds ik me geregistreerd heb bij bel mij niet worden we ook niet meer gebeld. Heerlijk!
Ik ben blij met deze wet, die mensen aan de telefoon kennen het woord NEE niet, blijven maar doorhameren.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:06

Als de OPTA erachter staat, zal je zien dat men echt wel achter de oren krabt om ongevraagd te bellen..

Denk ook wel dat er minder callcentres zullen komen op deze wijze Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:08

ik geloof dat ik me ook maar moet gaan inschrijven!

ik word echt minimaal 1 x per dag gebeld
altijd door een anoniem nummer en op verschillende tijden en vaak nog meerdere keren per dag
alleen ik neem dus geen telefoontjes aan zonder nummerweergave Vork
en als ik soms wel eens opneem dan zijn het altijd van die irritante mutsen die het woord NEE blijkbaar niet kennen Sigaar

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:18

Lijkt me SUPER! Ik erger met dood aan die telefoontjes! Boos!

Ik begin altijd met de vraag "Hoe komt u aan mijn nummer" en blijf deze herhalen tot ik een goed antwoord krijg. Zo niet, dan geef ik aan dat ik hier absoluut geen zin in heb, en gooi ik zonder pardon de hoorn erop. (nou ja, uhh... druk ik het gesprek weg Knipoog)

Groetjes, Lacuna

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:28

Helemaal goed!!

Hier in andalucia is er nog niets geregeld. Niet mbt de brievenbus niet mbt de telefoon niet mbt ambulante verkoop.

Omdat het goedkoop is, hebben we alleen ´last´van telefonische verkoop en via email.
Ik heb mijn mobiel nooit aanstaan en niemand heeft het nummer doch áls ik die eens aanzet omdat ik die wil gebruiken dan komt er een réééks aan automatisch gegenereerde commerciële boodschappen en gemiste oproepen binnen.
Ik ben langer bezig om het geheugen te wissen dan dat ik ermee bel. HEEL hinderlijk.
Hoewel ik het ding héb voor échte noodgevallen staat het apparaat uit omdat er telkens onzin-boodschappen op binnenkomen. Dat maakt dus dat ik voor noodgevallen niet bereikbaar ben en alleen zelf kan bellen.
Let wel. Dat is een prepaid zonder sim-code waarvan alléén mijn partner het nummer heeft!!!
Misselijk

hc

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:33

Dan zal toch ergens het nummer geregistreerd staan HC als ze je bellen want hoe komen ze anders aan dat nummer??

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:41

Een kennis van mij lost dat goed op; zegt heel vriendelijk en blond, "o daar heb ik geen verstand van, ik zal mijn man even roepen" Vervolgens legt ze de telefoon neer en gaat gewoon weg... Na een half uur hebben ze dan de verbinding wel verbroken!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:45

Het nummer is uitgegeven en wordt simpelweg via een belautomaat gekozen zonder te weten wíe gebeld wordt.
Blijkbaar zijn de bestanden van uitgegeven nummers van de maatschappij(en) beschikbaar.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:45

palo2 schreef:
Een kennis van mij lost dat goed op; zegt heel vriendelijk en blond, "o daar heb ik geen verstand van, ik zal mijn man even roepen" Vervolgens legt ze de telefoon neer en gaat gewoon weg... Na een half uur hebben ze dan de verbinding wel verbroken!!

...en heeft ze al die tijd ook geen nut van haar abonnement.

hc

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:48

Wij hadden het vroeger bijna elke avond. Toen heeft mijn moeder toch een keer gevraagt of het knoppie uit kon. En waarempe Tong uitsteken Ze snapte hem niet

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:47

Nou wordt tijd dat die telefonisch verkoop helemaal verboden wordt, maar dit is al een goed begin!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:59

palo2 schreef:

Triest.............. Je kunt toch gewoon nee zeggen en ophangen. Ookal komen ze met maar mevr..

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:02

vindi k niet triest, Ik ivnd het triest dat die mensen uren door blijven zeiken terwijl je al vaak genoeg hebt gezegd dat je geen interesse hebt .,.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:05

dat mocht al niet, mits je je had geregistreerd op infofilter. Meteen erop wijzen als je gebeld wordt, en dan is het zo klaar.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:14

Die mensen doen ook hun werk en worden vaak ook op comissiebasis betaald. Niet dat ik het wel leuk vindt als ze 'doordrammen' hoor!

Prive wordt ik er amper voor gebeld, maar op mijn werk wel veel. Ik zeg gewoon écht duidelijk "Mevrouw/Meneer, ik heb echt geen interesse". Mochten ze het na twee keer zeggen niet begrepen hebben, dan geef ik gewoon aan dat ik de verbinding ga verbreken.

Ik heb ook een keer, na tig telefoontjes, het bedrijf aangeschreven dat ik al tig keer verzocht heb om niet te bellen. Hielp wel, want ze bellen al een hele tijd niet meer!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:53

lijkt me echt heerlijk en ben benieuwd als het werkt Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:28

Marjo_x schreef:
vindi k niet triest, Ik ivnd het triest dat die mensen uren door blijven zeiken terwijl je al vaak genoeg hebt gezegd dat je geen interesse hebt .,.

Dat ligt toch echt grotendeels aan hoe dominant je in het gesprek staat. Het zijn mensen die gewoon hun werk doen. Enige voordeel wat zij hebben is dat 90% een script voor hun neus hebt liggen, waarmee ze bij voorbaat vaak de overhand hebben in een gesprek. Als zij na jouw duidelijke nee doorblijven gaan is het toch gewoon heel simpel: Mevrouw/meneer, ik heb net gezegd geen interesse te hebben dus ik ga nu de telefoon ophangen. Nog een fijne dag.
Ben je duidelijk en vriendelijk geweest. Als je de telefoon naast je neerlegt met een of ander flauw leugentje ben je net zo erg als diegene die doordrammen aan de telefoon.. Nog erger zelfs, want je loopt van iets heel simpels weg.

En dat is nu dus helemaal simpel op te lossen. Aanmelden op die site..

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:40

Dat ligt niet aan hoe dominant je in het gesprek staat. Dat ligt aan die achterlijke bonussen die ze krijgen als ze maar genoeg mensen iets aansmeren. Ik vind wanneer ik meld dat ik geen interesse heb, ze gewoon op kunnen hangen, Dat gezeur de hele tijd. Ik vind het juist wel een goeie van Palo.. Kunnen die mensen ook es beseffen hoe irritant het is als mensen iets doen wat je niet wilt. Dat maakt je niet erger dan die mensen, wat een onzin.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:45

De bonussen zijn niet bij elk bedrijf zo. Er zijn ook zat studenten die van huis uit kunnen bellen. Makkelijk en simpel..

Het duidelijk nee en beeindigen van een gesprek ligt wel degelijk aan hoe jij je als persoon opstelt. Maar dat leer je nog wel als je naar het hbo gaat.. als je daar naar toe gaat. Dat weet ik niet Lachen

Politie is ook irritant met tijd en wijlen, maar wees blij dat ze er zijn. Of ga je je dan ook zo opstellen?

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:53

Huilen van het lachen Ik zit al op het HBO Knipoog Zie niet in wat dat er mee te maken heeft.
Politie heeft nut. Telemarketing niet. Dat is opdringerig. Als ik een bepaald product of dienst wil dan ga ik er wel achteraan. Ik hoef niet elke dag een andere muts die mij iets aan wil smeren waar ik geen interesse in heb.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:55

hehe eindelijk, ik erger me te pletter dat de telefoon 5x per dag gaat en als je dan zegt geen intresse dat ze dan gewoon dooblijven banketstaaf Misselijk