Stimuleren van kopen op afbetaling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Stimuleren van kopen op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 13:31

Ik werd gistermorgen gebeld door de Wehkamp. Dat ze in het systeem hadden gezien dat ik altijd in 1 keer betaal, en dat ze me aanboden om zonder rente de eerste keer in 3 keer te betalen.
Dat is toch belachelijk? Dat ze je op zo'n manier over proberen te halen te kopen op afbetaling???

Karin

Re: Stimuleren van kopen op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:33

Ze bieden je de mogelijkheid en het is aan jou om daar al dan niet op in te gaan. Lachen

Maar misschien laat ik me niet zo snel overhalen door zo'n telefonisch aanbod en kijk ik er daarom anders tegenaan. Knipoog

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 13:37

Ik laat me er ook niet door overhalen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat anderen dat wel doen, helaas.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:42

In deze tijden willen ze maar al te graag wat verkopen. Er zullen mensen zijn die wel in de verleiding zullen komen.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:44

je merkt idd dat in deze tijden, als het economisch wat minder gaat dat vele bedrijven reclame maken met erin van in zoveel x afbetalen ed Nagelbijten / Gniffelen

maar ik zou me er ook niet door laten overhalen Knipoog

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:44

Vraag ik me af waarom niet...
Ik zit nooit in geldproblemen of wat dan ook, ik betaal ook altijd alles in 1 keer...
Maar nu, heb net een huisje, alle meubels, bed enzo besteld en betaald. Geld wat ik over heb ik eigenlijk bedoeld voor verf, behang e.d. Maar nu, ik wil dolgraag een flatscreen tv in de woonkamer, maar het 'budget' is nu zeg maar even op, door alle andere aankopen. Het is niet iets wat zou moeten, meer voor de leuk.. Ik heb idd ook winkels gezien waar je op afbetaling kunt kopen. Wat is er zo tegenop zeg maar om die graag gewilde tv in 2 keer te betalen?! Dus ipv in 1x 1500, gewoon 2x 750? Zitten er zulke addertjes onder het gras ofzo?
Naar mijn idee betaal je gewoon wat rente, maar dat is toch alleen als je echt een jaar lang bezig bent met afbetalen? Of heb ik het nu echt mis? Snap er niet zo heel veel van, misschien dat ik het daarom ook nooit het aangedurft Lachen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:47

Misschien het idee erachter dat wanneer je geld op is dat het op is en dat je dan moet sparen om weer iets te kopen? Vaak blijft het niet bij 1 ding op afbetaling kopen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:28

Vreemd dat ze dit gaan stimuleren bij Wehkamp, ze zouden juist blij moeten zijn dat jij in één keer betaald, er zijn zat mensen die veel op afbetaling kopen en het dan niet meer kunnen betalen...
Bovendien komen mensen door dit soort regelingen juist in de schulden, ik ben misschien heel ouderwets, maar ik koop pas iets als ik het ook daadwerkelijk kan betalen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:42

Mas schreef:
Vreemd dat ze dit gaan stimuleren bij Wehkamp, ze zouden juist blij moeten zijn dat jij in één keer betaald, er zijn zat mensen die veel op afbetaling kopen en het dan niet meer kunnen betalen...
Bovendien komen mensen door dit soort regelingen juist in de schulden, ik ben misschien heel ouderwets, maar ik koop pas iets als ik het ook daadwerkelijk kan betalen.

Vind ik helemaal niet ouderwets. Vind ik juist een hele goed gedachte Ja

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:13

Agree, ik zou niet weten waarom je kleding zou kopen op afbetaling Verward

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:09

Ik denk dat ze het alleen stimuleren om er zelf beter van te worden Vork Toch zie je best veel mensen die kredieten hebben bij verzendhuizen, het wordt toch allemaal mooi bij BKR geregistreerd. Ik zou zeggen, gewoon sparen tot je het kunt kopen en in 1 keer betalen, want rente betalen is ook zonde Bloos

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:58

_Anke_ schreef:
Ik denk dat ze het alleen stimuleren om er zelf beter van te worden Vork Toch zie je best veel mensen die kredieten hebben bij verzendhuizen, het wordt toch allemaal mooi bij BKR geregistreerd. Ik zou zeggen, gewoon sparen tot je het kunt kopen en in 1 keer betalen, want rente betalen is ook zonde Bloos

Dat is waar, maar toch kan ik aan de ene kant wel begrijpen dat mensen het doen voor iets wat ze echt graag willen hebben. Zie mijn voorbeeld in mijn vorige bericht.. Toch ben ik wel iemand die ondanks dat ik die flatscreen graag wil, maar even een maandje wacht Lachen.
Mag ik vragen wat BKR is, of is dat heel dom Clown?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:36

Ga maar eens zoeken op google naar BKR.
Overigens zegt BKR me tegenwoordig ook geen snars meer, je hebt tegenwoordig direct al een registratie. Ik weet niet of het er al door is maar zodra je een keer rood staat op je betaalrekening krijg je straks een registratie. Met het gevolg dat dus straks niemand meer een lening kan krijgen of een hypotheek af kunt sluiten. Ook willen ze straks de registratie hebben op te laat betalen van energienota's. Kortom straks staat iedereen vermeld Vork

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:58

Afbetaling heb ik ook al eens over gedacht en het leek me toendertijd (inmiddels meer dan een jaar geleden) in eerste instantie wel wat, toen ook net een huis gekocht met bijkomende kosten.. (hierover ook een stuk op bokt geplaatst) daar kwamen de niet gunstige verhalen van prime-line. Deurwaarderskantoor, je krijgt creditcards toegestuurd, wie je meer in de .... kunnen helpen als je niet stevig in je schoenen staat.. Daarnaast inderdaad BKR geregistreerd, geen gunstige voorwaarden.. als je zoekt op google prime line (m of n?) dan krijg je voornamelijk negatief commentaar.. Dus zal ook niks van luxe op afbetaling kopen.. Eerst maar sparen dan kopen ..

Afbetaling klinkt leuk en makkelijk maar als je het niet goed bij houd dan kan er wat achter weg komen!
Afbetaling gaat dus vaak niet via de winkel maar wordt doorgestuuurd naar een kantoor oid waarmee ze hebben afgesproken.. Vind het heel slecht dat dit aangeboden word, puur omdat het zo makkelijk klinkt..