Bush: 8 jaar later

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bush zijn beleid vond ik

zeer positief
Geen stemmen
positief
4 (3%)
neutraal
3 (2%)
negatief
18 (13%)
zeer negatief
87 (65%)
ik kan hier niet over oordelen
8 (6%)
Bush? wie is Bush?
12 (9%)

Totaal aantal stemmen: 132

Kwanyin

Bush: 8 jaar later

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 21:31

Om maar in de Amerikaanse sfeer te blijven Tong uitsteken .

Wat vinden jullie van het beleid van Obama's voorganger Bush. Eigenlijk heb ik nog niets anders dan negatieve dingen gehoord, ik ben benieuwd als er mensen zijn die het helemaal anders zien en juist wel vinden dat Bush veel goede dingen heeft verwezenlijkt. Zelf is zowat het enige wat ik hoor "gigantisch begrotingstekort", "economische ramp", "hoe zit het met de war on terrorism", om nog maar te zwijgen van de in mijn ogen schandelijke waterboard-akkoord dat hij getekend heeft (voor degene die het niet kennen: Het toelaten van gevangen te folteren door middel van hun gezicht onder water te houden om hun te laten overgaan tot bekentenissen dat ze iets te maken hebben met het terrorisme. Het schijnt ondertussen wel terug ingetrokken te zijn omdat het indruist tegen de rechten van mens, al vind ik het ook verontrustend dat dit maar zou gebeurd zijn met een nipte meerderheid). Maar ik kan eigenlijk nergens iets vinden waarbij mensen zeggen 'kijk, dat heeft hij nu eens ècht goed gedaan." Dat vertelt denk ik wel aan welke kant ik momenteel sta, tenzij iemand nu met een hoop grote dingen komt die Bush wel goed heeft gedaan.

Tieneke

Re: Bush: 8 jaar later

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:34

Ik vraag me echt af welk goed puntje Bush heeft verwezenlijkt... Ik vraag me dat nu echt af.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:27

Ik vond het zeer negatief. Klimaatsverandering heeft hij compleet links laten liggen, want de economie vond hij belangrijker. En wat zijn we er mee opgeschoten? We hebben een financiele crisis ervoor terug gekregen.
Hij heeft de oorlog verklaart ipv met woorden alles oplossen, nee pak de wapens maar, gaat sneller.
Nee, ik kan niks goeds uit die vent halen. En hij laat nu mooi veel huiswerk voor Obama achter, die het waarschijnlijk niet eens allemaal opgelost kan krijgen zoveel als Bush achterlaat aan problemen.

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:29

En wat ik eigenlijk nog het hele vreemdste aan het verhaal vind: Ze hebben die malloot tot 2 (!!) keer toe verkozen. Dat die amerikanen zich één keer laten inpakken door die mooie verhaaltjes dat snap ik, maar dat ze dat een tweede keer nog een keer laten gebeuren?!?! Frusty

Ik ben blij dat Obama heeft gewonnen, maar ik heb wel medelijden met hem omdat hij nu mag gaan puinruimen.. Ik wens hem er succes mee!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:48

Inguhh schreef:
En wat ik eigenlijk nog het hele vreemdste aan het verhaal vind: Ze hebben die malloot tot 2 (!!) keer toe verkozen. Dat die amerikanen zich één keer laten inpakken door die mooie verhaaltjes dat snap ik, maar dat ze dat een tweede keer nog een keer laten gebeuren?!?! Frusty

Ik ben blij dat Obama heeft gewonnen, maar ik heb wel medelijden met hem omdat hij nu mag gaan puinruimen.. Ik wens hem er succes mee!

Inderdaad!!!

Ik hoop ook dat ze alle militairen gaan terugtrekken! Dat scheelt ontzettend veel geld en dan kunnen ze hun eigen land weer s wat opbouwen.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:06

Tja, Bush heeft fouten gemaakt. Dat doen we natuurlijk allemaal weleens. Maar omdat hij de "machtigste man ter wereld" is, zou hij het niet mogen? Hij is toch ook maar een mens. En het is altijd makkelijk om achteraf over anderen te oordelen.
We moeten ook niet vergeten dat hij nog maar net (8 maanden) president was toen die aanslagen kwamen. Dus in weze was hij nog niet eens ingewerkt in zijn nieuwe beroep en krijgt hij meteen een mega groot probleem op zijn bord wat hij ook maar even op moet lossen. Ik ben er van overtuigd dat hij de wereld veiliger heeft gemaakt door het vangen van Sadam en andere leden van terror groepen. Maar, 8 jaar oorlog is misschien ook wel een beetje te veel van het goede. Hij had al lang een deel van zijn troepen terug kunnen trekken.
Ik vraag me af, als die aanslagen in Nederland gebeurt waren, of Beatrix het beter had opgelost. Ik denk het niet. Die was waarschijnlijk een schuilkelder in gedoken en had zich de eerst volgende jaren niet laten zien. Met het idee van "laat de regering het maar oplossen". Bush heeft zich er in ieder geval persoonlijk mee bemoeit. En ook hij heeft natuurlijk de negatieve reacties van het volk gehoord maar, hij bleef bij zijn eigen standpunt. Of dat nu goed of slecht uitgepakt heeft maakt even niet uit.
Ik snap ook best dat hij 4 jaar terug herkozen is. De Amerikanen waren nog steeds bang voor aanslagen en Bush kwam nog steeds regelmatig met de mededeling dat er weer een hoogstaand lid van een terror groepering gevangen was genomen. Dus dan moet hij toch iets goed doen?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:10

Mandy, zo simpel met die aanslagen was het niet. Ik raad je echt aan om Fahrenheit 9/11 eens te kijken. Bush was absoluut de onschuld niet. De verkiezingsuitslag was niet eens juist.
Fouten maken kan, maar doelbewust spelletjes spelen met je bevolking en ze op dwaalsporen brengen, noem ik meer dan fouten maken.
Alle militairen terugtrekken zal niet gebeuren. Dat is Obama ook helemaal niet van plan.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:41

Ze verdenken Bush anders ook nog steeds dat ie misschien wel wat klaar gespeeld heeft met die terroristen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:38

Hij heeft er een ZOOTJE van gemaakt! Eerst peperduur oorlogje spelen met Irak (dat tientallen miljoenen dollars PER DAG kost) en dan zo lang mogelijk laten rekken door er NOG MEER $$$ erin te pompen... ben echt reuze blij dat Obama straks aan het roer staat want die was TEGEN de oorlog in Irak. (en dan als de wiedeweerga die soldaten veilig terug halen uit dat gevaarlijke land!!!)

http://www.msnbc.msn.com/id/11880954/ lees maar na!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:14

Ik ken hem niet en zal hem ook niet willen kennen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:55

HorseyDude, waarschijnlijk trekt hij de soldaten voor het grootste deel terug uit Irak, maar hij gaat ze wel inzetten in Afghanistan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:29

MandyR schreef:
Tja, Bush heeft fouten gemaakt. Dat doen we natuurlijk allemaal weleens. Maar omdat hij de "machtigste man ter wereld" is, zou hij het niet mogen?

Fouten maken mag, en dat doet ook iedereen. Maar een fout van een wereldleider heeft veel grotere gevolgen voor veel meer mensen dan een fout van een 'gewone' burger. With great power comes great responsibility Knipoog

(en daarnaast heeft hij naar mijn mening wel erg veel, erg grove fouten gemaakt)

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:35

Tieneke schreef:
Fouten maken kan, maar doelbewust spelletjes spelen met je bevolking en ze op dwaalsporen brengen, noem ik meer dan fouten maken.

Dat is precies wat mij bij Bush ook tegen de borst stootte.
Eerlijk gezegd ben ik blij dat er iemand "die zijn hersens op de goede manier gebruikt" het land gaat besturen..

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:39

hmm, ze gaan dan misschien wel militairen uit Irak terug trekken. Maar die gaan allemaal weer regelrecht naar Afganistan. Het beleid van Obama is ook dat hij wil dat er veel meer militairen naar Afganistan gaan. En daat moet de VN dus ook nederland aan mee helpen Knipoog Dus op het gebied van oorlog is het alleen een kwestie van landje verplaatsen helaas.

Tsja, wat heeft Bush wél goed gedaan...*denkt..denkt..denkt*..eeeuh niets Koe

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:43

Bush is ook maar een marionet van alle raadgevers die hij om zich heen heeft gehad. De hele oorlog tegen Irak heeft hij beslist niet in zijn eentje verzonnen.

Ik ben blij dat Obama nu President is. Over de periode Bush kan ik nou echt niets positiefs kwijt.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:41

Bush heeft naar de pijpen van de grote man achter de schermen gedansd, namelijk Dick Cheney. Die feitelijk al jaren aan de macht is, ook toen Bush sr er nog zat. Dick Cheney stond aan het hoofd van het grootste bedrijf ter wereld Halliburton, deze heeft zich op papier terug moeten trekken uit Halliburton omdat dit bedrijf niet alleen oorlogstuig levert, maar ook raffinaderijen bouwt, wegen en infrastructuur.

Amerika is degene die destijds een "stabiele dictator" nodig had voor een onstabiel olieland: Irak dus. Sadam kreeg het echter te hoog in de bol toen hij (met Amerika) bevriende staten binnen ging vallen. Dit paste niet in de strategie van Amerika...bracht teveel onrust met zich mee. Kijk, die 5000koerden die Sadam om heeft gebracht, brachten de olieafspraken niet in de war, het binnenvallen van Kuwait wel.

Bush zelf komt ook uit een olie-familie, zij hadden zelfs samen met Osama Bin Laden een bedrijf, zij zijn toen met ruzie uit elkaar gegaan, dus logisch dat deze ook vijand nr 1 is nu.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:46

Ik heb in een krantenartikel gelezen dat historici de Bush-administration nu al als historisch slecht beschouwen! Persoonlijk vind ik dat ik er niet voldoende kan over oordelen, aangezien ik ook alleen maar weet wat de media mij vertellen.
Maar daarop gebaseerd stem ik toch voor 'zeer negatief'

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:10

Ben het met Mist eens, zulke dingen heb ik ook gehoord, al is het voor iemand die niet in die sferen zit natuurlijk moeilijk om te onderscheiden wat wel en wat niet klopt.
Feit is wel dat ik Bush een zeer slecht staatshoofd vind/vond. Onder andere door zijn antieke mening betreffende het milieu; onder zijn leiding heeft de VS altijd haar poot stijf gehouden als het ging om C02-reductie etc, doen ze nooit aan mee. En dat vind ik erg belangrijk.

Wat heeft Bush goed gedaan... moeilijke vraag, maar zijn strijd tegen de extremistische terroristen is natuurlijk om de wereld veiliger te maken. Je gaat alleen twijfelen of hij dat voor de bevolking doet, of om de olievelden veilig te stellen. Nagelbijten / Gniffelen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:16

Ik vraag me echt af of de wereld nu veiliger is dan 8 jaar geleden. Ik vraag me dat echt serieus af hoor...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:46

Het enige positieve wat hij gedaan heeft is mensen laten lachen om de zoveelste domme fout.
Kijk maar op google of youtube, boeken ondersteboven houden en doen alsof je heel geinteresseert zit mee te lezen. Door een verrekijker heen kijken met de doppen er nog op.
Verder vind ik het een misselijk mannetje. Ik hoop dat Obama een president wordt die niet alleen de boeken ingaat als de eerste zwarte president, maar als de president die er wat aandeed.
Succes Barack OK dan!

Voorproefje:

Afbeelding

de verrekijker

http://i94.photobucket.com/albums/l99/N ... 0Bush1.jpg

ff Apeldoorn bellen

http://i94.photobucket.com/albums/l99/N ... _phone.jpg

Suur je een kaartje al;s je boven bent

http://i94.photobucket.com/albums/l99/N ... h-pick.jpg

Oke eerlijk is eerlijk een keer niet de schuld van Bush. Maar het ziet er wel vreemd uit

http://i94.photobucket.com/albums/l99/N ... zipper.jpg