Obama vs. Mc Cain

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Obama v.s Mc Cain

1. Obama
363 (89%)
2. Mc Cain
13 (3%)
3. Geen van beide
9 (2%)
4. Geen interesse in Amerika
19 (4%)

Totaal aantal stemmen: 404

Mila87

Obama vs. Mc Cain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 08:32

Ik had verwacht dat er al een topic over zou zijn maar ik kan het niet vinden..mocht hij er toch al wel zijn..Sorry!

Ik ben wel benieuwd wie jullie de meest geschikte president vinden voor Amerika. Je kunt geen tv meer kijken zonder dat er iets op is dus het moet wel leven onder de Nederlanders.

Ik wist zelf eigenlijk vanaf de 1e dag al voor wie ik was: Obama

Absoluut Obama, democratische president zou Amerika goed doen naar mijn mening. Dat hij donker gekleurd is vind ik ook een zet in de goede richting voor Amerika. Ik hoop echt dat hij president word, de kansen zijn groot.

Dus jullie mening, en als je wilt, onderbouw hem even!

Ingmar_

Re: Obama vs. Mc Cain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:48

Ik denk Obama; allereerst omdat hij nu toch al wel voor staat in de peilingen, ten tweede omdat ik hem veel sympathieker over vind komen dan die frietboer McCain. Ik zie Obama liever verschijnen op tv dan McCain..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:51

Obama: Mocht McCain aan de macht komen dan zijn we nog verder van huis.. Want hij zit wel aardig op 1 lijn met Bush qua gedachten.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:52

Misschien dat dat de reden is dat Obama voor staat, aangezien het overgrote deel van de Amerikanen een grote hekel aan Bush heeft.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:52

Obama, en zoals het er nu voorstaat zou hij het wel moeten redden maar de democraten vrezen voor fraude mbt stemmen tellen, er schijnen gewoon 3 miljoen stemmen verloren te zijn gegaan bij eerdere verkiezingen! Clown

Wat dat betreft vind ik het hele gebeuren vrij onbetrouwbaar. Bloos

Waarom Obama:
Hij oogt menselijker, linkser, minder conservatief, nuchterder en iemand die tussen de mensen staat dan erboven. Ach gut Waar hij voor staat mag hij dan natuurlijk nog wel waar maken. Knipoog

En laten we wel wezen: Bij mc Cain krijg je toch een soort "ouwe banketstaaf a la Bush"gevoel? Slapen
Conservatief pur sang, heb liever patatjes van mc Cain. Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:53

Mayflower_ schreef:
Obama: Mocht McCain aan de macht komen dan zijn we nog verder van huis.. Want hij zit wel aardig op 1 lijn met Bush qua gedachten.

Gefeliciteerd! Haha!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:54

Obama... ik ben al niet van de rebublikeinen (zoiets, kan t al niet spellen) echt anti bush en vind die McCain helemaal een verschrikking...

Nee doe mij maar Obama!
heb helemaal dezelfde gedacht als Detour inc de frietjes

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:55

McCain en vooral Sarah Palin zijn echt het toppunt van het conservatieve.
Obama... Ben het ook niet overal mee over eens, maar hij lijkt me zeker beter dan McCain.
Als McCain het wordt, ga ik echt oprecht teneergeslagen zijn.

De verkiezing van Bush is echt een ramp geweest. De uitslag klopte niet, is achteraf bekend geworden. Was een familielid van Bush die de verkeerde winnende naam had doorgegeven etc...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:56

Ik hoop heel hard op Obama maar ik vrees het ergste.
McCain lijkt me nog niet zo'n ramp maar als hij komt te overlijden (nog niet ondenkbaar gezien zijn leeftijd) komen we met de enge Palin te zitten.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 09:56

whahaha frietboer Haha!

Ben het met jullie eens..
Mc Cain is een opvolger van Bush, en als ik iets niet wil is het Bush..blehh
Ik denk dat Obama Amerika goed zal doen..ik hoop het in iedergeval.

En idd, ik heb ook iets gehoord over Fraude, maar Obama had al een advocaat ingehuurd mocht het zover komen hoorde ik ook. Zal wel helemaal belachelijk zijn als Amerika fraude zou gaan plegen, ze halen ieder ander land omlaag als er iets gebeurd, vinden zichzelf geweldig..nee, dat zeg ik verkeerd:
ze = Bush

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:57

Katja schreef:
McCain lijkt me nog niet zo'n ramp maar als hij komt te overlijden (nog niet ondenkbaar gezien zijn leeftijd) komen we met de enge Palin te zitten.

Misschien beetje dom, maar wat maakt haar eng?..

Zijn die verkiezingen idd niet gewoon doorgestoken kaart? Bloos
Ach gut

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:58

Tsjaa eigenlijk allebij niet.. Ze zijn allebij voor doodstraf, het vrij dragen van geweren en tegen homohuwelijk.
Maar als ik echt MOEST kiezen dan wel Obama, want ik vind Sarah Palin 100X niks, obama is jonger en heeft een dus wat betere blik op wat er zich nu afspeeld en mc cain maakt alleen maar reclame door obama af te zeiken, voor mij staat dat gelijk aan dat hij dus duidelijk niks goeds over zich zelf kan zeggen. Van een ander afkraken word je zelf niet beter, nee tegenovergesteld

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:58

Idd Katje, die is pas eng. Belachelijk hoe ze Obama probeerde af te schilderen als een terrorist. Vent was toen 8 jaar, toen hij die ene kerel ontmoette...

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:59

detour schreef:
Katja schreef:

Misschien beetje dom, maar wat maakt haar eng?..

Zijn die verkiezingen idd niet gewoon doorgestoken kaart? Bloos
Ach gut

haar meningen over bepaalde dingen.
Ik schaam me dat zij mijn naam draagt Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door sarah_m op 03-11-08 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:00

Obama!!! Haha!

en ik denk ook wel dat hij het zal halen heb daarnet in de krant gekeken op vlak van peilingen staat hij toch wel een stuk voor Haha!

en aangezien ik volgend jaar hopelijk voor een jaar daar zit ga ik ook wel erg teleurgesteld als het Mc Cain is

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:03

Mwoah, ik vraag me af of je daar als gast veel van zal merken? Ik merk er in het dagelijks leven totaal niks van dat België een flutregering heeft...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:04

Haar extreem conservatieve ideeën maken haar nogal eng vind ik.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 10:05

sarah_m schreef:
Tsjaa eigenlijk allebij niet.. Ze zijn allebij voor doodstraf, het vrij dragen van geweren en tegen homohuwelijk.
Maar als ik echt MOEST kiezen dan wel Obama, want ik vind Sarah Palin 100X niks, obama is jonger en heeft een dus wat betere blik op wat er zich nu afspeeld en mc cain maakt alleen maar reclame door obama af te zeiken, voor mij staat dat gelijk aan dat hij dus duidelijk niks goeds over zich zelf kan zeggen. Van een ander afkraken word je zelf niet beter, nee tegenovergesteld

Daar heb je wel gelijk in..Jammer dat ze er allebei zo overdenken, had ik niet van Obama verwacht..ook gezien zijn achtergrond.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:05

Ik denk dat Obama de minst slechte keus is van de twee Lachen

Ze hebben allebei teveel last van grootheidswaan en gaan waarschijnlijk alleen voor het geld, maar Obama heeft iets minder bizarre denkbeelden dan McCain en Palin.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:06

Tieneke schreef:
Mwoah, ik vraag me af of je daar als gast veel van zal merken? Ik merk er in het dagelijks leven totaal niks van dat België een flutregering heeft...

Nee dat denk ik niet heb er geen idee van maar toch..
ik HOOP toch wel echt op Obama en als hij al zijn beloften houd zal het er wel beter op worden *LOL*

Ik vind Palin trouwens ook maar een eng figuur Nagelbijten / Gniffelen

wel jammer dat de doodstraf vermoedelijk zal blijven..

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:08

Palin is een creep.. liever niet..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:17

McCain. Ik heb ooit zo'n stemwijzer ingeveuld, en dat was al tijdens de voorrondes. Een paar weken geleden nog eens gedaan en weer kwam er McCain uit.
Ik las hier ergens dat diegene hoopte dat het niet McCain werd, omdat die een opvolger van Bush zou zijn. So? Zelfde partij betekend nog niet zelfde persoon. Clinton was een erg goede president, maar als Kerry 4 jaar geleden president was geworden, denk ik dat Amerika én wij alleen maar slechter afgeweest waren.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:19

Tsja, dat is iets wat je niet weet natuurlijk, wat er was gebeurd als Kerry het was geworden.
ja, ik krijg jeuk bij mc Cain idd, Mystica, hij kan vast wat milder en minder onnozel zijn dan Bush, maar in grote lijnen zet hij vast diens werk voor. En daar heb ik geen zin in.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:23

En aangezien hij Sarah Palin bij zich heeft, kan ik me niet voorstellen dat het beter wordt...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:24

Dat moet dan echt wel een heel eng mens zijn.