Het Laatste Nieuws schreef:Sterling Airlines failliet, alle vluchten geschrapt
De Deense low-faremaatschappij Sterline Airlines vraagt het faillissement aan. De maatschappij houdt meteen ook alle toestellen aan de grond. Heel wat passagiers blijven verweesd achter met een ticket in de hand, meldt The Local.
Tickets niet terugbetaald
"Klanten die een ticket gekocht hebben via het internet zullen ook niet terugbetaald worden. Dat geldt zowel voor de heen- als de terugvluchten. Passagiers die gerekend hadden op een terugvlucht moeten een nieuw ticket boeken bij een andere maatschappij", luidt de mededeling op de website van de maatschappij. De Deense prijsvechter vloog ook vanop Brussels Airport naar Kastrup in Kopenhagen.
Geen keuze meer
Sterling geeft het dalend aantal passagiers en de hoge brandstofprijzen op als reden voor het faillissement. "Voor Sterling was er geen optie meer, behalve het onvermijdelijke en dat is het neerleggen van de boeken", aldus Sterling in een mededeling. (vsv)
bron: http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... rapt.dhtml
Ik baal hier heel erg van, want ik heb gisterenavond vlak rond 22.00/23.00 uur 3 tickets geboekt en betaald met creditcard. En zelfs boardingpass gekregen. Nu maken ze vanmorgen bekend dat ze failliet zijn en dat de tickets dat geboekt zijn niet teruggebetaald wordt.
Ik vind dit wel erg laag van Sterling, want ze beslissen toch niet zomaar dat ze voor een faillisment aanvragen, lijkt me niet??
Bedrijf van de creditcard en bank zijn al gebeld, maar ze kunnen geld niet terugvorderen. Wel gaan ze het nu betwisten, maar wij krijgen pas volgende week een formulier om wat dingen te invullen en opsturen (hoe het precies allemaal in elkaar zit weet ik niet).
Ik merk nu goed pas van de kredietcrisis. Had eerst niet echt direct mee te maken en nu wel.
Heeft iemand trouwens nog tips om geld (à 490 euro totaal) alsnog terug te krijgen of kan uitleggen hoe dit allemaal in elkaar zit?