Sterling Airlines vraagt faillisment aan...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinootje

Sterling Airlines vraagt faillisment aan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 12:52

Het Laatste Nieuws schreef:
Sterling Airlines failliet, alle vluchten geschrapt

De Deense low-faremaatschappij Sterline Airlines vraagt het faillissement aan. De maatschappij houdt meteen ook alle toestellen aan de grond. Heel wat passagiers blijven verweesd achter met een ticket in de hand, meldt The Local.

Tickets niet terugbetaald
"Klanten die een ticket gekocht hebben via het internet zullen ook niet terugbetaald worden. Dat geldt zowel voor de heen- als de terugvluchten. Passagiers die gerekend hadden op een terugvlucht moeten een nieuw ticket boeken bij een andere maatschappij", luidt de mededeling op de website van de maatschappij. De Deense prijsvechter vloog ook vanop Brussels Airport naar Kastrup in Kopenhagen.

Geen keuze meer
Sterling geeft het dalend aantal passagiers en de hoge brandstofprijzen op als reden voor het faillissement. "Voor Sterling was er geen optie meer, behalve het onvermijdelijke en dat is het neerleggen van de boeken", aldus Sterling in een mededeling. (vsv)

bron: http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... rapt.dhtml

Ik baal hier heel erg van, want ik heb gisterenavond vlak rond 22.00/23.00 uur 3 tickets geboekt en betaald met creditcard. En zelfs boardingpass gekregen. Nu maken ze vanmorgen bekend dat ze failliet zijn en dat de tickets dat geboekt zijn niet teruggebetaald wordt.

Ik vind dit wel erg laag van Sterling, want ze beslissen toch niet zomaar dat ze voor een faillisment aanvragen, lijkt me niet??
Bedrijf van de creditcard en bank zijn al gebeld, maar ze kunnen geld niet terugvorderen. Wel gaan ze het nu betwisten, maar wij krijgen pas volgende week een formulier om wat dingen te invullen en opsturen (hoe het precies allemaal in elkaar zit weet ik niet).

Ik merk nu goed pas van de kredietcrisis. Had eerst niet echt direct mee te maken en nu wel.

Heeft iemand trouwens nog tips om geld (à 490 euro totaal) alsnog terug te krijgen of kan uitleggen hoe dit allemaal in elkaar zit?

Tallie1979

Re: Sterling Airlines vraagt faillisment aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:54

Proberen terug te vorderen van je creditcard maatschappij.. Dat is het enige.. Maar ik vind het raar dat de creditcard maatschappij er niks mee doet!! Je krijgt je dienst toch niet geleverd??

Het is van de zotte dat je op deze manier je centen kwijt bent zeg!!

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 13:01

Blijkbaar is het te laat ofzo.. Het is nu iets van meer dan 12 uren later dat ermee betaald is.

Ik moet wel even zeggen dat het mijn vaders creditcard was (mijn vader heeft voor ons geboekt & betaald, wij betalen hem via gewone overboeking terug, aangezien wij alle drie geen eigen creditcard hebben).

Mijn vader heeft dus vanmorgen met de creditcard maatschappij gebeld, maar volgens hen kon het niet meer. Wat er precies gezegd werd weet ik niet, ik zie mijn moeder vanavond, dan weet ik meer. Maar iig staat 1 ding vast, het kan niet volgens de creditcard maatschappij.

490 euro lijkt niet zo superveel, maar voor ons alledrie is het wel veel geld. Boos!

Edit: op hun website http://www.sterling.dk/ ,staat dus dat ze faillisment aanvragen. En het gemene vind ik het toch wel meest dat ze gewoon achterbaks handelen, tot laatste moment de site nog openen houden om alsnog centjes te krijgen terwijl ze al weten dat ze faillisment aanvragen... Boos! (ik krijg vast nu reacties dat het zo gaat in de bedrijfsleven, dat weet ik, maar het blijft achterbaks)
Laatst bijgewerkt door Pinootje op 29-10-08 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:04

Sowieso aangeven bij de curator (bewijzen e.d. toesturen), die zal tzt aangewezen worden.

Ervaring leert dat je niet het gehele bedrag terugkrijgt, maar wellicht een gedeelte.

Echt heel vervelend voor jullie. 490 euro is veel geld!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:09

Ik heb zelf voor een bedrijf gewerkt wat failliet verklaard is.. Nooit een cent gezien van wat ik nog van ze kreeg.. Kreeg na 2 (!!!!) jaar een brief dat ze niks voor mij konden doen mbt salaris..

Ik denk dat je er op dit moment van uit moet gaan dat je niks terug krijgt, dan kan het alleen maar meevallen..

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:13

Logisch dat je dat na 2 jaar te horen krijgt, dan pas is duidelijk hoeveel curanda kan uitkeren van het "overgebleven" geld. Ja

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:15

Lins_Vetra schreef:
Logisch dat je dat na 2 jaar te horen krijgt, dan pas is duidelijk hoeveel curanda kan uitkeren van het "overgebleven" geld. Ja

Ach, de eigenaar van het bedrijf heeft een herstart gemaakt binnen 2 maanden na failissement en gaat gewoon verder met zijn praktijkjes..

Echt ergerlijk hoe het werkt.. Sterkte voor TS in ieder geval, het is gewoon een teleurstelling!!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:23

Walgelijk he, dat soort mensen Misselijk

Ik ben ook erg benieuwd hoe dit afloopt..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:23

Wat raar dat je het niet meer kan betwisten, bij ons kon dat binnen 2 weken nadat je je afschrift gehad hebt. In principe zou je binnen 30 dagen kunnen betwisten. welke bank is dit als ik vragen mag?

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 16:51

Marchador schreef:
Wat raar dat je het niet meer kan betwisten, bij ons kon dat binnen 2 weken nadat je je afschrift gehad hebt. In principe zou je binnen 30 dagen kunnen betwisten. welke bank is dit als ik vragen mag?

Wij kunnen wel gaan betwisten, alleen neit terugvorderen. Wij hebben ABN Amro, en creditcard ook van ABN geloof ik.

Lins_Vetra schreef:
Ik ben ook erg benieuwd hoe dit afloopt..

Ik ook! Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:03

Wow Pien, minder leuk zeg! Hopen dat je nog wat van je geld terug ziet, maar ik ben er bang voor eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:29

Het is niet het creditcardbedrijf wat uiteindelijk jou moet terugbetalen, zij zijn enkel een tussenpersoon. het geld zou je terug moeten krijgen van de maatschappij die je dienst zou moeten lever. helaas heeft die fallisement aangevraagd, en als er al geld uit dat falissement komt zal dat eerst naar de contractuele eisers gaan. (bijv banken als ze daarvan geleend hebben)

conclusie: dat geld ben je hoogstwaarschijnlijk kwijt. De kans dat je het terugkrijgt is heel erg miniem. Zelfs als ze je in gelijk stellen dat je het terug kan krijgen is er een minpunt. van een kale kip kun je niet plukken.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:52

Mijn vriend gaf deze tip:

www.sgr.nl

De SGR biedt garantie voor het geval dat een aangesloten reisorganisatie wegens financieel onvermogen zijn verplichtingen niet nakomt.

Maar volgens mij moeten de luchtvaartmaatschappijen daarvoor bij zijn aangesloten?

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:55

trouwens, je hebt ook deze organisaties:

IATA,
PATA,
ASTA

misschien heb je er iets aan?

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 14:49

Ik weet dat dit oud topic is, maar wilde wel even laten weten...
Wij krijgen hoogwaarschijnlijk ons geld terug, indien er geen bezwaar is gemaakt door sterling of wat dan ook binnen 4 maanden na de afrekening van de creditcard.. Ben benieuwd!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:41

goed nieuws!! hopen dan maar Lachen