Ja, een beetje een vreemd onderwerp, maar ik zal het even uitleggen.
In mijn contract bij een hondenuitlaatservice staat, dat ik binnen een X aantal jaar in een straal van X aantal km geen hondenuitlaatservice mag starten. Nou ben ik binnen die tijd én binnen die straal toch een uitlaatservice gestart met toestemming van mijn oude baas, ik wil graag een contract met haar opstellen dat zegt dat ik inderdaad toestemming heb om dit te doen en om te omschrijven wat mijn werkgebied is en wat die van haar etc. Mijn vragen zijn nu:
1. Dit contract, pleit het me helemaal vrij van het oude contract wat er nog staat? Of moet ik daarmee echt oppassen? (En het misschien ongeldig laten verklaren). 2. Kán ik dit uberhaupt vragen?
Ok ik hoor nou dus van mijn vader dat de uitlaatservice in kwestie dit helemaal niet in een contract mag zeggen als de werkzame omgeving niet juridisch is vastgesteld en neergeschreven... Dus in feite, als ze dit niet op papier heeft staan is het ongeldig.. Klopt dit? En waar kan ik zoiets terug vinden?
Ja in wezen zit je er aan vast, maar er staat ook het volgende
"Hij kan in overleg treden met zijn werkgever en deze verzoeken geen nakoming van het concurrentiebeding te vorderen. Dit overleg is niet altijd vruchteloos, aangezien werkgevers redenen kunnen hebben om het vertrek van een medewerker niet in de weg te staan. Het is ook mogelijk dat de werkgever van de medewerker een tegenprestatie verlangt, bijvoorbeeld in de vorm van een afkoopsom" Oftewel je kan altijd proberen om een oplossing met je oude werkgever te vinden. Ik zou dit wel heel goed vastleggen. En precies zoals je zegt: precies vastleggen wie wat doet.
Ja dat is inderdaad mijn bedoeling, overleg zal ook geen problemen opleveren maar in het verleden zijn er erg vervelende dingen tussen ons gebeurt daar ik niet alleen een werkneemster ben maar ook een vriendin, ik zorg niet alleen voor de honden, maar ook voor de paarden, en dat is op een gegeven moment finaal mis gegaan, ik dacht dat ik hiervoor een contract op moest stellen, maar mijn vader zget weer dat ik daar absoluut niet aan moet beginnen en dat ik ook moet uitzoeken of haar werkgebied ergens omschreven staat, want als dit NIET zo is heeft ze geen poot om op te staan... Ik wil even zeker weten of dat klopt..Gaat nl om een uitlaatservice als dat verschil uitmaakt.
Ja maar als je het van te voren netjes afspreekt heb je erna ook geen sores. Als er geen werkgebied is afgesproken is in het contract heeft ze misschien juridisch geen poot om te staan, maar ze kan nog wel eerst heibel scheppen en dreigen met juridische stappen.
afspraken gaan er sowieso komen en die gaan ook wel goedkomen, ik ben alleen bang voor wat er kan gebeuren in de toekomst, in het contract staat nadrukkelijk omschreven om wat voor omgeving dit gaat, echter, bestaat de kans dat deze omgeving slechts fictief is en nergens in kvk of waar dan ook omschreven is, wat dus volgens mijn vader in zou houden dat deze voorwaarde nergens op gebaseerd is en dus geen gevolgen voor mij kan hebben, ik vraag me af of dát klopt..