Ik vind het sowieso super dat er veel aandacht aan besteed wordt en elk meisje wat geholpen is is meegenomen. Je leest echt afschuwelijke dingen op die sites.

Wat mij betreft krijgen deze dames groen licht bij De Tweede Kamer, sponsors, etc!

22 september 2008
* Actie tegen pro-ana sites
Scarlet Hemkes voert actie tegen 'pro-ana' sites. Dat zijn websites waar vaak zeer jonge meiden informatie vinden die hun eetstoornis eerder bevorderen dan bestrijden, zoals tips om over te geven en te laxeren. Hemkes, zelf strijdend tegen anorexia, wil een petitie aanbieden aan de Tweede Kamer. Ze roept ouders op om deze petitie online te tekenen.

"Mijn dochter zegt de afgelopen weken steeds tegen mij: 'Mama ik ga op dieet want ik ben te dik'. Het zit in haar koppie en we zijn inmiddels aan het praten als Brugman om haar te doen beseffen dat ze niet dik is, maar dat ze mooi is zoals ze is. Het is een meisje van 9 jaar oud, volop in de groei en heel erg onzeker. Heeft u tips hoe ik ervoor kan zorgen dat ze meer van zichzelf gaat houden en zichzelf gaat accepteren?"
Dit is een voorbeeld van het soort vragen dat ik ontvang via stop-pro-ana.hyve.nl. De meeste vragen zijn echter afkomstig van jongeren zelf. Wat mij daarbij opvalt, is dat hun ouders vaak totaal niet op de hoogte zijn van hun problemen met eten en gewicht.
Lees verder op Ouders Online.
Zie eerdere berichten hierover hier en hier o.a. Volgende week meer informatie voor ouders over het herkennen van eetstoornissen op Ouders Online (http://www.ouders.nl).
Justine Pardoen
Gepubliceerd door redactie om 14:30 in Gezien op Internet | Permanente