Scarlet Hemkes voert actie tegen pro-ana sites

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Scarlet Hemkes voert actie tegen pro-ana sites

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 08:38

Vanmorgen 21-10-'08) was ze samen met een ex patient in Goedemorgen Nederland, zij voeren samen actie tegen anorexia, willen samen preventief werk gaan verrichten, ter voorkoming van nieuwe patienten, door sites te gaan verbieden, voorlichting te geven, te zorgen dat de doelgroep weerbaarder wordt en een beter zelfbeeld ontwikkelen kan. De interviewer was nogal sceptisch, er kunnen teslotte zo weer nieuwe sites gemaakt worden, echter is er op hyves een site gemaakt waar meiden vragen kunnen stellen, steun kunnen zoeken en hun ei kwijt kunnen (dacht i.d. als stop pro-anasites)..

Ik vind het sowieso super dat er veel aandacht aan besteed wordt en elk meisje wat geholpen is is meegenomen. Je leest echt afschuwelijke dingen op die sites. Ach gut

Wat mij betreft krijgen deze dames groen licht bij De Tweede Kamer, sponsors, etc! Haha!

22 september 2008
* Actie tegen pro-ana sites

Scarlet Hemkes voert actie tegen 'pro-ana' sites. Dat zijn websites waar vaak zeer jonge meiden informatie vinden die hun eetstoornis eerder bevorderen dan bestrijden, zoals tips om over te geven en te laxeren. Hemkes, zelf strijdend tegen anorexia, wil een petitie aanbieden aan de Tweede Kamer. Ze roept ouders op om deze petitie online te tekenen.

Afbeelding

"Mijn dochter zegt de afgelopen weken steeds tegen mij: 'Mama ik ga op dieet want ik ben te dik'. Het zit in haar koppie en we zijn inmiddels aan het praten als Brugman om haar te doen beseffen dat ze niet dik is, maar dat ze mooi is zoals ze is. Het is een meisje van 9 jaar oud, volop in de groei en heel erg onzeker. Heeft u tips hoe ik ervoor kan zorgen dat ze meer van zichzelf gaat houden en zichzelf gaat accepteren?"

Dit is een voorbeeld van het soort vragen dat ik ontvang via stop-pro-ana.hyve.nl. De meeste vragen zijn echter afkomstig van jongeren zelf. Wat mij daarbij opvalt, is dat hun ouders vaak totaal niet op de hoogte zijn van hun problemen met eten en gewicht.

Lees verder op Ouders Online.

Zie eerdere berichten hierover hier en hier o.a. Volgende week meer informatie voor ouders over het herkennen van eetstoornissen op Ouders Online (http://www.ouders.nl).

Justine Pardoen

Gepubliceerd door redactie om 14:30 in Gezien op Internet | Permanente

Snoevie

Re: Scarlet Hemkes voert actie tegen pro-ana sites

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:54

goede actie!
en die foto is echt onzettend eng........

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 12:21

Nare foto he? En dan denkt zo'n meisje dat ze nog te dik is, het schijnt echt de psychische ziekte nr 1 te zijn mbt hoeveelheid sterfgevallen.. Erg triest.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:32

Die foto is gephotoshopt.

En ik heb wel eens van die Scarlet gehoord, maar geen positieve dingen. Ze schijnt undercover op pro-ana sites te zitten, mensen hun berichten op haar eigen hyves plaatsen, en ze dwingt die mensen om te eten. Maar nu probeert ze het dus op een andere manier.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 12:34

Maar waar haal jij die info dan vandaan?.. Ik heb nl ook wel eens wat "gehoord".
Gefotoshopt of niet, als het maar wakker schudt.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:36

Ik heb op die sites gezeten voor een werkstuk, en daar waren er ook topics over, dat er mensen undercover op die sites zitten, allerlei berichten op hyves zetten.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 12:41

Vind het nogal suggestief klinken, no offense..