Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moon schreef:Mooi dat dit samen gaat.
Dit laat teminste zien dat Rock&Metal niet altijd maar satanistisch is.
Zouden ze zo'n kerk hier in Nederland hebben, dan zou ik zeker een kijkje wagen
nikita_benno schreef:het gaat alle 2 gewoon samen hoor ben metal fan maar niet gelovig maar gaat gewoon samen zou niet weten waarom niet
botje schreef:Voor de rest vind ik het onzin. Kijk naar een nummer van Slayer, een en al dood en verderf. Toch is de zanger erg gelovig. Ik geloof niet dat er veel echte satanisten tussen zitten, het is toch meer voor de show. Dat buitenstaanders hier snel aanstoot aan nemen ligt denk ik meer aan hen dan aan de muziek zelf.
Moon schreef:botje schreef:Voor de rest vind ik het onzin. Kijk naar een nummer van Slayer, een en al dood en verderf. Toch is de zanger erg gelovig. Ik geloof niet dat er veel echte satanisten tussen zitten, het is toch meer voor de show. Dat buitenstaanders hier snel aanstoot aan nemen ligt denk ik meer aan hen dan aan de muziek zelf.
Het is alleen maar stoerdoenerij.
Zouden hun over bloemetjes en bijtjes zingen.. en over het gras wat groen is.
Dan zouden ze lang niet zo bekend zijn.
Juist door de aanstootgevende teksten gaan mensen het luisteren
(onder het motto van:"alles wat niet mag is leuk")
suleilitha schreef:Hier meldt zich een Wâldrock-medewerkster!
Die bidgroep, ach leven en laten leven, zeg ik maar......... een paar jaar geleden hebben we gezegd dat ons niks kan overkomen op de festivaldag, want ze bidden toch voor ons!
Buitenstaanders hebben vaak een totaal verkeerde indruk van dit soort festivals. Ik heb nog nooit een incident meegemaakt op "Duveldei" en ik denk dat er o.a. in andere muziekscenes meer zorgwekkende taferelen plaatsvinden.
De controles op drugs, wapens etc. zijn op Wâldrock ook grondiger dan grondig, nee, ik maak me geen zorgen.
En het publiek komt allemaal voor hetzelfde, de bands, de sfeer.
Ninx schreef:Daar moeten ze zich zorgen om maken.... dat metal-wereldje reguleert zichzelf wel. Die idiote Scandi-blackmetal-freaks zijn godzijdank een grote uitzondering!
suleilitha schreef:Moon, dood en verderf hebben niet echt iets te maken met heavy-metal......
Moon schreef:Ninx schreef:Daar moeten ze zich zorgen om maken.... dat metal-wereldje reguleert zichzelf wel. Die idiote Scandi-blackmetal-freaks zijn godzijdank een grote uitzondering!
En degene die zich tot dat groepje kunnen rekenen doen dit hoogstwaarschijnlijk alleen om tegen de maatschappij aan te trappen.
Het is niet dat ik nu zo super gelovig ben ofzo, maar ik snap eigenlijk niet waarom je een hekel hebt aan het christelijk geloof.
Dat geloof wat vrijwel draait om liefde.
Ik kan ook niet snappen dat mensen voor dood en verderf en dat gedoe zijn.
Waarom zou je in lievevredesnaam over op de wereld oorlog en alles willen hebben?