Vervolg op doodgeslagen hond in Biddinghuizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Vervolg op doodgeslagen hond in Biddinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 11:57

Dit las ik net op internet:

Citaat:
Vrouw bekeurd voor doden hond
Uitgegeven: 14 oktober 2008 10:59
Laatst gewijzigd: 14 oktober 2008 11:20

BIDDINGHUIZEN - De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) heeft een 39-jarige vrouw uit Elburg bekeurd voor het doden van haar Bordeaux dog afgelopen zomer. Dat maakte een woordvoerster dinsdag bekend.

De hond werd in juli gevonden met een ingeslagen oogkas, kapotte tanden en een uitstekend deel van een hondenrek in de borst.

Volgens de inspectiedienst heeft de vrouw bekend dat ze de hond acht uur in een afgesloten auto heeft achtergelaten. Toen ze hem dood vond, heeft ze het dier gedumpt in een bos bij Biddinghuizen.

De vondst van de dode hond leidde tot veel publieke verontwaardiging.

Hitteshock
"De patholoog-anatoom bevestigt dat het dier is gestorven aan een hitteshock. In paniek heeft de hond waarschijnlijk met zijn kop en lijf tegen de autoruiten gebonkt. Vandaar de verwondingen aan zijn hoofd en buik", aldus de woordvoerster.

Rek in borst
Vermoedelijk kwam het rek in de borst terecht toen de vrouw het beest uit de wagen laadde. Motief is volgens de inspectiedienst dat de Elburgse het dode dier niet mee naar huis durfde te nemen.

Het Openbaar Ministerie moet nog beslissen of ze wordt vervolgd.

Ik weet niet zo goed wat ik van het verhaal/haar verklaring moet denken. Hoop dat ze wel wordt vervolgd! Als een mens een kind in de auto laat zitten en het kind overlijd, lijkt de wereld te klein. Ik vrees dat eigenaresse alleen een waarschuwing krijgt en dat het daarbij blijft. Frusty
Ze kan dan wel in paniek gehandeld hebben, maar dan nog vind ik niet dat je een dier zo moet achterlaten. Lips are sealed

milo

Re: Vervolg op doodgeslagen hond in Biddinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:47

8 uur en dan nog niet herinneren dat je hond er nog in zit?

ik vind het sterk...

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:49

Ja als het om een kind ging was ze allang vervolgd. nu misschien alleen een waarschuwing? Wie zegt dat ze het niet nog eens doet. Dit soort mensen mogen van mij echt een verbod op het houden van dieren krijgen en een celstraf!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:02

nou de vrouw die haar kind heeft laten sterven in een te warme auto is uiteindelijk ook niet eens vervolgd.......

ik vind dit ook te erg voor woorden,arm dier.
dat die vrouw flink gestrafd moge worden!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:02

Ben benieuwd wie dat is. Ben aardig bekend in elburg, woon er vlakbij en mijn vriend komt er vandaan.

Het is maar beter dat ik die persoon niet tegen kom!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:46

Pff die moeten ze een flinke straf geven!!!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 20:48

Tjah, denk dat iedereen ( of ieder geval elke dierenliefhebber) wil de deze vrouw goed gestraft wordt. Toch vrees ik dat vele de straf- als ze die al krijgt- te laag vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:14

Dit voorval heeft zich maanden geleden afgespeeld en er is nog steeds geen uitspraak of een vervolging? Bizar!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 21:19

Mwah, snap wat je bedoeld maar dat het zo lang duurt is opzich niet bijzonder hoor. Komt zelfs voor dat mensen een dagvaarding krijgen voor iets dat zich 1 jaar of langer geleden heeft afgespeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:37

Ligt aan het vegrijp hoor Uthrick Knipoog Dr zijn ook vergrijpen waar smorgen aangifte van wordt gedaan, uur later zit je vast.
Dierensmishandeling is blijkbaar niet ernstig genoeg. En dat vind ik bizar.(Maar goed wie ben ik)

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 22:12

Ja, je kunt wel vast zitten, maar na een aanhouding, voorgeleiding en verhoor moeten zij/wij ( politie)(telefonisch) overleggen met de (hulp)officier van justitie.
Die bepaald dan of de verdachte met een transactievoorstel ( boete) en dagvaarding naar huis kan of voorgeleid moet worden. Als het een voorgeleiding wordt, moet de verdachte naar de Rechter Commissaris en mag dan in de meeste gavallen ( minimaal) 1 nachtje logeren bij de politie. Iemand krijgt naast een transactoevoorstel dus ook vaak een dagvaarding mee.
Dat houdt in dat als hij niet akkoord gaat met het transactoevoorstel en dus niet betaald, hij/zij voor de politierechter mag verschijnen, de datum staat dan al dat voorstel.

Daarbij valt dierenmishandeling in de Nederlandse wet (nu nog) onder vernieling en die straffen zijn helaas niet zo hoog als nu gehoopt wordt. Helemaal niet als de hond haar volledige eigendom blijkt te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:21

Weet wel hoe het in zn werk gaat is ook niet echt relevant. Zaak is dat hier nauwelijks prioriteit aan wordt gegeven, en dat is best triest.
Je mag een hond dus rustig dood laten koken in een bloed hete auto om hem te dumpen als grof huisvuil...
Als deze hond een mens wasgeweest had het verhaal er anders uitgezien. Laat maar weer zien dat een dier niets waard is in Nederland, en dat is toch de grondbasis...
Mijn mening hoor als mensen al zo met dieren omgaan is er toch al iets mis met ze.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:25

Hitteshock
"De patholoog-anatoom bevestigt dat het dier is gestorven aan een hitteshock. In paniek heeft de hond waarschijnlijk met zijn kop en lijf tegen de autoruiten gebonkt. Vandaar de verwondingen aan zijn hoofd en buik", aldus de woordvoerster.

Oooh, dit bezorgd me werkelijk tranen in mijn ogen. Arm, arm dier!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 06:45

En dan nog zulke lage straffen.......erg triest,de manier van omgaan met dieren in ons land

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:28

Geef mij maar de straffen die ze hanteren in Amerika voor dierenmishandeling, hier in NL zijn ze veel te soft.
Laat haar maar even lekker 8 uur in een snikhete auto zitten, kijken hoe leuk zij dat vind.... Frusty
Dan dumpen we haar daarna in het bos Lips are sealed

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:02

Jeetje wat afschuwelijk zeg... arme hond, 8 uur in een snikhete auto zitten en dan zo wanhopig worden dat je uit probeert te breken met alle gevolgen van dien.
Wat bestaan er toch DOMME mensen in deze wereld, ik vind dit echt heel, heel erg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:11

Vreselijke zaak, wat moet die hond geleden hebben. Hoe kan je nou ook een dier vergeten?

Ik mag toch hopen dat ze vervolgd wordt en een fikse gevangenisstraf krijgt, maar Nederland kennende zal dat wel te veel zijn...