Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lautje76 schreef:Het kunnen ook Poolse arbeiders zijn. Hoewel die dan overdag aan het werk zijn over het algemeen en meestal zitten er ook geen Afrikanen tussen.
Ik zou gewoon even afwachten wat de gemeente zegt en ik zou me er ook niet zo druk om maken.
Het is vervelend dat ze zo staren enzo maar maak eens een praatje met de heren (desnoods met je vriend erbij). Vraag wat ze hier doen etc.
Dan zal het allemaal best wel meevallen en is het de volgende keer gewoon "hoi, hoe gaat het" als ze langs het weiland staan. Het is toch maar tijdelijk. Heb je geen stro te versjouwen ofzo? Kan je er nog gebruik van maken
_Guppie_ schreef:ja ik zou altijd zo reageren. Wat ik al zei, we zijn niet voor niets naar dit (rustige) plekje verhuisd en ineens krijgen we er minstens 30 buren bij?! Die je huis binnengluren, als hangjongeren groepjes vormen voor je huis, je aanstaren (het zijn alleen mannen en hebben daarom blijkbaar veel interesse in een jonge vrouw alleen thuis) en dan ook nog achter je aan gaan rennen in het bos!? Het maakt me niet uit of het buitenlanders zijn of nederlanders, ik vind het gewoon heel onprettig! En ik ben zeker niet iemand die iets tegen buitenlanders heeft, voordat ik asl rascist wordt afgeschilderd. daar gaat het niet om! Het gaat om de privacy die ik dacht te hebben, maar dus niet meer heb ineens... En ja, ik ben boos dat het zomaar kan dat er buiten ons weten om wordt besloten dat je er minstens 30 buren bij krijgt, maar bovenal ben ik verdrietig dat ik me niet meer veilig voel.
_Guppie_ schreef:ja ik zou altijd zo reageren. Wat ik al zei, we zijn niet voor niets naar dit (rustige) plekje verhuisd en ineens krijgen we er minstens 30 buren bij?! Die je huis binnengluren, als hangjongeren groepjes vormen voor je huis, je aanstaren (het zijn alleen mannen en hebben daarom blijkbaar veel interesse in een jonge vrouw alleen thuis) en dan ook nog achter je aan gaan rennen in het bos!? Het maakt me niet uit of het buitenlanders zijn of nederlanders, ik vind het gewoon heel onprettig! En ik ben zeker niet iemand die iets tegen buitenlanders heeft, voordat ik asl rascist wordt afgeschilderd. daar gaat het niet om! Het gaat om de privacy die ik dacht te hebben, maar dus niet meer heb ineens... En ja, ik ben boos dat het zomaar kan dat er buiten ons weten om wordt besloten dat je er minstens 30 buren bij krijgt, maar bovenal ben ik verdrietig dat ik me niet meer veilig voel.
Sieppus schreef:_Guppie_ schreef:ja ik zou altijd zo reageren. Wat ik al zei, we zijn niet voor niets naar dit (rustige) plekje verhuisd en ineens krijgen we er minstens 30 buren bij?! Die je huis binnengluren, als hangjongeren groepjes vormen voor je huis, je aanstaren (het zijn alleen mannen en hebben daarom blijkbaar veel interesse in een jonge vrouw alleen thuis) en dan ook nog achter je aan gaan rennen in het bos!? Het maakt me niet uit of het buitenlanders zijn of nederlanders, ik vind het gewoon heel onprettig! En ik ben zeker niet iemand die iets tegen buitenlanders heeft, voordat ik asl rascist wordt afgeschilderd. daar gaat het niet om! Het gaat om de privacy die ik dacht te hebben, maar dus niet meer heb ineens... En ja, ik ben boos dat het zomaar kan dat er buiten ons weten om wordt besloten dat je er minstens 30 buren bij krijgt, maar bovenal ben ik verdrietig dat ik me niet meer veilig voel.
Mensen die uit hun eigen land vluchten ,omdat ze zich er niet veilig voelen!! Hoe zou jij je voelen als je naar een vreemd land gedwongen wordt, zonder je familie en vrienden, met niks!!!! We mogen trots zijn dat we deze mensen kunnen opvangen in ons land en deze mensen een (tijdelijk) veilig thuis mogen geven. En wat maakt het uit of ze zwart of wit zijn? We zijn allemaal mens. En we moeten voor elkaar zorgen.
Dat is wat mijn mening is.
Sosha schreef:Moet wel heel apart zijn dan. Ik woon hier in de Betuwe, barst hier van de campings, staat hier in de vakantietijden ook bol van de toeristen. Hele leuke optrekjes, ook historisch gezien, te vinden. Maar nog niet een keer heb ik groepen mensen bij iemand voor de deur zien hangen, noch filmen of fotgraferen.
Ook paarden, koeien, lama's en wat je allemaal niet kan bedenken struint hier door de weides....... nog steeds geen hangplek te zien hoor
slimmerik schreef:Op de openbare weg lopen, rennen in het bos en meisjes nafluiten?? Dat doen onze Hollandse jongens ook hoor.Als dat lastigvallen genoemd wordt dan zouden er meer gevangenisplaatsen als woningen moeten zijn.
Als jij je niet veilig voelt in je huis, neem dan een goed beveiligingssysteem. Een hond nemen als wapen, of aanschaffen zonder dat je het om de hond doet vind ik geen goede zaak.
Maar wat doe je in de zomer dan met al die campinggasten?
Hoe kan het dat je naast een camping woont. Hebben jullie daar destijds geen bezwaar tegen gemaakt? Of komt het dat er nu ineens tijdelijk "gekleurde" mensen zitten?