Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:Dat gaat gewoon van zijn eigen geld hoor. Hij heeft zat geërfd van Juliana, dat gebeurt niet van onze belastingcenten
lies schreef:Ach, zie het als ontwikkelingswerk. Niet alleen laten ze een vakantiehuis bouwen, maar er komen ook scholen, een gemeenschapshuis en een hotel. En dit betekent dus scholing en werkgelegenheid voor de lokale bevolking.
Ik kan me er echt niet over opwinden
lies schreef:Ach, zie het als ontwikkelingswerk. Niet alleen laten ze een vakantiehuis bouwen, maar er komen ook scholen, een gemeenschapshuis en een hotel. En dit betekent dus scholing en werkgelegenheid voor de lokale bevolking.
geerke schreef:lies schreef:Ach, zie het als ontwikkelingswerk. Niet alleen laten ze een vakantiehuis bouwen, maar er komen ook scholen, een gemeenschapshuis en een hotel. En dit betekent dus scholing en werkgelegenheid voor de lokale bevolking.
nederland betaalt al 2x zoveel aan ontwikkelingshulp dan welk land dan ook....
eerst maar eens ontwikkelingshulp in nederland doen lijkt mij....in de bejaardenzorg is nog wel iets te doen denk ik...
Citaat:en onze lokale bevolking dan? jeweetwel die mensen die in de rij staan bij de voedseldbank enzo?
KiWiKo schreef:lies schreef:Ach, zie het als ontwikkelingswerk. Niet alleen laten ze een vakantiehuis bouwen, maar er komen ook scholen, een gemeenschapshuis en een hotel. En dit betekent dus scholing en werkgelegenheid voor de lokale bevolking.
en onze lokale bevolking dan? jeweetwel die mensen die in de rij staan bij de voedseldbank enzo?
Billy schreef:Dat gaat gewoon van zijn eigen geld hoor. Hij heeft zat geërfd van Juliana, dat gebeurt niet van onze belastingcenten
kekavo schreef:Ik vind dat we best belastingelden in zo'n vakantiehuis mogen steken.
De huizen waar de leden van het koningshuis wonen, zijn niet zozeer "hun" huizen. Ze zijn van de staat en vertegenwoordigen Nederland. Alles moet er representatief uitzien.
De leden van het koninklijk huis leiden zelf ook hun eigen leven niet, je zou ze goed kunnen vergelijken met hun huizen, in zekere zin zijn ookzij van de staat. Niet echt een leven dat ik zou willen leiden, en best kans dat ze dat zelf ook niet zouden willen als ze hadden mogen kiezen.
Als er ooit de vraag komt over of Nederland een monargie blijft of een republiek wordt, stem ik voor monargie. Van mij hoeft die hele poppekast niet, zoals ze nu in Amerika hebben om een nieuwe president te kiezen. Ook dat kost belachelijk veel geld.
KiWiKo schreef:Ik vind het koningshuis prima hoor, absoluut![]()
maar ik zou het wel heel prettig vinden als "mijn" centen gaan naar projecten die hier gerealiseerd moeten worden, zoals mensen van de voedselbank, en mensen die hun zorgpremie niet meer kunnen betalen...... alle stille armoede hier!
Weet je, als onze aanstaande koning nou gewoon een ministersloontje had (ok mag iets op, maar niet veel) en geen eigen vermogen (want hemellief als hun alles verkopen wat ze hebben dan kan heel Nederland 50 jaar boven modaal leven) had, dan kan ik het nog begrijpen........ maar nu moeten wij van onze duur verdiende centjes ook nog eens vakantieverblijf bekostigen???????? sorrie hoor, maar zolang het hier in Nederland nog niet ok is........ lijkt het me geen goed plan.
Ik hoop dat hij bij zijn eerste diner in zijn luxe vakantiehuis, even 5 minuten denkt aan al die mensen die niet of heel nauwelijks rond kunnen komen en in armoede leven in zijn land!