De Noord-Zuid lijn...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De Noord-Zuid lijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:45

Ik vind het bizar.. Dan hoor je weer dat de tramlijnen zijn verzakt en er bijna geen trams meer rijden rond het centraal. Eerder al de huizen.. what's next.. Het hele centraal station wat een paar meter zakt? Het moet toch niet gekker worden... Eerst doen en dan pas nadenken. Er gaat zoveel geld zitten in al die reparaties, en ondertussen is er voor de Noord-Zuid lijn zelf ook al niet veel geld..

Hoe gaat dit verder volgens jullie? En wat vinden jullie van dit hele gedoe?

Magnummm

Re: De Noord-Zuid lijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:50

Ja wat een gedoe iedere keer, ik weet er niet veel van. Maar hoor regelmatig wat over..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:39

Ik vind dat het echt superveel geld kost allemaal, helaas pakken zulke dingen altijd hoger uit dat er begroot is, maar het blijft nu wel bezig, ben benieuwd wat er nog meer gaat gebeuren..

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:51

Weetje wat nu het ergste is; nu er vanalles verzakt is het weer vollop in het nieuws. Mijn ouders hebben een winkeltje in de FerdinandBolstraat en daar is het al 7 jaar een groot drama. Alles opgebroken, file's en onveilige situaties noem maar op. En de kleine winkels trekken het erg slecht nu. Er zijn al zoveel winkels falliet gegaan omdat mensen alleen even de Albert Cuijp op hupsen en verder niet meer kijken vanwege de enorme bouwput met bijbehorend geluidsoverlast. Het is echt te triest. En wat komt er voor terug? De grote kleding en schoenenketens; die kunnen het namelijk nog wel een paar jaar uitzingen. Ondertussen krijgen de leuke kleine winkels niets ter compensatie, sterker nog: ze moeten nog langer wachten met het vooruitzicht dat hun levenswerk (sommige winkels zitten daar al 30 jaar of langer) langzaam uitblust. Of zelfs instort als ze daar gaan graven. Echt, de Noord- Zuidlijn, ik weet niet wie het bedacht heeft maar die zou eens stevig op z'n vingers getikt moeten worden...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:55

Ja, dat is echt triest he.
Als ik naar de economie en alles kijk ben ik wel bang dat straks alleen de grote bedrijven zullen roeleren... maar goed, dat is even offtopic Bloos

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:02

Ik heb het nooit gesnapt

Nu doe je er ongeveer een half uurtje over om van het Buikslotermeerplein naar station Zuid te gaan (opgezocht via GVB dienstregeling) met 1x overstappen op het CS.

Straks moet je overstappen op het Buikslotermeerplein of Station Zuid (alleen de 'gelukkigen' die daar in de buurt wonen hoeven dat niet) en doe je er met een beetje geluk 10 - 15 minuten sneller over.

Dat 10 - 15 minuten sneller zijn nu al meer dan 100 miljoen euro, 5 jaar (en nog minimaal zoveel jaar te gaan) aan verzakkingen, vertragingen, geluidsoverlast en andere problemen waard is, ik kan er met mn verstand niet bij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:27

Ik snap het ook niet

En wat ik ook niet snap, is dat ze het zo hoog neer willen leggen. Kijk naar metrostelsels van andere grote steden, dat ligt allemaal volgens mij véél dieper in de grond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:20

En dat in een land dat expert zou moeten zijn op dit gebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:18

Klopt Rytir, en ze maken het ook nooit af waar ze aan beginnen. Of heel snel en slecht, waardoor het weer overnieuw moet. Vanmiddag was ik trouwens heel even in de stad, en de 4 reed niet, de 12 reed niet, de 16 reed niet... lekker..