Slang in kinderdagverblijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Slang in kinderdagverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 10:38

DELFT - De vondst van een rattenslang bij kinderdagverblijf Reki in Delft heeft tot commotie geleid. Het niet-giftige dier werd onlangs door een kinderleidster in het magazijn aangetroffen.

De opvang grenst aan het reptielenkennis -en kweekinstituut Sauria. Dat ontkent ten stelligste dat de slang uit zijn collectie komt.

Maar voor de directeur van de kinderopvang, G. Immers, is er geen twijfel over mogelijk dat de slang daar is ontsnapt, te meer deze soort door Sauria gekweekt en verkocht wordt.

,,Een reptielenkwekerij hoort niet thuis naast een kinderdagverblijf,’’ schrijft Immers aan de gemeente. Ze eist dat die in actie komt. De gemeente ziet echter geen reden tot maatregelen, omdat de slang ‘overal vandaan kan komen’.

http://www.ad.nl/binnenland/2638618/Sla ... pvang.html

http://www.rtvwest.nl/nieuwsitem/22060?rss=true >> voor filmpje, staat onder het nieuwsitem

... Dan schrik je wel even, maar: al die heibel om een slangetje?

Erna_

Re: Slang in kinderdagverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 12:55

Het lijkt mij ook dat die slang uit dat instituut ontsnapt is.
Het is anders wel érg toevallig.

IK zou me trouwens rot schrikken als ik zo'n beest ineens in het magazijn aantrof, ik heb het niet zo op slangen

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:09

Maar waarom zou het bedrijf daar weg moeten?
Elke reptielenhouder kan het overkomen ik woon ook gewoon in een woonwijk mag ik er ook niet wonenn omdat ik reptielen heb das toch belachlijk.
Ik vind wel dat ze kunnen eisen dat ze b.v. de hokken voorzien van sloten.
Dit heb ik ook op het terrarium van mn grote boa puur omdat ik ten alle tijde wil voorkomen dat hij ontsnapt ,en het zijn goede ontsnappers die dieren.....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:43

idd ze kunnen toch sloten eisen op die terraria van de slangen?
weg hoeft imo ook weer niet........
al kan ik me ook goed voorstellen dat die mensen zich rot zijn geschrokken.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:44

Als zij zich er zo aan storen gaan ze toch gewoon zelf weg..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:45

slangen kunnen lang reizen al was dat bedrijf verder weg het had goed genoeg kunnen gebeuren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:49

'al die heibel om een slangetje'? rattenslangen kunnen nog best groot worden, en als het beest agressief is, poeh, berg je dan maar Nagelbijten / Gniffelen wij hadden een hele agressieve slang op school.. ik kwam niet bij dat beest in de buurt hoor, sissen, en dat kreng viel je gewoon aan... en ja, deze slang is ontsnapt.. zijn vel hebben ze terug gevonden in het gras, ik hoop dat ie dood is, klinkt hard, maar dat beest moet niet buiten zijn Nagelbijten / Gniffelen als ik hem zie, pak ik hem ook niet op, hij bijt me dan gegarandeerd..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:54

Redrumfox schreef:

mijn idee

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:23

Ik vind terecht dat ze zich druk maakte om een slang. Je kan niet zien of ie nou wel of niet giftig is. Knipoog Dat kan ik niet net als meeste nederlanders. Verder kunnen ze ook agressief zijn en da's gevaarlijk voor kinderen. Ze weten nog niet wat gevaar is en zal hem aanzien voor een knuffelslang. Clown

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:58

Redrumfox schreef:

Idd. Als je zo gaat beginnen dan kan iedereen net zo goed meteen verhuizen. Slangen worden vaak gedropt door mensen die ze eens hebben gekocht en later niet meer willen. Hij hoeft dus idd niet meteen van de buren te komen.