‘Boom-man’ Dede 6 kg wratten lichter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 16:12

Het is een wat ouder bericht, maar nadat ik het gister gezien heb op TV plaats ik het toch maar.

Bron: http://www.ad.nl/buitenland/2555700/lsq ... chter.html

Citaat:
Door HILDE JANSSEN
Maandag 25 augustus 2008

JAKARTA - Na bijna tien maanden ziekenhuis en acht operaties is de Indonesische ‘boom man’ uit het ziekenhuis ontslagen. Ruim zes kilo wratten lichter, kan hij weer handen en voeten gebruiken.
afbeelding vergroten Dede, de boomman, heeft handen en voeten die ogen als boomwortels.
In het gezicht van 38-jarige Dede is geen wrat meer te bekennen, terwijl zijn ledematen weer goed zichtbaar zijn. Een immens verschil met tien maanden geleden, toen hij de wereldpers haalde met zijn wratten overwoekerde handen en voeten die oogden als kluiten boomwortels.

Afbeelding

Verlaten door vrouw en kinderen en niet in staat om te werken, werkte hij een tijdlang in een rondreizend rariteitenkabinet.
De internationale media-aandacht resulteerde in een intensieve behandeling in het academisch ziekenhuis in Bandung op kosten van de Indonesische overheid. Dede lijdt aan de huidziekte HPV (human papiloma virus) gecombineerd met een immuniteitsstoornis.

Een reeks van acht operaties waren nodig om zes kilo verhoornde wrattenhuid weg te snijden met hulp van een elektrische zaag. Dede moet nog zeker twee keer worden geopereerd om de laatste resten weg te snijden en een huidtransplantatie te ondergaan.

Aangezien hij nu weer kan lezen en schrijven en lopen, kon Dede maandag in gezelschap van zijn ouders en kinderen weer naar huis.

En een film: http://www.ad.nl/buitenland/2555700/lsq ... chter.html

Ik heb gister met stijgende verbazing die documentaire bekeken. Aan het einde van de uitzending kwam het commentaar dat er tot heden nog geen reactie was of Dede de behandeling zou aannemen (schiet me net te binnen het was Shock Doc op RTL5) of niet. Maar gelukkig heeft hij het toch gedaan Lachen

mltex

Re: ‘Boom-man’ Dede 6 kg wratten lichter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:18

Ik had het gister ook gezien, en idd gelukkig heeft hij het gedaan.
Alleen in die docu had hij zijn vrouw en kinderen toch nog? terwijl hij voor kermisattractie speelde...

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:19

Oo, ik heb ook een stukje van de aflevering gezien, het stukje dat ze aan een modeshow van kinderen meededen als publiekstrekker .. hun enige manier om geld te verdienen, dat uiterlijke hebbende .. best 'triest' eigenlijk, dat verhaal. Goed om te lezen dat er wat voor hem is gedaan.

M'n vriend kon absoluut niet tegen de beelden Nagelbijten / Gniffelen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 16:20

Volgens mij heb ik dan niet zo goed opgelet (moet bekennen ik sliep wel bijna).

[edit] overigens ben ik enorm geschrokken van die 'freakshow'. Ik meende dat die verboden waren? Mensen laten betalen om naar andere mensen te kijken die er door een aandoening alleen maar wat anders uit zien, bah bah bah.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 26-09-08 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:21

met een elektrische zaag Nagelbijten / Gniffelen

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:22

Wat ben ik 'blij' te horen dat hij toch behandeld is! Ik heb met afschuw/verbijstering/medelijden zitten kijken en was helemaal teleurgesteld toen aan het einde van de documentaire de mededeling volgde dat hij de behandeling niet had ondergaan.... Zei het vanochtend zelfs nog tegen mijn vriend dat ik dat zo zonde vond Clown
Gelukkig dus toch min of meer een happy ending! Pling

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:23

Heb het ook gezien.
Zijn vrouw is bij hem weg, zijn kinderen (dacht 15 en 17 jaar)worden opgevoed door iemand van de familie omdat hij ze niet kan onderhouden.
Heb alleen het laatste stukje blijkbaar gemist, had nog mee gekregen dat hij tot dusver nog niet op de aanbieding van behandeling was ingegaan (of heb ik 't verkeerd begrepen/verstaan) maar wel dus, gelukkig!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:24

Ik zat het gisteren vol verbazing te kijken.

Ook die clan waarmee hij mee optreed...

We blij dat hij toch is behandeld ben eigenlijk ook wel nieuwschierig naar het "eindresultaat" Nagelbijten / Gniffelen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 16:26

Amrah, ik ben google inmiddels aan het afzoeken maar helaas nog niets gevonden. Als ik iets vind dan plaats ik het direct Ja

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:27

Ze hadden idd niks gezegt over dat die de behandeling wel had geaccepteerd omdat die toch bleef meedoen met zijn clan!!
Maar gelukkig, en wat een k*t streek van zijn vrouw.. ergens oke sap ik het wel, maar om dan gelijk te verlaten terwijl je wel twee kinderen hebt..

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... 4%26sa%3DN
Wo lange link Bloos! maar hier staan ook foto's.
Laatst bijgewerkt door ZusJacobs op 26-09-08 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:27

geweldig dat er iets aan gedaan is! dit was toch geen leven!
en dat hij als kermisatractie diende; vreselijk!!!
moest aan zn haren een auto voorttrekken!!! misbruik maken van..! he was trouwens niet zo dat hij er nog over na moest denken of hij het zou ondergaan of niet(de operatie) hij was toen hij bericht kreeg bij familie ergens anders, en wist dus niet dat hij geholpen kon worden als hij toestemming gaf Lachen
ze zullen het hem toen hij terug kwam wel verteld hebben Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 16:28

Een ander bericht van http://www.martijnburg.nl/blog/?p=672

Citaat:
Zelf gelooft hij dat hij in een boom verandert. Volgens de 35-jarige Indonesische visser Dede groeien er wortels uit zijn armen en voeten omdat hij als kind zijn knie heeft verwond.

Amerikaanse dokters menen dat de man een genetische afwijking heeft, waardoor zijn lichaam langzaam maar zeker overwoekerd raakt door wratten. Het is de bedoeling dat hij naar de Verenigde Staten afreist om daar geopereerd te worden. Maar dinsdag is bekend geworden dat de ‘boomman’, zoals hij in zijn dorp bekend staat, waarschijnlijk van de Indonesische autoriteiten geen toestemming krijgt om naar Amerika te reizen. Volgens een woordvoerster van het Indonesische ministerien van Volksgezondheid willen mensen uit kleine dorpjes doorgaans hun verrtrouwde omgeving niet verlaten en kan er geen sprake van zijn dat Amerikaanse artsen toestemming krijgen om Dede mee te nemen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:29

zijn er meer die hier misselijk van worden?
Niet express, kan best veel zien maar hier word ik toch een beetje onpasselijk van.. Bloos

edit: taalfoutje
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 26-09-08 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:30

ik heb het gisterenaaf ook gekeken.
en vind niet snel iets smerig of raar maar kon dit echt niet aanzien.
ook niet dat die mensen van de kermis zich zo lieten bekijken door anderen.
ik vraag me af hoe het zo ver komt,tja medische zorg in die landen is natuurlijk ook niet zo als in nederland.
ben toch blij dat ie zich heeft laten behandelen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 16:31

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:32

ja ik ook hoor!
en al helemaal toen ik gister hoorde dat het gewoon zeer deed als iemand er iets vanaf knipte, van die wortels! dus er zat nog levend weefsel ook in die wortels!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:33

Afbeelding

Picture of Dede after surgery:

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:34

ik vind eigenlijk dat hij er nog steeds belabberd uit ziet! ik bedoel kijk die handen en voeten, ja oké het is een stuk minder, maar dan nog!!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 16:36

wendy_x schreef:
ik vind eigenlijk dat hij er nog steeds belabberd uit ziet! ik bedoel kijk die handen en voeten, ja oké het is een stuk minder, maar dan nog!!!

Ik weet niet hoever de chirurgie kan gaan, maar hopelijk kan dit inderdaad nog veel beter.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:46

`Tja het zal waarschijnlijk nooit helemaal 'goed' worden.
Maar dit is een begin!! en zal vast een fijner zijn, ookal is het nog lang niet allemaal weg.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:49

ooooooooooh het was echt zooooo vreemd/vies wat ik gisteren zag! Echt verbazingwekkend! Die lange 'stammen' aan zijn vingers ook :S Bleeeeh!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:23

Ik had mijn avondeten ineens weer in mijn mond zitten toen ik de kamer binnen kwam en die zender opstond, ben ook maar gauw weer weggegaan.. Gadverdamme zeg.. En behalve dat ook ontzettend zielig, het zou je maar gebeuren zeg.. Super dus dat het nu weer goed is: je hebt toch geen leven op die manier.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:26

Ik heb het ook vol verbazing gister zitten kijken. Vond het heel jammer dat we niet hebben gezien hoe het nu met hem is afgelopen, en ik vind het resultaat al een stuk beter, maar ik hoop dat ze het toch nog stukken beter kunnen maken. Alleen ik heb zo'n idee dat Dede niet nog eens zo'n periode in het ziekenhuis gaat doorbrengen....

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:58

Ik heb het ook gekeken en ook ik was benieuwd of er inmiddels na het maken van de documentarie, er al meer bekend was. En na enig googlen vond ik deze site:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1782 ... an___.html

Deze foto's zijn na 6 operaties, ziet er al stukken beter uit!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 23:01

Jemig zeg ik wist heel niet dat dit mogelijk was!
Goed van de man dat hij die operaties heeft laten doen, hopelijk komt het ook niet meer bij hem terug!