Meisje dat gepest wordt weggestuurd van school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Meisje dat gepest wordt weggestuurd van school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 15:04

Citaat:
AMSTERDAM - Een leerlinge van het Hanze College in Oosterhout is naar huis gestuurd omdat de schoolleiding vreest voor haar veiligheid. Dat meldt BN/Destem donderdag.

Adjunct-directeur van de vmbo-school, Bert van Daatselaar, zegt dat een handgemeen, dat gisteren plaatsvond op het schoolterrein, de directe aanleiding is voor het wegsturen van Rachel van de Kerkhof (15). Rachel werd hierbij belaagd door een grote groep leerlingen. "Er ging een ruzie tussen haar en een klasgenoot aan vooraf. De afgelopen dagen was er ook sprake van vervelend msn-verkeer, maar of Rachel daarbij is bedreigd, weet ik niet. Wel klopt het dat zij het slachtoffer van de anderen is", zegt Van Daatselaar tegen de krant.

De moeder van Rachel, Mandy van de Kerkhof, is woedend op de school. "Ik heb meerdere keren bij de schoolleiding aangegeven dat mijn dochter wordt gepest, maar dit is toch geen oplossing." Volgens Mandy wordt haar dochter gepest omdat zij niet meedoet aan de laatste mode. Toch is het volgens Van Daatselaar de enige manier om de zaak te sussen. Hij sluit overigens niet uit dat ook de belagers een of meerdere dagen van school verwijderd worden. Rachel woont in het Oosterhoutse internaat Lievenshove, maar komt eigenlijk uit Best. Volgens haar moeder heeft Rachel gedragsproblemen, maar heeft zij zich juist op het Hanze College voorbeeldig gedragen.

Bron: nu.nl

Nou ja zeg... Er zal heus wel meer aan de hand zijn dan hier in het bericht staat, maar om nou degene die gepest wordt weg te sturen terwijl de pestkoppen nog gewoon mogen blijven vind ik verkeerd om. En de pestkoppen een paar dagen schorsen, daar gaat het pesten echt niet van over.

passieX

Re: Meisje dat gepest wordt weggestuurd van school

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 15:10

Nee, dit werkt idd niet.
Als het echt waar is dat die moeder vaker naar die school is gegaan en de school daar niks mee gedaan heeft, is dat triest.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:19

Ik las het ook. Heel vervelend.

Maar wat ik me nu afvraag...
Citaat:
...De afgelopen dagen was er ook sprake van vervelend msn-verkeer, maar of Rachel daarbij is bedreigd, weet ik niet. Wel klopt het dat zij het slachtoffer van de anderen is", zegt Van Daatselaar tegen de krant...

je leest en hoort het vaker dat kinderen via de msn gepest worden. Maar nu bestond msn in mijn schooltijd nog niet, dus weet niet hoe dat gaat. Maar als je op msn toch bedreigd en gepest wordt, dan blokkeer je die persoon toch gewoon?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:20

Sja... dat zou ik ook denken. Toen ik dit stuk vanmiddag op Nu las, werd ik gewoon boos... omgekeerde wereld noemen ze dat!

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:21

die school is 5 minuten bij mij vandaan. Inderdaad raar dat ze naar huis is gestuurd. Maar ik denk dat ze er gewoon niets meer aan konden doen en dat het voor haar eigen best wil was

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:23

Kimonoo schreef:
die school is 5 minuten bij mij vandaan. Inderdaad raar dat ze naar huis is gestuurd. Maar ik denk dat ze er gewoon niets meer aan konden doen en dat het voor haar eigen best wil was

Tuurlijk kunnen ze wel wat doen. Gewoon de pesters schorsen!

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:37

En ik dacht nog wel dat pesten tegenwoordig zo'n high issue was dat er wel zware maatregelen tegen genomen werden, het lijkt de omgekeerde wereld wel; word het gemeld dan doen ze er niets aan, en loopt het uiteindelijk uit de hand dan word het slachtoffer verwijderd.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:40

Als je de pesters schorst worden ze juist boos en word het nog erger, maar dat neemt niet weg dat er niks tegen kunnen doen nee. Ze hadden gewoon de pesters van school af moet trappen ?

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:45

ik ben ook heel veel gepest op school. Bijna iedere dag werd ik wel in me maag getrapt of me fiets geloopt en uitgescholden enz. Ook hier werd niets aangedaan ook me ouders hebben het er met school over gehad enz. tot op een dag ik het zo zat werd dat ik gewoon terug begon te slaan met gevolg dat ik iedere keer straf kreeg en de pesters niet. Maar ja dat is het me wel waard geweest want niemand durfde nog te pesten> Maarja het is natuurlijk wel krom dat de pesters niet op hun donder kregen en ik wel.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:48

Het is heel normaal dat dat gebeurt tegenwoordig... Ze durven niet meer tegen de leerlingen op te treden, want het kan maar zo zijn dat de groep een leraar thuis staan op te wachten.. Tegenwoordig is niks en niemand dan meer veilig. En nu moet ik eerlijk bekennen. Heb een tijdje in NB gewoont maar in die boeren dorpjes wordt je dan echt niet vrolijk.. Sorry voor de mensen die uit NB komen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:49

Als je de pesters maar hard genoeg aan pakt laten ze het op een gegeven moment toch echt wel uit hun hoofd. Dat blijkt wel uit het verhaal van ninja2. Alleen jammer dat zij het dus zelf moest doen, de school kan dat ook gewoon, maar dan in de vorm van schorsen en uiteindelijk zelfs verwijderen van school...

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:55

Duke schreef:
Ik las het ook. Heel vervelend.

Maar wat ik me nu afvraag...
Citaat:
...De afgelopen dagen was er ook sprake van vervelend msn-verkeer, maar of Rachel daarbij is bedreigd, weet ik niet. Wel klopt het dat zij het slachtoffer van de anderen is", zegt Van Daatselaar tegen de krant...

je leest en hoort het vaker dat kinderen via de msn gepest worden. Maar nu bestond msn in mijn schooltijd nog niet, dus weet niet hoe dat gaat. Maar als je op msn toch bedreigd en gepest wordt, dan blokkeer je die persoon toch gewoon?

Ze kunnen je altijd nog mailen, andere e-mail adressen maken, je e-mail proberen te hacken, via hyves partyflock enz enz enz lastig vallen.

Ernstige zaak dit
Ipv. dat de pesters worden aangepakt word juist het gepeste kind gestraft

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:56

echt erg! inderdaad de omgekeerde wereld Knipoog

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:00

Wendy schreef:
Kimonoo schreef:

Tuurlijk kunnen ze wel wat doen. Gewoon de pesters schorsen!

ze hebben het echt niet zomaar gedaan hoor
Laatst bijgewerkt door Kimonoo op 25-09-08 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Hummell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:00

Hallo iedereen, ik zit op het hanze college en weet wat er werkelijk is gebeurd, dit verhaal uit de krant komt voor een deel van de moeder van rachel.
Er is maar 1 kant van het verhaal verteld, degene die in het bericht de "pester" word genoemt is een meisje die in de eerste instantie haar vriendin wilde zijn omdat zij nieuw was aangekomen.
Waarschijnlijk had rachel van andere gehoord dat het meisje over haar roddelde en is toen op msn gaan schelden.
Op school ging de ruzie verder en Rachel dreigde ermee dat ze heel Lievenshoven ging halen en haar zou opwachten na school.
Rachel heeft met bepaalde woorden gescholden waarmee het meisje bozer werd en haar aanvloog, omstanders hebben hun nog uit elkaar gehaald.

Rachel is nu tot maandag van school.

Ik hoop dat jullie hier zien dat het niet helemaal waar is wat er in de krant is verteld.

Als jullie nog vragen hebben hoor ik het graag..

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:05

Uit het bericht lijkt het alsof Rachel dus van school verwijderd is, maar zoals ik hierboven lees is het 'alleen' een schorsing?

Hoe je het ook wend of keert, het blijft raar dat er maar 1 persoon gestraft wordt.

Hummell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:11

Bijde personen zijn naar huis gestuurd en de ouders zijn gebeld, verder weet ik ok de reden niet waarom het meisje wel weer naar school mag komen en rachel nog niet.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:13

ook Btje dom dat ze de kinderen dan niet gewoon blokkeerd op msn, slechte school!! Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:00

vaag verhaal,en zo zie je maar dat het vaak erg eenzijdig verteld word(zie verhaal sultanlover1)

gepest worden is een hel,ik heb het op school dagelijks gehad,klappen,schelden,spugen,ik heb alles gehad.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:06

Ik ben op mijn middelbare schooltijd ook gepest.. Dit draaide uit to een fikse ruzie, met behoorlijk wat bemoeials.
Uiteindelijk werd IK van school gestuurd. Ik werd bedreigd met de dood door meer dan 5 personen.
Er werd er uiteindelijk 1(pestkop) van school gestuurd.. Maar ik was achteraf wel erg blij dat ik daar weg was! Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:44

Pff het is wat als je zo gepest wordt hoor, aan de ene kant maar goed dat weg is van die school, maar goed, het probleem lost zich zo niet op. Die pestkoppen moeten flink aangepakt worden.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:47

Dit is bij ons op school ook gebeurd. Een meisje werd door heel wat mensen gepest omdat zij droeg wat zij leuk vind (gohtic kleding) En omdat zij die kleding droeg, en dus degene was die het 'uitlokte' mocht zij van school!

Belachelijk.. Daar moeten echt duidelijkere en beter regels over gemaakt worden vind ik!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:50

leuk om zo met naam en toenaam te worden genoemd...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:24

Dacht jij dat ook Agnes? Sta je daar met je naam, leeftijd en school op Bokt en op nieuwssites...

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:36

sultanlover1 schreef:
Hallo iedereen, ik zit op het hanze college en weet wat er werkelijk is gebeurd, dit verhaal uit de krant komt voor een deel van de moeder van rachel.
Er is maar 1 kant van het verhaal verteld, degene die in het bericht de "pester" word genoemt is een meisje die in de eerste instantie haar vriendin wilde zijn omdat zij nieuw was aangekomen.
Waarschijnlijk had rachel van andere gehoord dat het meisje over haar roddelde en is toen op msn gaan schelden.
Op school ging de ruzie verder en Rachel dreigde ermee dat ze heel Lievenshoven ging halen en haar zou opwachten na school.
Rachel heeft met bepaalde woorden gescholden waarmee het meisje bozer werd en haar aanvloog, omstanders hebben hun nog uit elkaar gehaald.

Rachel is nu tot maandag van school.

Ik hoop dat jullie hier zien dat het niet helemaal waar is wat er in de krant is verteld.

Als jullie nog vragen hebben hoor ik het graag..

Zelfs door 2 kanten van het verhaal te horen weet ik niet wat je moet geloven. Mischien ben jij dan wel weer wat beter met de zogename 'pester' ... ja toch?
Ik snapt niet! waarom mensen toch altijd weer moeten ruzien. Ik weet bij ons op school(een grote school) Zijn echt allemaal groepjes, en volgens mij nooit echt zulke ruzie. Aan de ene kant vind ik het vreselijk dat er zoveel mensen zijn, maar aan de andere kan, met zoveel groepjes past eigenlijk iedereen wel ergens bij. nieuwlingen worden zeg maar altijd wel opgevangen.
In iedergeval vind ik het maar raar hoe de school met dit probleem te werk is gegaan. Maar, wegsturen dan ben je er tenminste van af... ja op school idd, maar die kinderen blijven er wel mee zitten.