Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) , maar opzich vind ik zoiets wel goed. Beter dat ze hiervan meer belastingen halen dan van de lonen ofzo. Dan heb je nog altijd de keuze of je de overheid percé wilt sponseren of niet...
. (wel jammer voor m'n portomonne, want drink zelf ook graag een biertje zo nu en dan) Liezel1 schreef:Er is een verschil tussen een verzorgingsstaat en een doorgeschoten betutteling die "consumentenbescherming" genoemd wordt om een gat in de begroting te maskeren.....

Nijn schreef:En dit alles onder het mom zodat de jeugd minder gaat drinken, uhuh
Als ze het zelf maar geloven
*
Alsof mensen minder gaan drinken omdat het een paar cent duurder wordt..
Wat een slappe smoes. En dan NIET de accijns op breezer omhoog doen, wat toch vaak nog steeds een beetje 'het' jongerendrankje is, maar WEL het accijns op bier en wijn omhoog, terwijl dat toch ook echt wat meer volwassennendranken zijn... ik kan daarintegen maar weinig volwassenen die met plezier een breezer drinken. buster4ever schreef:Accijnsverhogingen
Alcohol is in Nederland relatief goedkoop en Nederlandse jongeren gelden als de zuipschuiten van Europa.
Marjo_x schreef:Ik vind het echt belachelijk .. En het gaat ook heus niet werkenAlsof mensen minder gaan drinken omdat het een paar cent duurder wordt..