Benzz schreef:Heb je ook meegekregen waarom deze partijen hun naam niet onder dit pamflet wilden hebben Juval?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ik heb het zelf niet mee gekregen. Heb het de laatste dagen erg druk met andere zaken.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaja schreef:Door je denigrerend uit te laten, oordeel je indirect over een ander.
Hoe komt het dat er zoveel mensen stemmen op een partij als de PVV?
Kennelijk zien zij iets anders dan wat er hier verkondigd word.
Hoe komt dat?
BigOne schreef:Waarom zoveel mensen op de pvv hebben gestemd? Simpel, hij beloofde heel veel voor de armen en toen puntje bij paaltje kwam verwierp hij die plannen door tegen te stemmen. Het enige wat Wilders echt bereikt heeft door zijn minister van asiel is een nog veel grotere verdeeldheid, open dagen van azcs die niet doorgaan, burgemeesters die bedreigd worden, tuig dat de boel kort en klein slaat . Kaja, wanneer je daar geen afstand van neemt als mens ben je imo een fascist !

juval schreef:Electra63 schreef:Deze partijen vinden het pamflet ongeloofwaardig omdat PVV en FvD dit hebben ondertekend. PVV roept o.a. bij demonstraties tegen AZC's: we nemen ons land terug enz. En noemt journalisten tuig van de richel en FvD heeft tijdens het debat van de week gewoon gezegd dat de politie deze rellen veroorzaakt.
Zo lang je mensen ophitst of misinformatie verspreidt, wat heeft het ondertekenen van een pamflet dan voor nut?
het heeft nut voor mensen zoals ik die de achtergrond verder niet kennen en dus de namen van een aantal partijen missen op dit pamflet. En daardoor denken dat ze niet achter deze boodschap staan.
juval schreef:BigOne schreef:Waarom zoveel mensen op de pvv hebben gestemd? Simpel, hij beloofde heel veel voor de armen en toen puntje bij paaltje kwam verwierp hij die plannen door tegen te stemmen. Het enige wat Wilders echt bereikt heeft door zijn minister van asiel is een nog veel grotere verdeeldheid, open dagen van azcs die niet doorgaan, burgemeesters die bedreigd worden, tuig dat de boel kort en klein slaat . Kaja, wanneer je daar geen afstand van neemt als mens ben je imo een fascist !
maar bigone, de meeste partijen nemen toch afstand van het geweld? Zijn degene die geen afstand nemen dus fascistische partijen naar jouw mening?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
BigOne schreef:Dat zijn twee moties voor de bühne. De partijen die ik fascistisch vind, pvv sgp bbb FvD en vvd schuurt er flink tegenaan .
En geweld wordt veroordeeld, al heel lang , die laatste motie ging erom even jihadisme te benoemen. Extremistisch geweld veroordelen, absoluut.
Maar laten ze ook eens kijken waar het vandaan komt;
https://x.com/sherminamiri/status/19715 ... EopP3zUX6Q
fokfanaat schreef:Gouden bergen beloven aan mensen die niet verder doordenken dat het helemaal niet realistisch is, en wat de consequenties zijn! Blijkbaar kan je op die manier veel zieltjes/stemmers winnen.
Kaja schreef:Het is duidelijk dat degene die hier over het algemeen de boventoon voeren, niet heel rechts zijn. En toch, zoveel kiezers voor rechts. Zijn ze hier niet of hebben zij hun eigen gedachtes? Als je hier even meeleest, beloofd het niet veel goeds hoe deze mensen ‘weggezet’ worden.
Niet heel netjes en laat dat nu direct het punt zijn.
Kaja schreef:Het is duidelijk dat degene die hier over het algemeen de boventoon voeren, niet heel rechts zijn. En toch, zoveel kiezers voor rechts. Zijn ze hier niet of hebben zij hun eigen gedachtes? Als je hier even meeleest, beloofd het niet veel goeds hoe deze mensen ‘weggezet’ worden.
Benzz schreef:Kaja schreef:Het is duidelijk dat degene die hier over het algemeen de boventoon voeren, niet heel rechts zijn. En toch, zoveel kiezers voor rechts. Zijn ze hier niet of hebben zij hun eigen gedachtes? Als je hier even meeleest, beloofd het niet veel goeds hoe deze mensen ‘weggezet’ worden.
Volgens mij is het grootste gedeelte van de mensen, ook hier, gewoon midden. Het feit dat je alleen al over rechts of links praat, daarmee polariseer je zelf ook.
Raineri schreef:Persoonlijk wil ik geen begrip krijgen voor mensen die in een leugen geloven en dusdanig politiek ongeïnteresseerd zijn dat ze op een partij stemmen die een gevaar is voor minderheidsgroepen, de rechtsstaat en de democratie. Ik weiger dat te normaliseren. Want het is niet normaal, wat deze partijen verkondigen. Waarom wordt altijd maar geredeneerd alsof mensen die op populistische partijen stemmen slachtoffer zijn van iets en iedereen moet daar begrip voor hebben. Persoonlijk heeft geen enkele pvv stemmer ooit begrip getoond voor mijn politieke standpunten, en dat vind ik oké.
Kaja schreef:Echter word nu een enorme hoeveelheid burgers ( stemmers) continue weggezet. Er is gekozen, er is gestemd. En nu komt het… Nee, willen we niet. Nee, doen we niet. Nee, jouw stem sluiten we buiten.
Kaja schreef:Raineri schreef:Persoonlijk wil ik geen begrip krijgen voor mensen die in een leugen geloven en dusdanig politiek ongeïnteresseerd zijn dat ze op een partij stemmen die een gevaar is voor minderheidsgroepen, de rechtsstaat en de democratie. Ik weiger dat te normaliseren. Want het is niet normaal, wat deze partijen verkondigen. Waarom wordt altijd maar geredeneerd alsof mensen die op populistische partijen stemmen slachtoffer zijn van iets en iedereen moet daar begrip voor hebben. Persoonlijk heeft geen enkele pvv stemmer ooit begrip getoond voor mijn politieke standpunten, en dat vind ik oké.
Is dit een reden voor jou om denigrerend over een PVV stemmer te praten, omdat jij aannames doet en wellicht gepikeerd bent?
Loretta schreef:Benzz schreef:Heb je ook meegekregen waarom deze partijen hun naam niet onder dit pamflet wilden hebben Juval?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ik heb het zelf niet mee gekregen. Heb het de laatste dagen erg druk met andere zaken.
journee schreef:Maar nee, men gaat er een achterliggende connectie aanpakken, dat zo'n statement alleen waarde heeft als het door de juiste partij of juiste persoon wordt uitgebracht? Dat is nu echt te triest voor woorden. Sinds wanneer is de boodschap minder belangrijk geworden dan degene die er mee komt?