Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 20:07

996981 schreef:
Ja dat snap ik. Ik heb ook niks met het huidige politieke klimaat. Des te belangrijker om zelf wel kritisch te blijven op welke informatie je tot je neemt en deelt lijkt mij. Deze bron voldoet voor mijzelf in ieder geval absoluut aan de eisen.

Die vooroordelen en anonimiteit snap ik niet. Kun je die uitleggen? Of is dat een steek onder water ;)

Op Bokt of andere social media kun je anoniem van alles beweren, mensen beledigen, liegen enz...... dat kan/doen de meeste mensen niet in het echte leven, hoop ik. :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 20:10

Electra63 schreef:
996981 schreef:
Ja dat snap ik. Ik heb ook niks met het huidige politieke klimaat. Des te belangrijker om zelf wel kritisch te blijven op welke informatie je tot je neemt en deelt lijkt mij. Deze bron voldoet voor mijzelf in ieder geval absoluut aan de eisen.

Die vooroordelen en anonimiteit snap ik niet. Kun je die uitleggen? Of is dat een steek onder water ;)

Op Bokt of andere social media kun je anoniem van alles beweren, mensen beledigen, liegen enz...... dat kan/doen de meeste mensen niet in het echte leven, hoop ik. :D

Daarom is het een goede stelregel om op sm geen dingen tegen mensen te zeggen die je ze niet recht in hun gezicht zou (durven) zeggen.

Electra63

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 20:21

Dat ben ik zeker met je eens, Cowboy!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 20:51

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Ik snap nog steeds niet waarom je dat op dit moment in deze discussie zo expliciet moet benoemen? Kun je dat uitleggen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 21:41

Verwacht je nu van mij dat ik stap voor stap ga verklaren waarom en hoe ik reageer in dit topic ?

Waarom ?
Al wil ik het best kort uitleggen.

Jij werd cynisch door dit topic, ik word cynisch van de huidige politiek.
Waarom ?
Omdat de politiek invloed heeft op de kwaliteit van de leefbaarheid van ons land.
Een topic op Bokt is tijdverdrijf en kan interessant zijn om de mening van bokkers te lezen. Maar heeft geen enkele invloed op mijn leven, dus daar word ik niet cynisch van, hooguit lees ik soms een bevestiging dat er wappies, racisten of conservatieven zijn op Bokt, net als in het echte leven :D .

Is dit voldoende of wil je nog wat meer uitleg ?
Ik hoor het graag van je.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 22:35

Electra63 schreef:
Verwacht je nu van mij dat ik stap voor stap ga verklaren waarom en hoe ik reageer in dit topic ?

Waarom ?
Al wil ik het best kort uitleggen.

Jij werd cynisch door dit topic, ik word cynisch van de huidige politiek.
Waarom ?
Omdat de politiek invloed heeft op de kwaliteit van de leefbaarheid van ons land.
Een topic op Bokt is tijdverdrijf en kan interessant zijn om de mening van bokkers te lezen. Maar heeft geen enkele invloed op mijn leven, dus daar word ik niet cynisch van, hooguit lees ik soms een bevestiging dat er wappies, racisten of conservatieven zijn op Bokt, net als in het echte leven :D .

Is dit voldoende of wil je nog wat meer uitleg ?
Ik hoor het graag van je.

Uh nee. Ik vroeg je waarom je anonimiteit en vooroordelen erbij haalde in onze wisseling van posts. Waarom je op Bokt zit zal me (excuse my French) m’n reet roesten.

Ik zag (en nog steeds) niet waarom je anonimiteit en vooroordelen erbij haalde. Het enige dat ik er uit zou kunnen halen is dat ik je vooroordeel over wappies, en/of racisten en/of conservatieven bevestig? Ofzo?

Ik zal wel dom zijn maar ik mis de link volledig. En ja; mensen in de topic maken dat ik bij tijd en wijle cynisch wordt. Niet in het algemeen, maar wel over dit topic en haar posters.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 23:18

Tjaa, jij leest toch altijd mee?
Dan weet jij best wie en wat ik bedoel, zo dom ben jij namelijk niet ;)

Helaas kan ik het verder niet in details uitleggen, anders wordt het persoonlijk en dat mag niet.

Maar stuur mij maar een PB, dan zal ik je precies vertellen, met naam en toenaam, wie en wat ik bedoel :D.

Maar ik weet dat jij dat niet doet, je komt eens in de zoveel tijd even stoken.
Altijd reageer jij op dezelfde bokkers met een steek onder water. Nooit neem je echt deel aan de discussie.

Ik vind dat jammer, ik zou echt graag van jou willen horen, wat jij wel of niet goed vindt van bepaalde kabinetsleden en/of het voorgenomen beleid.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 00:01

Weet je Electra, zo’n 2x per jaar heb ik last van een soort van voetschimmel aan mijn rechtervoet. Het is klaarblijkelijk niet besmettelijk, want mijn linkervoet is ok, terwijl beide voeten elke nacht een aantal uur met elkaar knuffelen. Maar links is klaarblijkelijk resistent terwijl rechts moeilijk doet. Dus ik trek me geen ruk aan van rechts. Ik bestrijd de shyte aan mijn rechtervoet (dat lukt altijd) en ga verder met mijn leven. Ik ben veel te oud om tijd te besteden aan een ordinaire schimmel. Daar is mijn leven simpelweg te kort voor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 03:14

Bah Cowboy!
Ik ben een beelddenker, ik zie nu knuffelende grote, schimmelende mannenvoeten voor me, daar gaat mijn slaap..... :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:30

Electra63 schreef:
Tjaa, jij leest toch altijd mee?
Dan weet jij best wie en wat ik bedoel, zo dom ben jij namelijk niet ;)

Helaas kan ik het verder niet in details uitleggen, anders wordt het persoonlijk en dat mag niet.

Maar stuur mij maar een PB, dan zal ik je precies vertellen, met naam en toenaam, wie en wat ik bedoel :D.

Altijd reageer jij op dezelfde bokkers met een steek onder water. Nooit neem je echt deel aan de discussie.

Ik vind dat jammer, ik zou echt graag van jou willen horen, wat jij wel of niet goed vindt van bepaalde kabinetsleden en/of het voorgenomen beleid.

Ah. Toch een steek onder water dus :D

Zoals eerder gezegd heb ik 0,0 behoefte om met jou over PB dingen te gaan bespreken.

Ik lees hier mee en discussieer ook graag mee. Ik zou zeggen kijken even wat mijn standpunten zijn. Zo moeilijk is dat niet terug te lezen onder de kopje “geplaatst”.

Helaas is het aantal mensen dat hier meepraat aanzienlijk gereduceerd (zou er een verband zijn met de manier waarop hier door de mensen die er nog zijn omgegaan wordt met mensen die een ander standpunt hebben?) waardoor de discussies steeds in hetzelfde rondje blijven gaan. Van iedereen die hier post weten we inmiddels de standpunten wel. De tweede en eerste kamer hebben nog zomer reces dus er gebeurd niks nieuws. Waarover wil je discussiëren dan? Behalve de kwaliteit van de bron die BigOne deelt?

Dat je een wappie en racist bent als je als linkse stemmer óók kritisch op links en gebruikte bronnen durft te zijn is wel nieuw voor mij. Al verbaasd me van jou niks meer. Je wordt vaker persoonlijk als je er niet meer uitkomt. Gezien je zo graag discussieert ben ik benieuwd wat jij dan vindt van de bron van BigOne? Voldoet het voor jou wél aan de eisen voor een goede bron? Of welk probleem heb je er precies mee dat ik aangeef dat ik de kwaliteit ervan bedroevend vind?

Fijne dag weer :wave:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:34

Benzz schreef:
BigOne schreef:
Wanneer je dat verschil niet snapt, je werd niet “ opgesloten “ in je eigen huis, er kon nog meer dan genoeg. In de gevangenis zit je pas echt in een lockdown.
.

Inderdaad, ik kon gewoon naar de paarden, naar de supermarkt en met de hond het bos in. Geen enkele opsluiting gevoeld.

Maar dat is potver toch niet meer dan terecht!
Niet iedereen had trouwens een paard en of een hond Benzz.. fijn dat jij dat wel had..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:36

BigOne schreef:
Ja hij is in 1992 vrijgekomen maar niet voor de moorden die hij nadien pleegde. En die laten ze de gevangenis nu ook niet meer uit.

Je mist het punt echt volledig.. lees dan ook even na wat de straffen zijn voor ontucht of misbruik ivm minderjarigen... :)
Dus dan snap ik zeker wel dat sommige mensen voor strafverhoging zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:41

Electra63 schreef:

Deze is interessant.. ik deed nl wel mee, en meer mensen die ik nu niet meer zie.
maar ik kreeg zulke vervelende beschuldigingen naar mn hoofd dat ik nog maar heel zelden ergens op reageer. Het meten met meerdere maten (wie wel en geen links /onderbouwing / halve waarheden etc) is echt facultatief.. De ene komt met allerlei beweringen zonder bronvermelding of iets, en dat is helemaal prima, en de ander moet alles tot en met achter de komma kunnen bewijzen met bronvermelding die het liefst helemaal wetenschappelijk bewezen zijn anDers Is HEt NIEt WaAr.. :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:50

Grappig, in real life geen last van stalkers en hier ben je een keer ( achteraf terecht ) kritisch op een persoon en jaren later proberen ze nog steeds elke post die zogenaamd niet aan de voorwaarden voldoet onderuit te halen. Grappig wanneer het niet zo triest was.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:52

Als je niet post is het niet goed. Als je wel post ben je een stalker? :+ misschien toch eens gaan bepalen wat jullie nu willen? Discussie en scherp gehouden worden of liever met hetzelfde clubje in de eigen bubbel blijven?

In dat laatste geval zou ik adviseren een Whatsapp groepje op te richten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:54

BigOne schreef:
Grappig, in real life geen last van stalkers en hier ben je een keer ( achteraf terecht ) kritisch op een persoon en jaren later proberen ze nog steeds elke post die zogenaamd niet aan de voorwaarden voldoet onderuit te halen. Grappig wanneer het niet zo triest was.

Heb je het nu over jezelf?

Want ik geef toch wel erg veel links en onderbouwingen, de laatste tijd.. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:54

Cer schreef:
Electra63 schreef:

Deze is interessant.. ik deed nl wel mee, en meer mensen die ik nu niet meer zie.
maar ik kreeg zulke vervelende beschuldigingen naar mn hoofd dat ik nog maar heel zelden ergens op reageer. Het meten met meerdere maten (wie wel en geen links /onderbouwing / halve waarheden etc) is echt facultatief.. De ene komt met allerlei beweringen zonder bronvermelding of iets, en dat is helemaal prima, en de ander moet alles tot en met achter de komma kunnen bewijzen met bronvermelding die het liefst helemaal wetenschappelijk bewezen zijn anDers Is HEt NIEt WaAr.. :D

Het valt mij ook op dat er veel mensen niet meer mee doen en dat vind ik erg jammer. Zonder dat ik nu de behoefte heb om iemand de "roetveeg Piet" (grapje) te geven.
Dit laatste omdat het vooral een kwestie is van de dynamiek vaak in een discussie en het moeilijk is om dit zo te doen dat iedereen zich senang en veilig blijft voelen
Temeer daar de opvattingen zo verschillend zijn.

En dat wij en jullie ervaar ik als polariserend en heb ik niets mee 99.... Ik ben Pien en niet wij of jullie. Heb ik helemaal niets mee.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:56

ja dat heb ik ook Pien, maar het was toch vaak "jij en jullie" met jullie extreem rechtse ideen.. terwijl ik hier gewoon Cer ben, die eigenlijk nergens voor is en vnl heel veel vragen stelt, omdat ik denk dat iemand niet alles weet en je altijd open moet kunnen staan voor andere ideeen.. maar zo werkt het dus gewoon niet :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:58

Nouja, als er drie mensen elkaar gaan verdedigen zónder met steekhoudende argumenten te komen maar wel mét steken onder water en zelfs beschuldigingen van racisme durf ik wel van een “jullie“ te spreken Pien. Daarin hoef jij je in deze niet aangesproken te voelen. Immers meng jij je er niet op die manier in.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:07

@996981

Ik zal snel reageren, heb niet veel tijd.

De bron van BigOne vind ik een column met een opsomming van de PVV beloftes die niet zijn of worden waargemaakt.
Ik vond hem grappig, maar hecht er geen waarde aan.

Wat de rest betreft van jouw bericht, jij doet altijd aan cherry-picking, je popt op, geeft kritiek op bepaalde bokkers, vooral om te stoken.
Je doet dat heel slim, uitlokken binnen de grenzen van Bokt.

Waarom weinig bokkers nog reageren?
Er is niet veel nieuws inderdaad, er valt nog niet veel te discussiëren, behalve over het selectief twitteren door de fractievoorzitters.
Er zijn weinig argumenten om dit kabinet te verdedigen of om blij mee te zijn?
Ga maar eens het rijtje uit de link van BigOne tegenspreken, dat wordt lastig.
En dan vergeten we de leugens van de VVD waarop het vorige kabinet is geklapt.
Vergeten we dat Omtzigt toch niet heel principieel is.
En de BBB er vooral zit voor de agrireuzen en niet voor de gewone boer.
Vergeten we ook dat Schoof een marionet is, die weinig kan inbrengen tegen Wilders.

Ik lees graag waarom mensen blij of tevreden zijn met dit kabinet.
Ik ben niet links, ik ben vooral tegen discriminatie en racisme.

@Cer,
Ik begrijp jouw berichten vaak niet. Jij stelt "altijd" algemene vragen en dan krijg ik de indruk dat jij vooral "advocaat van de duivel" wil spelen.

Ik hou gewoon van open en eerlijk je mening zeggen.
Stem je op de PVV omdat je vindt dat er teveel buitenlanders zijn, prima. Maar wees dan niet boos als anderen je een racist vinden.

Ik ben het verder met Pien eens, in dit topic ken ik niemand persoonlijk, ik spreek voor mijzelf.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:10

996981 schreef:
Nouja, als er drie mensen elkaar gaan verdedigen zónder met steekhoudende argumenten te komen maar wel mét steken onder water en zelfs beschuldigingen van racisme durf ik wel van een “jullie“ te spreken Pien. Daarin hoef jij je in deze niet aangesproken te voelen. Immers meng jij je er niet op die manier in.

Uhh??

Wie verdedig ik ?
Jij komt als eerste met een steek onder water naar BigOne, na het plaatsen van de link door haar.
Geen enkel argument, alleen een sneer naar BigOne.
Draagt dat bij aan een leuke discussie?

En nu ben ik echt weg, jullie gaan te snel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:44

Citaat:
Er is niet veel nieuws inderdaad, er valt nog niet veel te discussiëren, behalve over het selectief twitteren door de fractievoorzitters.
Vergeten we ook dat Schoof een marionet is, die weinig kan inbrengen tegen Wilders.

Daarom om al deze dooddoeners reageren mensen niet meer
Want als je dit schrijft over GroenLinks of andere linkse partijen, oehhhh

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:55

Electra63 schreef:
@996981

Ik zal snel reageren, heb niet veel tijd.

De bron van BigOne vind ik een column met een opsomming van de PVV beloftes die niet zijn of worden waargemaakt.
Ik vond hem grappig, maar hecht er geen waarde aan.

Wat de rest betreft van jouw bericht, jij doet altijd aan cherry-picking, je popt op, geeft kritiek op bepaalde bokkers, vooral om te stoken.
Je doet dat heel slim, uitlokken binnen de grenzen van Bokt.

Ik lees graag waarom mensen blij of tevreden zijn met dit kabinet.
Ik ben niet links, ik ben vooral tegen discriminatie en racisme.

@Cer,
Ik begrijp jouw berichten vaak niet. Jij stelt "altijd" algemene vragen en dan krijg ik de indruk dat jij vooral "advocaat van de duivel" wil spelen.

Ik hou gewoon van open en eerlijk je mening zeggen.
Stem je op de PVV omdat je vindt dat er teveel buitenlanders zijn, prima. Maar wees dan niet boos als anderen je een racist vinden.

Ik ben het verder met Pien eens, in dit topic ken ik niemand persoonlijk, ik spreek voor mijzelf.

Een Cherrypicking, rasistische wappie. Check… :D

Ik realiseerde me niet dat je in dit topic geacht wordt op ieder onderwerp te reageren. Ook als je interesse er niet naar uitgaat of omdat je er gewoon te weinig verstand van hebt om mee te praten. Dat je anders aan Cherry picking doet. Mocht ik me nog bedenken en toch ooit weer mee willen gaan posten zal ik dat onthouden.

Net als Cer verwonder ik me al lange tijd over het feit dat men in dit topic zo makkelijk wegkomt met beweringen zonder bronvermelding juist daarom moest ik lachen dat BigOne met deze “bron” aankwam zonder enige voetnoot over kwaliteit. Die kwam er later ook niet door andere Bokkers. Dat doet mij vermoeden dat er dus geen kritiek op is. Ik heb dat wel.

Wbt het teruggelopen aantal posters; die liep al terug voor bekend werd wie de verkiezingen gewonnen had. Die relatie zoals jij die schetst lijkt me echt nihil. Ik denk dat de kans groter is dat men aftaait omdat je hier gewoon voor racist kan worden uitgemaakt zonder onderbouwing, zonder ingrijpen van mods.

Wbt je verwijt dat ik in mijn posts binnen de regels van Bokt blijf, dat lijkt me niet meer dan logisch? Die regels zijn niet zo streng. Als je je daar niet aan houdt wordt het niet echt gezellig denk ik?

Citaat:
1 - We vragen je hier altijd respectvol te reageren en discussiëren.
2 - Op Bokt mogen geen ruzies worden uitgevochten, ook tegen pesterijen treden de mods op.
3 - Kritiek mag, maar blijf altijd gefundeerd reageren.
4 - Bij overtreding van de regels zullen de moderators ingrijpen en kan je geband worden.
5 - Ook het hinderen van andere bezoekers van de site is niet toegestaan.

https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels

Dat je pvv-stemmers racisten vindt, als de enige reden om pvv te stemmen de migratie standpunten zijn kan ik inkomen (al kun je ook iets vinden van het huidige migratiebeleid zónder racist te zijn. Het is immers niet dat dit van een lijen dakje gaat) Dat je óók mensen die zich op bepaalde punten kunnen inleven in rechtse stemmers racisten vindt, vind ik oprecht bizar. En dat is wel wat je nu doet. Want ondanks dat je het niet rechtstreeks doet, noem je me een racist. Uitnodiging om dit via PB wel zo expliciet te doen incluis.

Goh wat is het raar dat dit topic leegbloed.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:07

Citaat:

Citaat:
Daarom om al deze dooddoeners reageren mensen niet meer
Want als je dit schrijft over GroenLinks of andere linkse partijen, oehhhh

Persoonlijk houd ik van discussie. (Small surprise...)

Maar ik heb het niet zo op dooddoeners.
Eerste citaat gaat over feiten.
...je kunt debatteren over of je het leuk vindt of niet, etc.
'Niet zo heel erg principieel', daar kunnen we uren mee zoet brengen. (Welke principes gingen hoe snel en hoe volledig overboord en was dat een "offer" of een slimme zet en wat zou er allemaal tegenover staan...?)

Tweede citaat is van een andere orde.
Een beschuldiging aan het adres van een aantal Bokkers. (Selectief zijn.)
De aanname dat anderen daarom wegblijven.

En de politieke uitspraak die ik ervaar als een dooddoener. "Die linkse partijen, die doen precies hetzelfde als Schoof en Wilders, maar ik vind dat zo voor de hand liggend (ofzo, ik weet dit niet, ik vul maar iets in)
dat ik mijn bewering dat alles één pot nat is niet verder onderbouw."
.... dan kan ik natuurlijk zeggen wat ik vind,
(dat er wel degelijk verschillen zijn ipv één pot nat)
maar een echte uitnodiging tot een gesprek is het niet.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:16

Het eerste citaat is evengoed een mening. Zou wat zijn als we feitelijk een marionet in de regering hadden zitten ;)

Wel/niet principieel genoeg zijn is ook pure subjectiviteit.

Het lijstje tegenspreken kan simpelweg nog niet, gezien je nog niet op die manier beschouwend kan kijken, wat de schrijver wel doet (dat was precies mijn punt).

Over de reden(en) waarom mensen wegblijven kun je ook eindeloos speculeren. Je kunt ook even terugzoeken. Een aantal mensen heeft persoonlijk aangegeven waarom ze er de brui aan hebben gegeven of minder actief zijn geworden.