Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:pien_2010 schreef:Waarom zijn die wolven zo belangrijk voor je Anjali?
Omdat ik een pony heb die graag op zijn weitje staat zonder vermoord te worden. En ook voor het leven van alle andere weidedieren .Als dit zo doorgaat met die wolven dan wordt het onmogelijk om nog dieren op de wei te hebben staan.
VuurVleugels schreef:Met waar ik ben (en mijn verzorgpaarden staan) staat de wolf ook op mijn stoep, maar ik zie het dus niet als probleem. Het is echt een kwestie van perceptie. Ik denk dat er zoveel mogelijkheden zijn om allebei te laten bestaan, maar dat mensen (van nature?) geneigd zijn om mogelijke bedreigingen direct uit te schakelen en daarbij heel veel vaak onnodige schade doen.
Sky schreef:Met alles wat er gaande is in de wereld en dus ook in NL, vind ik het bijzonder om dan hoogste prioriteit te geven aan wolven. Iets wat ook nog eens op Europees niveau bepaald wordt. Sommige wat populistische partijen spelen hier ook makkelijk op in.
anjali schreef:Sky schreef:Met alles wat er gaande is in de wereld en dus ook in NL, vind ik het bijzonder om dan hoogste prioriteit te geven aan wolven. Iets wat ook nog eens op Europees niveau bepaald wordt. Sommige wat populistische partijen spelen hier ook makkelijk op in.
Ik vind de SGP (de alleroudste nog bestaande partij in Nederland) en de BBB niet bepaald populistisch.
Sky schreef:Met alles wat er gaande is in de wereld en dus ook in NL, vind ik het bijzonder om dan hoogste prioriteit te geven aan wolven. Iets wat ook nog eens op Europees niveau bepaald wordt. Sommige wat populistische partijen spelen hier ook makkelijk op in.
anjali schreef:pien_2010 schreef:Waarom zijn die wolven zo belangrijk voor je Anjali?
Omdat ik een pony heb die graag op zijn weitje staat zonder vermoord te worden. En ook voor het leven van alle andere weidedieren .Als dit zo doorgaat met die wolven dan wordt het onmogelijk om nog dieren op de wei te hebben staan.
VuurVleugels schreef:Goede observatie, en ook wat Avalanche zegt: politiek speelt (iig mijns inziens) tegenwoordig veel te veel in op emotie. De ratio is ergens eind vorige eeuw uit de politiek verdwenen en we hebben hem niet meer terug gevonden. En voordat er met de SGP gestrooid wordt: de SGP is inderdaad een zeer oude partij, maar volledig gefundeerd op geloof en geloof is niet rationeel, dat is een gevoel, een emotie. Alles wordt zo hard op emotie gespeeld en ik denk echt dat een land op emotie (willen) regeren een onhoudbaar scenario is.
prompter schreef:Spelen op gevoel is ook een maximum getal hangen aan immigratie. Alsof je dat kunt regelen, en met een tellertje aan de grens kan gaan staan. Er ís helemaal geen getal aan te hangen.
prompter schreef:Natuurlijk kun je dat meten, maar je kunt niet in oktober zeggen "nee nee, mijn maximum is bereikt, wegwezen nu, jammer dan dat er een oorlog bij je aan de gang is". Zo'n maximum getal is ook weer puur populisme.
pien_2010 schreef:We hebben wolven, dus die moeten dood en voor en tegenstanders rollen over de mat. Daardoor lijkt het alsof die wolven door mensen naar Nederland zijn gebracht. Waardoor de tegenstanders lekker boos kunnen worden op de mensen die het allemaal wel prima vinden. De nuance ontbreekt in de discussie waardoor het echte probleem alsmaar niet wordt aangepakt.
Loretta schreef:Wie heeft gisteren het debat tussen Omtzigt en Timmermans gevolgd.
Het is terug te kijken op de youtube kanalen van beide partijen.
Avalanche schreef:pien_2010 schreef:We hebben wolven, dus die moeten dood en voor en tegenstanders rollen over de mat. Daardoor lijkt het alsof die wolven door mensen naar Nederland zijn gebracht. Waardoor de tegenstanders lekker boos kunnen worden op de mensen die het allemaal wel prima vinden. De nuance ontbreekt in de discussie waardoor het echte probleem alsmaar niet wordt aangepakt.
De spijker op de kop wat mij betreft. En door al die emotie en tranen zien we het probleem niet eens meer, laat staan dat het opgelost wordt.
prompter schreef:Loretta schreef:Wie heeft gisteren het debat tussen Omtzigt en Timmermans gevolgd.
Het is terug te kijken op de youtube kanalen van beide partijen.
Niet gevolgd, ik zag vanmorgen ook pas dat het geweest was, maar als ik het zo lees was hier weer eens sprake van een stukje beschaving in een debat en niet alleen maar scherp willen scoren.
prompter schreef:Natuurlijk kun je dat meten, maar je kunt niet in oktober zeggen "nee nee, mijn maximum is bereikt, wegwezen nu, jammer dan dat er een oorlog bij je aan de gang is". Zo'n maximum getal is ook weer puur populisme.
Cowboy55 schreef:prompter schreef:Natuurlijk kun je dat meten, maar je kunt niet in oktober zeggen "nee nee, mijn maximum is bereikt, wegwezen nu, jammer dan dat er een oorlog bij je aan de gang is". Zo'n maximum getal is ook weer puur populisme.
Kan wel. De instroom wordt van week tot week gemeten. Dus je kunt al bijvoorbeeld half januari aan de wereld laten weten: vanaf 2e a 3e week oktober zitten we naar verwachting vol voor dit jaar. Dus ons niet bellen.
Maar de ballen hebben om dat dan ook daadwerkelijk uit te voeren is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
pien_2010 schreef:Loretta de expats hebben we juist heel erg hard nodig dus dat willen we helemaal niet inperken. Zonder expats ligt met name de hoogtechnologische industrie plat.