pien_2010 schreef:Enzino heb jij daar een oplossing voor?
Ik denk dat niemand daar
Dan moeten we niet opeens gaan doen alsof we eigenlijk kiezen voor iets dat ons leven zal verbeteren; dat de EU nu wakker is geworden en we straks wereldleider zullen zijn ( geen idee op welk gebied). Dat we even geduld moeten hebben maar straks alles beter zal zijn dan ooit tevoren.
Mijn verwachting is dat er 2 machtsblokken zullen ontstaan (het westen tegenover BRICS) die globaal zullen strijden voor dominantie (Oekraine, Taiwan, Azie, Afrika). Vooral het westen zal een grote stap terug moeten doen: afname in groei globalisatie maar de BRICS landen hebben ruimte genoeg voor verbetering dus hun welvaart zal toenemen. In het westen zullen we genoegen moeten nemen met minder, iets dat niet inherent slecht hoeft te zijn overigens.
Zoals eerder aangegeven denk ik ook dat de steun voor Oekraine als sneeuw voor de zon zal verdwijnen. Tijdens een van de grootste economisch groeiperiodes (veroorzaakt door extreem goedkoop krediet) maken we mooie plannen en doen we mooie beloftes, maar hoe bereid zijn we een haven te herbouwen in Oekraine terwijl hier de vluchtelingen al buiten slapen, al het gespaarde geld dmv inflatie naar zuid Europa overgemaakt zal worden, en mogelijk miljoenen vluchtelingen uit Afrika die hier heen zullen komen komende jaren?
2e edit: er zijn wel degelijk veel stappen die gemaakt kunnen worden op Europees niveau, maar die hebben geen directe betrekking op dit specifieke conflict dus dat past hier niet.