Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:05

BigOne schreef:
Laten ze in de usa wederom een impeachment indienen voor het hele land in puin ligt.

Ik vraag mij toch wel serieus af wat er daar nog overeind ligt van alle checks en balances.
Ik ken het Amerikaanse systeem niet zo goed dan het Nederlandse. Dus ik vraag me echt af wat er daar nog precies mogelijk is.

Polar

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:09

Hier ook weinig kennis erover, maar ik denk hoe langer ze wachten met een eventuele impeachment, hoe moeilijker het wordt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:11

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:12

Oké ik wil geen onterechte paniek zaaien dus dit zijn puur mijn eigen angsten, ik heb niks gelezen wat dit zou onderbouwen of iets, maar... Wat nou als Trump en Poetin de handen ineen slaan? Als Trump de Navo verlaat en zich in plaats daarvan bij Rusland voegt zijn we vol-le-dig f*cked. Zou dat kunnen? Of is dit mijn eigen paniekzaaiende fantasie die gewoon op hol slaat en zijn er voor die tijd nog een paar miljoen mensen die in opstand kunnen komen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:13

Polar schreef:
Hier ook weinig kennis erover, maar ik denk hoe langer ze wachten met een eventuele impeachment, hoe moeilijker het wordt.

Ik vraag me daarom ook wel af of het nog kan? Waarom is er geen enkele weerstand?
Is de rechtstaat in de VS op dit moment nog overeind of is die in de afgelopen 2 weken al gevallen?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:16

Vuurvleugels: Rusland is wat dat betreft niet zo sterk. Economisch flink naar beneden gezakt en er zou voor Trump weinig voordeel zijn om zich bij Rusland aan te sluiten.
Maar het zou alsnog wel een grote nachtmerrie zijn...

Loretta schreef:
Polar schreef:

Ik vraag me daarom ook wel af of het nog kan? Waarom is er geen enkele weerstand?
Is de rechtstaat in de VS op dit moment nog overeind of is die in de afgelopen 2 weken al gevallen?
Ik vind het ook vreemd dat er weinig weerstand lijkt te worden gegeven.
Geen goed teken.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:20

Polar schreef:
Vuurvleugels: Rusland is wat dat betreft niet zo sterk. Economisch flink naar beneden gezakt en er zou voor Trump weinig voordeel zijn om zich bij Rusland aan te sluiten.
Maar het zou alsnog wel een grote nachtmerrie zijn...

---

Ik vind het ook vreemd dat er weinig weerstand lijkt te worden gegeven.
Geen goed teken.[/quote]

En dat maakt mij dus ook nerveus, iedereen lijkt gewoon maar lijdzaam toe te kijken. Natuurlijk hartstikke bang om hem boos te maken. Maar is er nou écht niemand op wereldniveau die iets doet of iets van plan is?

Edit: sorry quote verkloot maar geen idee hoe het te fixen :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:21

pmarena schreef:
Ik zag van de week ook dat er wat mainstream media uit pers-kantoren in het Pentagon geschopt zijn, en daarvoor in de plaats de OAN type kontkussers terugkomen.
Wat mainstream, gewoon de hele bende is vervangen.

Afbeelding

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:22

Volgens mij is er wel weerstand, maar zal dat achter de schermen gebeuren.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:22

VuurVleugels schreef:
En dat maakt mij dus ook nerveus, iedereen lijkt gewoon maar lijdzaam toe te kijken. Natuurlijk hartstikke bang om hem boos te maken. Maar is er nou écht niemand op wereldniveau die iets doet of iets van plan is?
Maar ook; wie kan wat doen om hem te laten stoppen?
We kunnen met z'n allen handtekeningen gaan verzamelen of protesteren met borden, maar dat zal niet genoeg zijn.
Enige oplossing zou zijn om hem af te zetten als president.

Er is in ieder geval 1 rechter geweest die weerstand heeft geboden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:30

VuurVleugels schreef:
Oké ik wil geen onterechte paniek zaaien dus dit zijn puur mijn eigen angsten, ik heb niks gelezen wat dit zou onderbouwen of iets, maar... Wat nou als Trump en Poetin de handen ineen slaan? Als Trump de Navo verlaat en zich in plaats daarvan bij Rusland voegt zijn we vol-le-dig f*cked. Zou dat kunnen? Of is dit mijn eigen paniekzaaiende fantasie die gewoon op hol slaat en zijn er voor die tijd nog een paar miljoen mensen die in opstand kunnen komen?

Deze gedachtenkronkel heb ik een tijd geleden ook gehad :j

Trump laat Putin lekker Ukraïne inlijven en maar kijken hoe veel verder ze Europa in komen. Handen er vanaf, doe je best maar maatje *\o/*

Neemt intussen zelf Groenland in en zet daarmee meteen Canada mooi klem om de druk daarop ook wat op te voeren dat die zich maar in moeten laten lijven :j

En van daaruit weer verder kijken naar de rest van de weerloze wereld, hoe ze het gaan verdelen en welk stuk China dan zal pakken.

Tja we zullen maar moeten hopen dat er toch genoeg nadelen voor hen zichtbaar zijn om dat niet te doen :=

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:30

Ik zie in dit alles, niets anders dan dat men ( de meerderheid van de stemgerechtigde amerikanen) een dictator in spe, in het zadel hebben geholpen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:55

nikkel schreef:
Ik zie in dit alles, niets anders dan dat men ( de meerderheid van de stemgerechtigde amerikanen) een dictator in spe, in het zadel hebben geholpen.

Tja, ik denk eigenlijk dat het daar wel gewoon op neerkomt ja.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:06

pmarena schreef:
Neemt intussen zelf Groenland in en zet daarmee meteen Canada mooi klem om de druk daarop ook wat op te voeren dat die zich maar in moeten laten lijven :j

Dat over Groenland kan nog weleens heel link worden voor Trump.
De grote vraag is. Gaat de legertop daarin mee?
En laat de legertop zich zomaar vrijwillig zuiveren?

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... uatie-zijn

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:12

Eigenlijk wel bizar dat de angst eerst bij Putin lag en zijn onvoorspelbare gedrag, maar we eigenlijk (daardoor?) de gevaarlijkste gek een soort van onderschat hebben.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:41

VuurVleugels schreef:
nikkel schreef:

Tja, ik denk eigenlijk dat het daar wel gewoon op neerkomt ja.

Ik roep dit al heel lang, het is echt geen verrassing. Wilders is zelfde typetje. We zien wat dit type leider in andere landen teweeg brengt, we weten de geschiedenis. Zoals in al zei, Europa - sharpen your knives. Het wordt hard tegen hard.

@ruitje, dank voor het artikel, staan inderdaad best zinnige dingen in, geven wel inzicht! Wel benoemt dit artikel dat Amerika eigenlijk geen goed functionerende democratie is. En dat wij (inclusief ik ;)) met een heel erg westerse bril naar Amerika kijken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:52

nps schreef:
En dat wij (inclusief ik ;)) met een heel erg westerse bril naar Amerika kijken.

Wat bedoel je precies met een westerse bril?
De hele westerse wereld zoals wij het altijd gekend hebben lijkt op dit moment volledig in te storen.

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:53

Volgens mij crashen trump en vooral musk de boel om heel snel nog rijker te worden, kelderende beurzen en crypto en wie heeft er centen genoeg om de boel te kopen bij paniek onder beleggers?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:57

Musk, is meer van hetzelfde. Mogelijk op termijn nog beroerder.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:17

nikkel schreef:
Musk, is meer van hetzelfde. Mogelijk op termijn nog beroerder.

Musk is een kwade genius.
Het ontvouwt zich nu helemaal. Toen hij destijds Twitter had gekocht was iedereen er verbaast over waarom hij zoveel geld uit gaf en vervolgens Twitter kapot maakte. Inmiddels hebben we zijn meesterlijk plan mogen aanschouwen.

Wie een propaganda medium in handen heeft die heeft heel veel macht. Musk is daarmee gewoon een moderne variant op Goebels. Die had dit zelfde geintje geflikt met de modernste technologie uit zijn tijd.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Volksempf%C3%A4nger

In die tijd een geniale meesterzet. Een radiotoestel was voor de meeste mensen te duur. Dus maak een model dat betaalbaar is. In deze tijd koop je als miljaardair een succesvol sociaal media netwerk op en pas je de algoritmes aan naar jouw wens.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:42

Loretta schreef:
De import tarieven voor Mexico zijn voor nu even uitgesteld. Maar Mexico moet daarvoor wel precies doen wat Trump dicteert.

https://nos.nl/artikel/2554401-trump-st ... nsbewaking

Zijn er nu dan echt nog Mexicanen die naar Amerika willen?

Onder Biden waren het er al 15000 extra militairen die de grens gingen bewaken. Ik lees nergens dat die 10000 nog eens extra zijn, enkel dat ze zich gaan concentreren op de fentanyl handel.. volgens mij heeft die Mexicaanse president een goede deal gedaan.. minder wapens het land in uit de VS en 5000 man over voor andere zaken straks..

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:57

BigOne schreef:
Volgens mij crashen trump en vooral musk de boel om heel snel nog rijker te worden, kelderende beurzen en crypto en wie heeft er centen genoeg om de boel te kopen bij paniek onder beleggers?
Dit denk ik ook.

Musk is zo rijk dat hij nooit van zijn leven zijn geld zou kunnen uitgeven, wát hij ook zou doen.
Maar het is voor zulke mensen echt een verslaving en daarvoor gaan ze over lijken.
Trump is een makkelijke speelpop, maar weet op een bepaalde handige manier ook precies het juiste te zeggen tegen de mensen die daar gevoelig voor zijn.

Ik maak me ook flink zorgen over wat er nu in Duitsland gebeurt...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:09

Loretta schreef:
nps schreef:
En dat wij (inclusief ik ;)) met een heel erg westerse bril naar Amerika kijken.

Wat bedoel je precies met een westerse bril?
De hele westerse wereld zoals wij het altijd gekend hebben lijkt op dit moment volledig in te storen.

In het artikel gaat het erover dat 'wij' Europeanen de VS vergelijken met onze wijze van besturen, en onze maatschappij.

Maar dat de VS eigenlijk een heel ander land is.

Een beetje de knuppel in het hoenderhok:

Maar als we in een of andere zandbak ergens iemand in de macht krijgen die zich presenteert als Trump denken we: Tja, dat krijg je in zo'n type land....

En in de VS vinden we het schokkend.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:31

De reden dat we dit in de VS schokkend vinden, komt waarschijnlijk doordat Amerika altijd gezien werd als het land van ongekende mogelijkheden.
Het was de plek waar je naartoe ging om het te maken, waar alles mogelijk was en waar welvaart en een goede levensstandaard voor velen bereikbaar waren/leken.
Maar dat beeld klopt allang niet meer. De ongelijkheid is enorm en o.a armoede is een serieus probleem
Trump heeft deze ongelijkheid niet alleen blootgelegd, maar ook vergroot.
Hij heeft wantrouwen in een democratie aangewakkerd, extremisme genormaliseerd en mensen tegen elkaar opgezet.
Zelfs als Amerika en de rest van de wereld hier enigszins 'normaal' uit komen na 4 jaar, zullen de gevolgen nog heel lang merkbaar zijn.
Zelfs al zou hij in deze 4 jaar niks meer doen alleen maar golf spelen en op zijn kont zitten, dan is er alsnog 4 jaar verloren waarin heropbouw richting meer Westerse levensstandaarden zou kunnen zijn gestart.
Laatst bijgewerkt door Polar op 03-02-25 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:31

Ondertussen :
https://www.youtube.com/watch?v=vKiVdHAZOcg
Citaat:
Congress is preparing to act on legislation that could restrict the vote for millions of eligible American citizens. This would be the worst voting bill to be passed by Congress in memory, probably ever. It would restrict millions of eligible citizens from registering. And in the clamor of the moment, it could slip through. The SAVE Act would require all citizens to produce a document like a passport or birth certificate each time they register to vote — even when they re-register if they move. This new and unprecedented national requirement has the potential to block millions of eligible Americans from casting ballots. Anthony Davis reports.

Er zijn kennelijk nogal wat mensen (overeenkomst? niet wit en dus voornamelijk democratisch stemmende mensen) van de kieslijsten gehaald (mag je gewoon bezwaar aantekenen nl als je denkt dat die persoon niet daar hoort te stemmen en dat is massaal gedaan door een kleine groep mensen.
Plotseling eisen van geboortecertificaten, paspoort, etc. wat tot nu toe niet hoefde. En nu wordt dat ook nog eens een wet.

Als dit waar is (en dat kan best), is dit een grote schaal fraude binnen het systeem geweest en heeft Trump dus geen recht op het presidentschap. M.a.w. staatsgreep.