Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:15

https://www.knack.be/factcheck/factchec ... depressie/

Ik lees hier ook wat over mega werkeloosheidscijfers in Trump zijn periode vanwege Corona?

Anyway:

Nogmaals:

Dat wij het niet 'goed' vinden dat grote bedrijven er op vooruit gaan.

Dat is toch niet hetzelfde als:

Hij heeft niets goeds gedaan.

Dat hangt er dus vanaf wie je het vraagt :D ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:19

Maar dat is eigenlijk in elk land zo, ieder zijn eigen voorkeuren. Dat zag je hier ook alleen hebben “ we” met de huidige coalitie ook partijen gekozen die nog niets gepresenteerd hadden en helaas nu nog steeds niet doen.
Populisme doet het geweldig in de politiek en media blijkbaar.

mylittlejoy

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:35

@ruitje, ja, dat is dan de persoonlijke definitie van goed of niet goed. Dan kun je nu ook zeggen, Elon heeft er 200 miljard bij, dus hij doet wat goed, maar ik kijk liever naar de gemiddelde burger en niet de rijkste 1 of 5%.

Voorzover ik weet zat USA in een heel lastig parket na Trump, en corona hielp daar uiteraard niet bij, maar de mismanagement van die crisis door Trump maakte het alleen maar erger. Usa had een hogere inflatie dan Europa bijvoorbeeld, wat Biden redelijk heeft terug weten te brengen. Alleen de kortzichtige MAGA kijken niet verder dan 'mijn benzine is nu duurder dan in 2016, dus Biden is slecht'.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:41

Ik vind het dan halen naar Musk wel 'smal' , dan gaat het over 1 persoon.

Als je zegt: hij heeft het voor alle ondernemers goed gedaan: dat is best een grote groep toch?

Nouja, het is nu net alsof ik jullie probeer te overtuigen maar dat is het niet ofzo hoor.

Ik denk gewoon dat er best wat mensen zijn die vinden dat hij het goed heeft gedaan. En dat dat dan soms voortborduurt op vorige overheden, dat is denk ik overal? En daarin ken ik weinig stemmers die dan per partij gaan uitpluizen wie er precies tot 5 jaar terug verantwoordelijk is ook nog?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:56

Maar dat is het, het was niet alle ondernemers. Alleen de grote bedrijven gingen erop vooruit door tax cuts. De middel en lage klassen, waaronder dus ook simpele ondernemers, zagen daar niets van en gingen er vaak zelfs op achteruit.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 21:13

Oke, maar dan was het ook niet alleen ' hij doet iets goed voor Musk ' :D

Ik zeg het nog een keer:
Er zijn best wat mensen die vinden dat hij dingen goed heeft gedaan.

En dat is dan persoonlijk toch? Kunnen wij zeggen: ja maar misschien is dat wel helemaal niet zo?

Is een beetje: Waarom stemmen arme mensen PVV en geen SP. Tsja, kan ik van alles van vinden maar als Mien op de hoek vind dat een bepaald persoon een goede politicus is, wie ben ik dan?

Wanneer is iemand een goede politicus?

Ik vind dat dus ook niet alleen te hangen aan 'wat voor goede dingen heeft hij gedaan ' ?

Ik vind bijvoorbeeld de CU en de SGP super goede politici leveren, maar ik vind ze stomme dingen doen :D

Oke, ik weet niet meer waar ik heen filosofeer, tijd om naar bed te gaan :+

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 21:39

Ik heb geen Twitter dus misschien kan iemand het checken, maar het schijnt dat trump eerst iets geschreven heeft over dat Canada maar de 51e staat van Amerika moet worden, en daarna een kaart van noord Amerika met Canada als onderdeel van de USA? Dit is toch echt gewoon een oorlogsverklaring?

Dit heb ik gevonden..

Afbeelding

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 22:05

ruitje schreef:
Wanneer is iemand een goede politicus?
Naar mijn mening is iemand een goede politicus als diegene zich inzet voor minderheden, mensen in armoede, etc.
Een echte leider zorgt ervoor dat iedereen gelijke kansen krijgt en de mogelijkheid heeft tot een acceptabele levensstandaard.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 23:08

Ik denk dat jouw eerste zin precies is waar veel midden- en rechtse mensen over vallen als het gaat om 'linkse' politiek (links als in, opkomen voor minderheden etc.). Want als mensen dat lezen is dan het allereerste wat in ze opkomt "en ik dan? Waarom de armen? Waarom de zieken? Wie komt er op voor MIJ?" en dan gaan vaak de hakken in het zand. Zeker wanneer iemand het lastig vind om een meer bird's-eye-view te hebben en hierdoor in te zien dat ze het echt zo enorm slecht nog niet hebben vergeleken met sommige anderen.

Ik begrijp dat dit gewoon jouw kijk erop is hoor en die mag je 100% hebben, ik ben het er zelf ook mee eens. Ik denk zelf wel dat de tweede zin de boodschap eigenlijk beter overbrengt: iedereen moet mee kunnen komen. Tuurlijk heb je dan nog mensen die vinden dat dat helemaal niet zou hoeven, maar mensen willen volgens mij vooral gewoon graag gehoord en meegenomen worden in de overwegingen. Wat sommige mensen in mijn opinie lekker hypocriet maakt, want sommige/vele (comfortabel) rijke mensen willen koste wat kost geincludeerd worden maar zijn verder wel tegen diversiteit en inclusie omdat dat aan hun bankrekening komt :')

Maar dat maakt het voor politiek links dus erg moeilijk om die mensen te bereiken. Dat komt regelmatig terug in dit topic en in het algemene politiek topic: waarom stemmen mensen met een minima inkomen in godsnaam op partijen die niks voor ze doen? Omdat de partijen die wél echt iets voor ze willen doen het erg moeilijk hebben overbrengen dat ze het voor iedereen beter willen maken, gewoon echt iedereen, en dan op zo'n manier dat het het "witte mensen eerst!" populisten-geschreeuw wat nu gaande is overstijgt. Want dat geschreeuw speelt dus in op die angsten van erbuiten vallen.

(mijn excuses als dit bericht te veel vanuit "zo is het" is geschreven ipv "zo zie ik het", ik ben erg moe. Maar de intentie is die laatste dus, dit zijn gewoon mijn observaties :) )

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 23:42

Dat denk ik ook.
Dat zie je bijvoorbeeld ook bij de 'black lives matter' beweging, dat er dan altijd een grote groep mensen is die daar tegenin gaat met 'all lives matter'.
Waarin ze in een bepaalde context uiteraard gelijk hebben, maar daarbij wel het punt en de noodzaak volledig missen.

Maar wat je nu ziet is dat de echt rijke mensen steeds rijker worden, amper belasting betalen, gemanipuleerde aandelenmarkt, en er totaal geen terug stroom van geld is, omdat zij daarvoor teveel macht in handen hebben.
Waardoor de 'gewone mens' steeds moeilijker rond kan komen en amper nog enigszins gezond voedsel in huis kan halen.
En dan zit daaronder nog een laag mensen die dat 10 á 20 jaar geleden al niet kon, zeg maar.

Ik zie er zelf ook geen realistische, haalbare oplossing voor trouwens. Ik denk dat daarvoor teveel verkeerde mensen aan de top staan.
Mocht dat ooit veranderen en er komt een leider die het goed wil doen voor een ander i.p.v voor zichzelf, dan zal zoiets alsnog tientallen jaren duren om te herstellen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 11:27

Ja wat dat betreft schieten ze ook niet veel op met democraten aan de macht. Ik denk dat dat een beetje Amerika eigen is, ze willen geen systeem dat mensen helpt.

In het heel klein zie je het zelfs al in de best games serie, geen van die mensen hebben een bondje gesloten samen. Alles of niks voor zichzelf

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 13:48

Iemand die gelooft dat Trump goede dingen doet voor de gewone Amerikanen mag mij weleens uit gaan leggen waarom die denkt dat hoge import tarieven goed zouden zijn voor gewone Amerikanen.

Ik kan zelf niets bedenken waarom dat goed zal zijn voor de gemiddelde Amerikaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 13:49

Usaid afgeschaft, criminele organisatie volgens Musk. Oud president Kennedy draait zich om in z’n graf. Usaid heeft nog 83 miljard dollar om te besteden maar dat zal wel de trump pot ingaan. Wat Hitler in een paar maanden lukte doet Trump in twee weken.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 13:55

Laatst bijgewerkt door Ann op 03-02-25 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:01

Voor de verkiezingen in Amerika had ik al gezegd. Musk is vele malen gevaarlijker dan Trump.

En dan mag men wel roepen Musk en Trump zijn beide haantjes dus die krijgen binnen de kortste keren ruzie. Ik hoop dat de mensen die dat roepen gelijk krijgen. Aan de andere kant, Musk is inteligent genoeg om te beseffen dat hij met stroop meer vliegen vangt dan met azijn.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:52

Musk heeft zichzelf al toegang verschaft tot de ss nummers en financiële gegevens van Amerikanen via Treasury. Er staan hele enge en gevaarlijke dingen te gebeuren.

Oh ja, plus dreiging om Panama binnen te vallen, Europa tariffs op te leggen en zojuist is de aanval ingezet op zuid Afrika. Misschien mis ik nog wat, maar de grote ontbrekende in het rijtje van 'schurken' die hij wil aanpakken lijkt toch wel Rusland.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:30

Klopt, Rusland en China lachen zich stuk. Beter kan het niet gaan. Tijd voor actie van de EU, boycotten die Amerikaanse producten. Canada werkt er al mee af en flink ook.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:47

De goudprijs schiet ook echt absurd hard door het dak heen. Dat voorspelt meestal niet veel goeds, er is veel onrust...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:24

VuurVleugels schreef:
De goudprijs schiet ook echt absurd hard door het dak heen. Dat voorspelt meestal niet veel goeds, er is veel onrust...

Musk heeft er ondertussen wel voor gezorgd dat hij straks weer een paar miljard rijker is.

Ondertussen spreekt de voorzitter van ondernemend Nederland sussende woorden. Als onze eigen politici iets willen wat bedrijven raakt zoals belastingen voor aandeelhouders invoeren dan klinkt het bijna apocalyptisch. Maar hij weet natuurlijk ook wel dat als je bij Trump terug slaat dat het alleen maar erger wordt. Dus die 10 procent nemen ze maar zonder al te veel te mokken.

https://youtu.be/FhziITphS_I?si=q8BjjQ1ZUQi4DAz5

Ik ben wel benieuwd naar wat er op dit moment in de boardrooms besproken wordt. Gaat vast over het zoeken naar andere afzetmarkten die betrouwbaarder zijn dan dat de nu is.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:35

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:46

nps schreef:
https://nos.nl/artikel/2554038-overheid ... eten-trump

Tot zover het recht op vrije meningsuiting. Regelrechte en vergaande censuring.

Wat een doodenge ontwikkelingen daar aan de andere kant van de oceaan.
En ook vooral de snelheid waarmee het een en ander gaat.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:47

Loretta schreef:
nps schreef:
https://nos.nl/artikel/2554038-overheid ... eten-trump

Tot zover het recht op vrije meningsuiting. Regelrechte en vergaande censuring.

Wat een doodenge ontwikkelingen daar aan de andere kant van de oceaan.
En ook vooral de snelheid waarmee het een en ander gaat.

Die man is pas 2 weken aan de macht. Niet te geloven.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:52

Nou, dat inderdaad...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:52

Laten ze in de usa wederom een impeachment indienen voor het hele land in puin ligt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:59

Ik zag van de week ook dat er wat mainstream media uit pers-kantoren in het Pentagon geschopt zijn, en daarvoor in de plaats de OAN type kontkussers terugkomen.