Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Berdien schreef:Splinter heeft vorige keer ook mee gedaan. Toen heb ik er nog op gestemd. Toen kregen ze geen zetel, daarna zijn ze… verdwenen? En nu duiken ze ineens weer op.
Ik durf het niet nog een keer aan, stem dit keer op een al gevestigde partij.
CharleyT schreef:prompter schreef:Ik ben bepaald geen Baudet fan, maar het is toch belachelijk dat je geslagen wordt als je gewoon ergens een lezing gaat geven?
Eerst dacht ie : auw, maar later dacht ie: Wauw, hier kan ik wat mee. Dit gaat me stemmen opleveren.
nps schreef:juval schreef:zou een coalitie NSC, BBB, VVD en PVV erg gek klinken? (volgens de peilingen zou dit ook voldoende zetels geven)
Naast dat het gek klinkt door bovenstaand (alleen VVD wil best samenwerken met PVV volgens mij) zou het ook voor mij een complete nachtmerrie coalitie zijn. Twee keer soort van oud-cda-pro-boeren conservatief, racisten (lomp gezegd is PVV een beetje partij van de racisten) en zeer neoliberaal. En ohja, ook nog eens 3 partijen compleet zonder regeer- en coalitieervaring. Wordt organisatorisch ook een groot drama denk ik.Avalanche schreef:Ik heb hem ook gedaan, kwam eigenlijk op hetzelfde, maar tot mijn verbazing kwam Volt ook bovendrijven, dus daar ga ik induikenIk kon hier niet aangeven wat ik echt belangrijk vind, maar kijkend naar die dingen wordt het wss weer D66.
Volt is een soort van frisse D66. Een beetje radicaler en zeer pro EU. Wil ik ook nog wel wat meer van weten.
princequillo schreef:karuna schreef:Vanmorgen weer alle programmas doorgenomen van de overgebleven partijen. Maar ik weet het echt nog steeds nietde vier overgebleven partijen hebben allemaal voors en tegens maar helaas ook principiele dingen die ze juist wel of juist niet willen.
Ik ben een stille meelezer maar hier loop ik ook tegenaan, al heb ik het met twee à drie partijen. De punten die me dan dwars staan zijn ook echt wel belangrijk voor mij, ik begin nu toch wel een beetje keuzestress te krijgen.![]()
Bij check je stem kwam Volt ook erg hoog bij mij, heb eigenlijk nooit zoveel op deze partij gelet. PvdD ook, maar ik weet al bij voorbaat dat dat hem niet wordt. Verder stond SP en GL/PvdA hoog. GL/PvdA was ooit mijn keuze geweest maar ben ik hard op afgeknapt recent. Nog even goed nadenken dus.
Citaat:En nee natuurlijk keur ik geweld of bedreigingen tegen wie dan maar ook af maar zal het me zeker niet verbazen dat ze dit zelf in scène hebben gezet.
anjali schreef:Ik vind de reactie van sommigen hier op de klap die Baudet kreeg behoorlijk grof .Hij heeft recht op zijn mening en als je het daar niet mee eens bent mag je dat in het stemhokje laten blijken en niet door geweld te gebruiken .Bij Pim Fortuyn leidde dat zelfs tot zijn dood. Voor hetzelfde geld was het in dit geval ook een schot geweest i.p.v. een klap want de beveiliging heeft gefaald, die aanvaller kon daar ongehinderd toeslaan. Geen wonder dat er politici zijn die vanwege bedreigingen stoppen!
VuurVleugels schreef:anjali schreef:Ik vind de reactie van sommigen hier op de klap die Baudet kreeg behoorlijk grof .Hij heeft recht op zijn mening en als je het daar niet mee eens bent mag je dat in het stemhokje laten blijken en niet door geweld te gebruiken .Bij Pim Fortuyn leidde dat zelfs tot zijn dood. Voor hetzelfde geld was het in dit geval ook een schot geweest i.p.v. een klap want de beveiliging heeft gefaald, die aanvaller kon daar ongehinderd toeslaan. Geen wonder dat er politici zijn die vanwege bedreigingen stoppen!
Ik denk dat het niet zozeer gaat om dat het oké gevonden wordt dat Baudet geslagen wordt, maar dat hij zelf aanzet tot dit soort acties richting anderen en dan wel zoveel drama opzet als hij zelf aangevallen wordt.
Ik ben het wel met je eens dat geweld jegens politici niet oké is.
pien_2010 schreef:Stemwijzer kwam uit bij de partij waar ik ook op gestemd (Nl wonende in het buitenland stemmen per post,dus dat is al gebeurd,).
nps schreef:Ik vind Baudet echt een vreselijke man met hele enge ideeeen, maar geweld is nooit gerechtvaardigd. Nu is het een relatief onschuldige paraplu, maar het had ook iets heel anders kunnen zijn. Politici moeten vrij kunnen bewegen, ook hele stomme
Anjalli - dit is echt niks nieuws hoor. Op social media worden politici altijd bedreigd. Adressen worden gedeeld, politici thuis opgezocht. Bij Kaag speelde het mee bij haar vertrek.
anjali schreef:pien_2010 schreef:Stemwijzer kwam uit bij de partij waar ik ook op gestemd (Nl wonende in het buitenland stemmen per post,dus dat is al gebeurd,).
Nu maak je me nieuwsgierig naar waar je op gestemd hebt deze keer. De vorige keer vertelde je op Sigrid Kaag te gaan stemmen maar dat kan nu dus niet meer. En je vertelde ook altijd op een vrouw te stemmen, dus wie is het nu? Uiteraard hoef je het niet te vertellen maar in het verleden was je er open over dus ik dacht het wel te kunnen vragen. Esther Ouwehand??
Sansevieria schreef:Pien, valide redenen, jammer dat ze niet prominenter in beeld is in de campagnes.
In alles wat je zegt over deze kandidaat kan ik me vinden.
prompter schreef:En ik blijf me verbazen waarom hij niet in de kamer was tijdens de laatste vergadering voor de verkiezingen