Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 13:58

Stille meelezer, ik was ook gaan zoeken maar kon er ook niks over vinden op Fox.
Fake news, gelukkig maar

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 14:00

Maar dát soort fake news zegt Trump dan weer niks over natuurlijk :')

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 14:07

Even checken wat je bron is en of het waar is wat die claimt is wel handig, er gaat al genoeg misinformatie rond. Fact-checkers hebben het druk genoeg met MAGA onzin ontkrachten, daar hoeft niet meer bij te komen. Één klik (namelijk op de naam van de poster) was genoeg om te zien dat het satire is.

Dan kunnen factcheckers het anti-woke gekut van de MAGA's zoals dit gewoon lekker ontkrachten:

https://www.reuters.com/fact-check/tran ... 025-01-31/

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 14:44

Trump heeft wel de Dei programma’s op de korrel, daar vallen ook vrouwelijke piloten onder. Een organisatie die al 17 jaar bestaat om oplossingen voor vrouwelijke piloten te vinden ( bvb 2 delige vliegenierspakken want gulp heb je niets aan in combat ) is ook op de sanctielijst gezet.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 14:44

Het ergste is dat dit soort "bronnen"gelijk geloofd worden, omdat het dus wel iets is wat Trump zou doen. En ook zijn neppe websites met misinformatie steeds moeilijker eruit te vissen.

Nu weet BigOne (en anderen) ook dat het nepnieuws is en hoe te controleren in de toekomst, maar ik weet zeker dat er mensen hier zullen zijn die perongeluk ook nepnieuws delen, dus wees alsjeblieft een beetje lief voor BigOne.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 14:50

BigOne schreef:
Trump heeft wel de Dei programma’s op de korrel, daar vallen ook vrouwelijke piloten onder. Een organisatie die al 17 jaar bestaat om oplossingen voor vrouwelijke piloten te vinden ( bvb 2 delige vliegenierspakken want gulp heb je niets aan in combat ) is ook op de sanctielijst gezet.

Echt bizar he? Vrouwen weer netjes in het kraambed en achter het aanrecht, bij voorkeur zonder stembanden want straks hebben ze een mening. #) En alles wat niet perfect mannelijk of vrouwelijk geboren is wegmoffelen en zorgen dat ze zeker niet zichtbaar zijn. -O-

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 14:51

Het lijkt nu bijna alsof Trump alsnog de schuld krijgt van Fake nieuws waar hij niks aan kan doen, omdat 'hij het wel had kunnen doen' :+

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 14:52

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 14:54

ruitje schreef:
Het lijkt nu bijna alsof Trump alsnog de schuld krijgt van Fake nieuws waar hij niks aan kan doen, omdat 'hij het wel had kunnen doen' :+
Laten we een topic openen over alle goede dingen die Trump doet.
Misschien krijgen we dan een beter beeld van hem hoe hij volgens sommige mensen écht is.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 14:56

ruitje schreef:

Als je dat eruit haalt, heb je niets begrepen van mijn reactie.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 15:35

ruitje schreef:
Inderdaad. Bijna.

Zie je zelf ook in hoe intens triest dit is, op meerdere vlakken?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 15:36

Polar schreef:
ruitje schreef:
Laten we een topic openen over alle goede dingen die Trump doet.
Misschien krijgen we dan een beter beeld van hem hoe hij volgens sommige mensen écht is.
Dat zal een kaskraker worden zeg _O-

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 18:16

Zo, hoe gaat het met het persoonlijk aanvallen, voelt iedereen zich nu beter? Ik doe toch werkelijk tegen niemand lelijk en dan moet er zo gedaan worden?

Even de feiten:

Er word fake nieuws geplaatst. ( kan gebeuren trouwens, val ik niemand persoonlijk op aan)

Vervolgens zijn er meerdere berichten. 1 waarin het volgende staat:

Citaat:
Het ergste is dat dit soort "bronnen"gelijk geloofd worden, omdat het dus wel iets is wat Trump zou doen

Citaat:
Maar dát soort fake news zegt Trump dan weer niks over natuurlijk

Citaat:
Maar het is sowieso bizar dat het niet overduidelijk is dat het parodie is of niet.

Zonder namen, want het gaat mij dus helemaal niet om de persoon. Ik heb niemand gequote,maak er daarnaast nog een reactie met humor van ( zie smiley) dus naar mijn idee is persoonlijk worden helemaal niet nodig. Maar wie ben ik :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 18:19

Ruitje, je hebt mij niet aangevallen hoor, ook ik trap er wel eens met open ogen in en geef dat ook direct toe. Alleen maar goed dat ik erop gewezen wordt, dank.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 18:25

Ik heb zelf geschiedenis gestudeerd en het 'bestuderen van bronnen' is ook echt lastig. Was het bijvoorbeeld in de 2e wereldoorlog al met propaganda... het is nu helemaal een doolhof... We leerden toen echt een lijst af te werken met 'wie heeft het geplaatst, waarom etc'

En nu kan elke Facebook account nieuws plaatsen. Het is niet te doen joh :o

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 18:55

Ik trap er heel vaak bijna in! Juist daarom heb ik me aangewend om, zodra ik ook maar enigszins nattigheid voel, op sm iemands bio en/of tijdlijn te checken of de opmerkingen op zo'n bericht te lezen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 19:00

Ik was wel degelijk serieus met mijn opmerking over de goede dingen die Trump heeft gedaan/doet. :j
Mag ook hier uiteraard, maar ik zie het hier eigenlijk nooit voorbij komen.
Jammer dat dat blijkbaar als persoonlijke aanval wordt gezien.

Er wordt door mensen die voor Trump zijn vaak gezegd dat 'wij' de verkeerde media volgen en dat het zo in elkaar wordt gezet dat je een raar beeld van hem krijgt.
Ik ben dus oprecht wel benieuwd naar de beelden en bronnen die zij gebruiken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 19:33

Helaas kan ik tot nu toe geen goede dingen bedenken. Was het maar zo.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 19:39

Nou ja, op zich zijn sommige problemen die hij benoemt wel problemen, anders resoneert dat niet bij de bevolking. Dat USA te ver doorschoot in het woke vind ik daar wel een voorbeeld van. Zijn oplossingen zijn alleen zo extreem. Je hoeft alleen van mij niet terug naar 1890 om daar wat aan te doen.

En wat er nu gebeurt, met een Musk die toegang heeft tot de treasury en de gegevens van elke Amerikaan die geld van de overheid krijgt (let op, dus ook congressleden) is een slecht teken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 19:51

Polar schreef:
Ik was wel degelijk serieus met mijn opmerking over de goede dingen die Trump heeft gedaan/doet. :j

Er wordt door mensen die voor Trump zijn vaak gezegd dat 'wij' de verkeerde media volgen en dat het zo in elkaar wordt gezet dat je een raar beeld van hem krijgt.

Even afgaande op zijn vorige presidentschap( want nu zit hij er wat kort)

-Sterke economie/ beleggers haalden veel winst
-Ondernemers minder regels en meer winst
-Laagste werkeloosheid in 50 jaar,waarbij vooral opviel dat de laaggeschoolden goed aan het werk kwamen.( en dat komt ook deels door zijn harde immigratie beleid)

Uitleg daarover staat in deze bron
https://decorrespondent.nl/11791/waarom ... a524562382

Ik denk, maar dat vul ik in. Dat bovenstaande punten voor veel Amerikanen veel belangrijker zijn dan dat ze voor ons zouden zijn, door de manier waarop het land is ingericht.

Oh en op persoonlijke titel vind ik Trump zijn economische tegengas tegen China boeiend, naar mijn mening zijn wij te afhankelijk van dat land.

Ik ben overigens niet pro-trump. Ik heb dit ook moeten googelen omdat ik nou niet zo 123 iets kon opnoemen uit mijn hoofd :')

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 19:56

In de ogen van conservatieven doet hij veel goed. Denk aan het aanstellen van consertvatieve rechters en het moeilijker maken van abortus. Ik ben God, Jesus, Trump aan het kijken en in ieder geval de christenen kunnen dat wel waarderen. En Amerika is een behoorlijk religieus en conservatief land…

Als progressieve atheistische wokie vind ik het echt vreselijk en doodeng wat hij doet. Slopend voor de democratie. Autoritair en totalitair.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 19:59

ruitje schreef:
Polar schreef:

-Laagste werkeloosheid in 50 jaar,waarbij vooral opviel dat de laaggeschoolden goed aan het werk kwamen.( en dat komt ook deels door zijn harde immigratie beleid)

Ik denk, maar dat vul ik in. Dat bovenstaande punten voor veel Amerikanen veel belangrijker zijn dan dat ze voor ons zouden zijn, door de manier waarop het land is ingericht.

Oh en op persoonlijke titel vind ik Trump zijn economische tegengas tegen China boeiend, naar mijn mening zijn wij te afhankelijk van dat land.

Ik ben overigens niet pro-trump. Ik heb dit ook moeten googelen omdat ik nou niet zo 123 iets kon opnoemen uit mijn hoofd :')

De sterke economie heeft Amerika aan Obama te danken. Makkelijk om met de eer te gaan strijken, maar dat heeft ie dus zelf niet echt voor elkaar gebokst. Maarja, hij zal zelf de laatste zijn die dat toegeeft natuurlijk.

Bronnen oa:
https://www.epi.org/blog/president-elec ... g-economy/
https://www.nbcnews.com/news/amp/ncna1237793

En ondernemers meer winst is niet noodzakelijkerwijs iets wat doorsijpelt naar de arme bevolking. Sterker nog, hoe conservatiever de staat, hoe armer de bevolking, hoe minder ruimte voor de kleine ondernemer en hoe meer voor de (vervuilende) grote ondernemer.

Dus nee, ik vind dit geen goede punten. Wat heeft Trump betekend voor de arme Amerikaan? Daar ben ik wel benieuwd naar…

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:03

Bedankt voor de bronnen. :)

Ik wil die documentaire ook nog kijken, heb er al wat over gehoord en dat het inderdaad is dat hij vooral de (extreem?) gelovige mensen aanspreekt.

Ben aan de ene kant erg benieuwd en aan de andere kant erg bang hoe dit over 4 jaar eindigt, als het dat al doet.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:04

ruitje schreef:

Het scheelt wel als je geen trump government site gebruikt als bron. Deze stats kloppen namelijk niet:

https://www.factcheck.org/2021/10/trumps-final-numbers/

De werkloosheid ging omhoog onder trump (als een van de weinige recente presidenten), de staatsschuld ook en de enige die erop vooruit gingen waren de grote bedrijven die tax cuts kregen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:09

@NPS Ik heb jouw bronnen gelezen, jij de mijne ook? Want in de mijne staat inderdaad dat hij dingen 'erft' van Obama, maar ook uitbouwt.

Er staat in die bron ook uitgelegd wat het laagst geschoolde deel van de VS ermee opschiet.

Daarnaast, er wordt gevraagd wat voor goede dingen Trump heeft gedaan. Dan kan je of zeggen:

' Hij heeft goede dingen voor ondernemers gedaan'

Of, 'Ik vind niet dat dat doorsijpelt naar de arme bevolking'

Maar de vraag was niet: wat voor goede dingen heeft Trump gedaan voor de arme bevolking toch?

@ mylittlejoy, ik ga het nalezen. Nogmaals: ik heb het ook gegoogled dus zou best kunnen dat het niet klopt( wat hilarisch zou zien gezien mijn vorige opmerking over hoe moeilijk bronnen lezen is :') )