Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 18:53

Ach, beetje bewustwording dat niet iedereen met een kleurtje of buitenlandse naam toekomstige terroristen of criminelen zijn. ;)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 21:03

Ik heb het idee dat mensen graag vergeten dat vluchtelingen ook mensen zijn. Gezinnen, kinderen, gewoon mensen, zoals jij en ik. Alleen dan zonder huis of veilig land om te wonen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 21:23

Even off topic met een kleine ego post. :o
CharleyT schreef:
Janneke2 schreef:

De meeste Bokkers en de meeste Nederlanders weten niets van het Christendom.
Hoeft ook niet (al is dit een duidelijk voorbeeld van hoe jammer dit is).

Onze wettelijk stelsel kent tot op de huidige dag (met moeilijke woorden als 'hardheidsclausule, discretionaire bevoegdheid, etc. etc.)
de discussie die in het Christendom gevoerd is waarbij de ene 'pool' gevormd wordt door "de wet van Meden en Perzen" (die niet veranderd kan worden)
en de andere pool door de citaten 'de wet is er ter wille van de mens, de mens is er niet ter wille van de wet'
en 'de letter van de wet maakt dood, de geest/ intentie van de wet doet leven'.

Dus ja, doen alsof dit een wet van Meden en Perzen zou zijn doet afbreuk aan onze eigen juridische traditie.

Tsja, waarom ga je uit van onkunde van Meeste Nederlanders??? en Meeste Bokkers?? Heb je daar een onderbouwing van?
Op mij komt het toch wat arrogant over, alsof je je verheven voelt boven de massa. Ik heb wel een aantal taalfoutjes gecorrigeerd voor je, graag gedaan.

Waar ik van uit ga, zijn meestal feiten.
Zoals dat christenen eeuwenlang hiero de scepter hebben gezwaaid en inmiddels een minderheid zijn.
(Wat ik prima vind; om Dumbledore te citeren: 'we hebben laten zien dat als we de alleenheerschappij hebben we niet te vertrouwen zijn met macht'. Hartstikke menselijk, maar ook hartstikke fout.)

En ik meen dat het tijdschrift Volzin een paar jaar geleden een algemeen onderzoek heeft gedaan naar bijbelkennis bij 'de gemiddelde Nederlander'. (Uitslag: laag.)

In de jaren dat ik op bokt zit, heb ik niet direct de indruk gekregen, dat bokt significant meer christenen heeft dan gemiddeld voor Nederland. Of dat hier significant meer kennis van het Christendom zou zijn.
Please note: ik heb het niet over onkunde.
(Inclusief van tijd tot tijd opmerkingen als 'daar weet ik niets van', het interesseert mij niet, etc.)
Ik heb geen kritiek op het feit dat veel mensen er Noppes nada van weten.
... maar ik vind het wel jammer 'dat er nog al wat kinderen zijn weggegooid met het badwater'.
(En terug naar de inhoud: ik vind het niet alleen afschuwelijk dat er een kind vermorzeld wordt door een wet van Meden en Perzen, maar ook te gek voor woorden.)

Waar zit m de arrogantie in?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:15

Voor de mensen die nog steeds denken dat Nederland echt de strengste regels heeft op het gebied van akkerbouw, een tabel met de hoeveelheid pesticides per oppervlakte akkerland:
Afbeelding
De gebruikte data is te vinden op: https://www.fao.org/faostat/en/#data/RP

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:16

Poeh, dat is een lijstje waarin je liever niet de koppositie hebt lijkt mij.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:32

En de resultaten zijn goed zichtbaar. Ik was een maand geleden in Zweden, waar bermen nog vol staan met bloemen en overal, werkelijk overal insecten in de bloemen zaten en rondvlogen. In Nederland is het écht slecht gesteld met de diversiteit van insecten, wat mede komt door dit soort beleid. Gaat er ook vast niet beter op worden met het huidige kabinet.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:52

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:14

Geld ! Dat is de enige reden, vooral de grote jongens willen groot blijven. En gezien het afschaffen van de riante regeling mbt tot uitkoop of verplaatsing gaat ze dat lukken want de kleintjes gaan kapot

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:24

BigOne schreef:
Geld ! Dat is de enige reden, vooral de grote jongens willen groot blijven. En gezien het afschaffen van de riante regeling mbt tot uitkoop of verplaatsing gaat ze dat lukken want de kleintjes gaan kapot

Dit! En dat vind ik het verschrikkelijke ondoordachte van de BBB die pleit voor de boer te zijn, ja voor de grote boer.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:26

nps schreef:
Het is echt verdrietig inderdaad.... Wij zijn niet het braafste jongetje van de klas, wij zijn het goorste jongetje van de klas. Ik snap nog steeds niet waarom we zo graag uitzonderingen bij de EU willen om te kunnen blijven vervuilen, dat we dit in stand willen houden.

En dan komen er ook dit soort nieuwsberichten voorbij:
https://nos.nl/artikel/2531903-dramatis ... ij-telling
(Steeds minder vlinders)
https://nos.nl/artikel/2527342-slecht-j ... en-hommels

Op geen enkel lijstje rondom dit thema doen we het goed en bungelen we vaak ergens onderaan. Beschamend voor zo'n rijk land.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:28

irmaz schreef:
Voor de mensen die nog steeds denken dat Nederland echt de strengste regels heeft op het gebied van akkerbouw, een tabel met de hoeveelheid pesticides per oppervlakte akkerland:
[ Afbeelding ]
De gebruikte data is te vinden op: https://www.fao.org/faostat/en/#data/RP

En de rotzooi krijgen we allemaal binnen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:38

Bah.

Kwa insecten merk ik al met heen en weer reizen. Noord frankrijk aardig wat insecten al waren het er dit jaar iets minder door de enorme regen. Dan omhoog tot pakweg de hoge venen/eifel gaat het nog en nog noordelijker door belgie of duitsland terug naar nederland insectenarm tot bijna insecten loos.

Ik ben nu al even mijn eigen aardappelen aan het oogsten en eten. Zoveel smakelijker. De grond is voor de aankoop getest op vervuiling (kennelijk een verplichting in die regio noord frankrijk) en schoon bevonden. *\o/* Ook de tomaten gifvrij en dat eet gewoon een stuk fijner.

Ik hoop zo veel mogelijk te kunnen gaan telen en eten op die manier aan fruit groentes en meer.

Ik krijg zo af en toe het idee dat wat ik in nl eet hoe dan ook vervuilder is, mijn darmen protesteren meer, ik ben energielozer en gewoon minder fit in alles. Ik kwam pas in appelsap stoffen tegen die kennelijk gebruikt mogen worden om schuimen tegen te gaan of helderder te maken. Gewoon varkensgelatine afkomstig van stapelvarkens in nederland. Dus zelfs als veganist moet je heel goed uitkijken dat er niet toch zooi inzit.

Brood met soja of lupine lekker goedkoop afkomst onbekend, en dan komt de gifzooi er nog bij. In de buurt hier zit een biologische tuinder die zijn best doet schoon te kweken, maar ergens heeft iemand bedacht dat een tankstation een heel goed plan is pal naast zijn kweekland en een verschoven weg met meer uitlaatgassen en andere zooi dat dan "fijn" over zijn land kan gaan. Protest hielp niks de plannen zijn gewoon doorgedrukt. :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:39

Moeder van Mikael heeft ten tijde van de procedure zich niet aan de regels gehouden mbt contact houden. Heel jammer, maar dan is het gewoon klaar. En Armenië is gewoon een veilig land.
Er emigreren dagelijks kinderen met hun ouders naar een ander land. Moeten we die ook maar sielug vinden?
Dus wat moeders hier in de eerste plaats deed is mij een raadsel.

En als we wederom weer dit soort gevallen toe gaan staan en laten blijven dan is het hek van de dam. Want ja, kind baren en dan automatisch een verblijfsstatus krijgen is een perfecte oplossing denken ze dan.

Ik vind best dat iedereen hier mag komen en asiel mag aanvragen, maar dan alleen wel degene die het echt nodig hebben. Degene die vluchten voor oorlog en alle vormen van geweld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:47

purny schreef:
Moeder van Mikael heeft ten tijde van de procedure zich niet aan de regels gehouden mbt contact houden. Heel jammer, maar dan is het gewoon klaar. En Armenië is gewoon een veilig land.
Er emigreren dagelijks kinderen met hun ouders naar een ander land. Moeten we die ook maar sielug vinden?

En als we wederom weer dit soort gevallen toe gaan staan en laten blijven dan is het hek van de dam. Want ja, kind baren en dan automatisch een verblijfsstatus krijgen is een perfecte oplossing denken ze dan.

Ik vind best dat iedereen hier mag komen en asiel mag aanvragen, maar dan alleen wel degene die het echt nodig hebben. Degene die vluchten voor oorlog en alle vormen van geweld.

Waarom mag je niet aanvragen als je op zoek bent naar een beter leven? Of omdat je graag in een ander land wil wonen?

Lijkt me prima om mensen die dat willen, gewoon een aanvraag te laten doen. Dat die niet altijd gehonoreerd zal worden, staat daar los van.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:55

Je moet er niet vanuit gaan dat je maar mag blijven, zeker niet wanneer je in je illegaliteit een kind op de wereld zet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:06

Nee, je moet er niet vanuit gaan dat je mag blijven. Maar je moet wel gewoon een aanvraag kunnen doen.

En de beslissing op die aanvraag mag geen jaren duren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:11

_San87_ schreef:
Nee, je moet er niet vanuit gaan dat je mag blijven. Maar je moet wel gewoon een aanvraag kunnen doen.

En de beslissing op die aanvraag mag geen jaren duren.

Daarom zou er ook op dat punt ook het een en ander moeten worden verbeterd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:13

_San87_ schreef:
purny schreef:

Waarom mag je niet aanvragen als je op zoek bent naar een beter leven? Of omdat je graag in een ander land wil wonen?

Lijkt me prima om mensen die dat willen, gewoon een aanvraag te laten doen. Dat die niet altijd gehonoreerd zal worden, staat daar los van.

Als je, zonder "vluchteling" te zijn, gewoon graag in een ander land zou willen wonen? Daar zijn allerlei mogelijkheden voor, om te emigreren. Maar dan betaal je zelf en word geen "asielzoeker".

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:17

Maar als je emigreert heb je niks met de IND te maken. Ben je een asielzoeker dan moet je gewoon netjes contact houden met de IND volgens afspraak.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:33

purny schreef:
Maar als je emigreert heb je niks met de IND te maken. Ben je een asielzoeker dan moet je gewoon netjes contact houden met de IND volgens afspraak.

Je hebt gelijk, er zijn allerlei regels. Trouwens ,als je , ook als alles zelf-betalende, zomaar in een land buiten de EU wilt verblijven, dan gaat dat niet zonder meer. Je krijgt dan met visa-bepalingen te maken die heel streng zijn, en als je die overtreedt dan krijg je problemen!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:44

purny schreef:

https://decorrespondent.nl/15507/hoe-mi ... SxaoPmG_UA

Hier kun je de werkelijke feiten over deze casus lezen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:00

Die moeder is ook niet handig bezig... In 2010 geen verbijfsvergunning krijgen, illegaal blijven en in 2012 een kind krijgen, geen gebruik willen maken van het kinderpardon, want lastig.

Raar verhaal hoor. Sneu voor t jochie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:07

Wanneer je bovenstaand artikel goed leest is het helemaal geen raar verhaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:11

BigOne schreef:
Wanneer je bovenstaand artikel goed leest is het helemaal geen raar verhaal.

Nou ja, moeder had ook niet kunnen blijven na afwijzing, in een ander land proberen bijv., maar ze koos illegaal te blijven om vervolgens een kind te krijgen.

De gang van zaken vanaf de aanvraag van Mikael zelf, in 2019, vind ik wel echt bizar.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:12

Mag je als je een verblijfsvergunning aanvraagt dan ook ineens geen kind meer krijgen?