Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CharleyT schreef:Janneke2 schreef:
De meeste Bokkers en de meeste Nederlanders weten niets van het Christendom.
Hoeft ook niet (al is dit een duidelijk voorbeeld van hoe jammer dit is).
Onze wettelijk stelsel kent tot op de huidige dag (met moeilijke woorden als 'hardheidsclausule, discretionaire bevoegdheid, etc. etc.)
de discussie die in het Christendom gevoerd is waarbij de ene 'pool' gevormd wordt door "de wet van Meden en Perzen" (die niet veranderd kan worden)
en de andere pool door de citaten 'de wet is er ter wille van de mens, de mens is er niet ter wille van de wet'
en 'de letter van de wet maakt dood, de geest/ intentie van de wet doet leven'.
Dus ja, doen alsof dit een wet van Meden en Perzen zou zijn doet afbreuk aan onze eigen juridische traditie.
Tsja, waarom ga je uit van onkunde van Meeste Nederlanders??? en Meeste Bokkers?? Heb je daar een onderbouwing van?
Op mij komt het toch wat arrogant over, alsof je je verheven voelt boven de massa. Ik heb wel een aantal taalfoutjes gecorrigeerd voor je, graag gedaan.
BigOne schreef:Geld ! Dat is de enige reden, vooral de grote jongens willen groot blijven. En gezien het afschaffen van de riante regeling mbt tot uitkoop of verplaatsing gaat ze dat lukken want de kleintjes gaan kapot
nps schreef:Het is echt verdrietig inderdaad.... Wij zijn niet het braafste jongetje van de klas, wij zijn het goorste jongetje van de klas. Ik snap nog steeds niet waarom we zo graag uitzonderingen bij de EU willen om te kunnen blijven vervuilen, dat we dit in stand willen houden.
En dan komen er ook dit soort nieuwsberichten voorbij:
https://nos.nl/artikel/2531903-dramatis ... ij-telling
(Steeds minder vlinders)
https://nos.nl/artikel/2527342-slecht-j ... en-hommels
irmaz schreef:Voor de mensen die nog steeds denken dat Nederland echt de strengste regels heeft op het gebied van akkerbouw, een tabel met de hoeveelheid pesticides per oppervlakte akkerland:
[ Afbeelding ]
De gebruikte data is te vinden op: https://www.fao.org/faostat/en/#data/RP
purny schreef:Moeder van Mikael heeft ten tijde van de procedure zich niet aan de regels gehouden mbt contact houden. Heel jammer, maar dan is het gewoon klaar. En Armenië is gewoon een veilig land.
Er emigreren dagelijks kinderen met hun ouders naar een ander land. Moeten we die ook maar sielug vinden?
Dus wat moeders hier in de eerste plaats deed is mij een raadsel.
En als we wederom weer dit soort gevallen toe gaan staan en laten blijven dan is het hek van de dam. Want ja, kind baren en dan automatisch een verblijfsstatus krijgen is een perfecte oplossing denken ze dan.
Ik vind best dat iedereen hier mag komen en asiel mag aanvragen, maar dan alleen wel degene die het echt nodig hebben. Degene die vluchten voor oorlog en alle vormen van geweld.
_San87_ schreef:purny schreef:Moeder van Mikael heeft ten tijde van de procedure zich niet aan de regels gehouden mbt contact houden. Heel jammer, maar dan is het gewoon klaar. En Armenië is gewoon een veilig land.
Er emigreren dagelijks kinderen met hun ouders naar een ander land. Moeten we die ook maar sielug vinden?
En als we wederom weer dit soort gevallen toe gaan staan en laten blijven dan is het hek van de dam. Want ja, kind baren en dan automatisch een verblijfsstatus krijgen is een perfecte oplossing denken ze dan.
Ik vind best dat iedereen hier mag komen en asiel mag aanvragen, maar dan alleen wel degene die het echt nodig hebben. Degene die vluchten voor oorlog en alle vormen van geweld.
Waarom mag je niet aanvragen als je op zoek bent naar een beter leven? Of omdat je graag in een ander land wil wonen?
Lijkt me prima om mensen die dat willen, gewoon een aanvraag te laten doen. Dat die niet altijd gehonoreerd zal worden, staat daar los van.
purny schreef:Maar als je emigreert heb je niks met de IND te maken. Ben je een asielzoeker dan moet je gewoon netjes contact houden met de IND volgens afspraak.
purny schreef:Moeder van Mikael heeft ten tijde van de procedure zich niet aan de regels gehouden mbt contact houden. Heel jammer, maar dan is het gewoon klaar. En Armenië is gewoon een veilig land.
BigOne schreef:Wanneer je bovenstaand artikel goed leest is het helemaal geen raar verhaal.