Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 17:09

BBB zie ik niet zo bij jou eerlijk gezegd. En dat baseer ik op de indruk die ik van je hebt nav je vele interessante inhoudelijke posts op Bokt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 17:38

Nee is het ook niet , maar er ging en gaat zoveel verkeerd in Nederland dat je verder kijkt en op het eerste gezicht leek bbb een brede partij voor veel mensen. Dat klopt dus niet, ze doen er wel wat bij voor de gewone burger maar de hoofdmoot is agrarisch en ik vind dat het nu goed te merken is dat het door een reclamebureau is opgezet. Ik heb soms echt medelijden met van der plas.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 18:35

Ik vind het verkiezingsprogramma van de VVD verrassend en er concreet, kan me daar goed in vinden. Maar bij elke stemwijzer komt er PvdA/GL uit, D66 en 50Plus :')

Oftewel, ik ga maar eens met een kladblok erbij de programma’s door :))

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 18:59

Berdien schreef:
Ik vind het verkiezingsprogramma van de VVD verrassend en er concreet, kan me daar goed in vinden. Maar bij elke stemwijzer komt er PvdA/GL uit, D66 en 50Plus :')

50Plus. Stemwijzer kent je dus? :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:25

Ik heb me niet zo verdiept in de nieuwe partijen, maar op de derde plaats bij de stemwijzer staat bij mij LEF (had er nog nooit van gehoord :D )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:33

Vanmorgen weer alle programmas doorgenomen van de overgebleven partijen. Maar ik weet het echt nog steeds niet :n de vier overgebleven partijen hebben allemaal voors en tegens maar helaas ook principiele dingen die ze juist wel of juist niet willen. -O-

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:44

karuna schreef:
Vanmorgen weer alle programmas doorgenomen van de overgebleven partijen. Maar ik weet het echt nog steeds niet :n de vier overgebleven partijen hebben allemaal voors en tegens maar helaas ook principiele dingen die ze juist wel of juist niet willen. -O-

Tja, perfect is geen 1 partij. Het is meer de vraag welke sluit het minst slecht bij jou aan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:47

Exitium schreef:
Berdien schreef:

50Plus. Stemwijzer kent je dus? :+

Iets met een oude ziel? :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:12

Bij 'check je stem' (motiechecker) kwam nota bene Volt het hoogste bij mij.
... het is één van die partijen waar ik vrij weinig van weet. (Jonge partij 'voor jongeren', zeer Europees georiënteerd en in mijn gevoel een soort van D'66.)

Ik zal eens rondneuzen...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:29

Bizar, Baudet in België op zijn hoofd geslagen door iemand met een paraplu.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:33

... ik heb het filmpje op X gezien.

'Klap met paraplu' klinkt mij zo heerlijk ouderwets in de oren.
'Suffragettes....!'

Op X zie je alleen dat de man een stevige dreun krijgt.

De suffragette zogezegd is gearresteerd. Flipske Dewinter vindt 'dat we opgejaagd wild zijn'.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:35

De paraplu kwam van links. ;)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:44

Ik ben bepaald geen Baudet fan, maar het is toch belachelijk dat je geslagen wordt als je gewoon ergens een lezing gaat geven?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:48

Ja natuurlijk is dat belachelijk.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:56

"De Forum Voor Democratie-voorman zou oorspronkelijk in een gebouw van de UGent spreken, maar de universiteit vond dat de veiligheid niet gegarandeerd kon worden.

De lezing leek dus even niet door te gaan, maar de studentenvereniging trok naar de Raad van State. Die oordeelde dat het KVHV voldoende maatregelen had getroffen en de veiligheid gegarandeerd kon worden."

De ironie...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:40

Nikass schreef:
Ik heb me niet zo verdiept in de nieuwe partijen, maar op de derde plaats bij de stemwijzer staat bij mij LEF (had er nog nooit van gehoord :D )

Een echte jongerenpartij, waar zelfs minderjarigen die zelf nog niet mogen stemmen op de lijst staan :?
De ideeën zijn op zich niet slecht, en fijn dat jongeren zich betrokken voelen en zich in willen zetten voor een eerlijkere en groenere samenleving.
Maar vanwege zoveel onervarenheid én vanwege als belangrijkste doelgroep jongeren, zou ik niet op ze gaan stemmen. (Was ik al niet van plan, maar was wel even nieuwsgierig naar deze nieuwe partij)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:42

Hij stond bij mij ook in mn top 4.

Ach, ze hebben wel lef ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:42

Hahaha ja precies
Ik kan het wel waarderen :)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 07:37

Bij mij stond LEF ook ineens in de top 3! Bizar. Verder GL/PvdA Pvdd en ook in een stemwijzer 50+ en D66.

Mijn moeder heeft het al tijden over op Omtzigt stemmen, want zo een integere man. Daar ben ik het wel mee eens, maar aangezien ik het recht op levensbeëindiging heel belangrijk vind, wist ik al dat ik niet op hem ging stemmen.

Wel met m'n moeder de kieswijzer doorgelopen en NSC stond bij haar in de onderste regionen.

Ik hoop echt dat stemmers wat meer op de standpunten gaan kiezen, in plaats van op de persoon.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 07:53

Ik heb de Kieswijzer nog een keer ingevuld en nu de stellingen waar ik eigenlijk geen mening over heb overgeslagen, en degenen die ik belangrijk vind extra aangekruist. Nu komt BBB wel in de top 3 :) ... alleen op het punt vuurwerk verschillen we ernstig van mening :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 07:56

Nu ik zie over welke belangrijke dingen er vannacht nog vergaderd is door de kamer, vraag ik me af waarom Baudet niet in Den Haag was om zijn kiezers te vertegenwoordigen - iets waar hij ook voor wordt betaald - en in plaats daarvan naar België ging om een lezing te houden. De prioriteiten van de man liggen IMO toch echt verkeerd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:49

Zo goeiendag, het is ook geen klein tikje dat hij krijgt met die paraplu :=

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:59

karuna schreef:

Ik ben een stille meelezer maar hier loop ik ook tegenaan, al heb ik het met twee à drie partijen. De punten die me dan dwars staan zijn ook echt wel belangrijk voor mij, ik begin nu toch wel een beetje keuzestress te krijgen. :o

Bij check je stem kwam Volt ook erg hoog bij mij, heb eigenlijk nooit zoveel op deze partij gelet. PvdD ook, maar ik weet al bij voorbaat dat dat hem niet wordt. Verder stond SP en GL/PvdA hoog. GL/PvdA was ooit mijn keuze geweest maar ben ik hard op afgeknapt recent. Nog even goed nadenken dus.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 14:13

Stemwijzer zegt dat Splinter het beste bij mijn visie past, maar ik heb nog nooit iets over deze partij gehoord, is dit ook een nieuwe partij?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 19:30

Stemwijzer kwam uit bij de partij waar ik ook op gestemd (Nl wonende in het buitenland stemmen per post,dus dat is al gebeurd,).