_San87_ schreef:Ik sta er ook neutraal in. Ik ben niet tegen een AZC, ik ben wel tegen een AZC voor alleenstaande mannen. Gemengd zou naar mijn mening beter zijn. En dan ook IN de dorpskern, niet erbuiten, weggestopt in een donker hoekje bos waar 1 grote weg langs loopt. En doe zoiets in samenspraak met dorpsbewoners, organiseer eens een inloopdag, nodig een selecte groep uit om te brainstormen over wat mogelijk is, waar kansen liggen. Zonder draagvlak van de gemeenschap komt er gewoonweg geen AZC.
Dat is gewoon niet veilig, komt integratie niet ten goede en zorgt voor veel onrust.
Nu we een poos verder zijn, ben ik helaas van mening dat de intenties van de initiatiefnemers van deze handtekeningenactie veel minder zuiver was, dan vooraf gecommuniceerd. Achteraf is mooi wonen...
Ik denk dat hoe het ook gecommuniceerd wordt de anti-schreeuwers de overhand nemen.
Iedereen angst aanjagen waardoor er veel weerstand ontstaat.
Komt er een centrum voor minderjarige vrouwelijke asielzoekers roepen die dat dat waarschijnlijk een leugen is etc
Bij ons ligt het langs een drukke doorgaande weg en zonder problemen.
Tegenstanders riepen natuurlijk al dat vrouwen van de fiets zouden worden gerukt en verkracht.
Er zijn denk ik sowieso veel alleenstaande mannen die asiel aanvragen.
Wat ook logisch is, die hebben de meeste kans enigzins veilig aan te komen.