Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:05

VuurVleugels

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:11

In Amerika zijn veruit de meeste ontslagen wel per direct. In NL zijn daar wetten tegen, daar (vaak, afhankelijk van je staat) niet. Geen idee of dat in dit specifieke geval ook gold, maar als je een beetje kijkt naar hoe Trump z'n eerste twee weken in heeft gevuld zou het me eeeerrug verbazen als die 3000 mensen nog een dag langer op kantoor mochten blijven.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:15

Niet meteen weg, denk ik. Maar er zullen er vast een hoop in de stress zitten. Niet bevorderlijk voor de concentratie.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:44

mysa schreef:
Niet meteen weg, denk ik. Maar er zullen er vast een hoop in de stress zitten. Niet bevorderlijk voor de concentratie.

Maar heeft JD weer een verklaring voor; die mensen zaten namelijk al in de stress door het jarenlange (DEI) wanbeleid van Biden, waardoor ze moesten werken met niet-gekwalificeerde mensen, dus ook op die manier is het de schuld van Biden. :+

Edit: ik sluit trouwens niet uit dat ze meteen weg moesten (zoals het hoofd van de TCA), ook omdat die 12 executive generals ook per direct ontslagen werden en dat inderdaad in Amerika over het algemeen ook kan. En ook al kon het niet (zoals met die EG), dan doen ze het toch. Maar zekerheid kan ik daar niet over geven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:54

Het was toch ook zo bizar met die internationale samenwerkingen en congressen enzo.... dat sprekers nog ineens dezelfde middag af moesten zeggen en weer linea recta terug moesten komen omdat de funding stopgezet werd.... dat ze niet eens af mochten maken waar ze mee bezig waren -O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:55

Ja want stel je voor dat deze situatie direct aan Trump te wijten zou zijn...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 14:08

mylittlejoy schreef:
Citaat:
Trump blijft erbij, Egypte en Jordanië moeten Palestijnen uit Gaza opnemen
President Trump heeft zijn plan voor de deportatie van inwoners van Gaza naar Egypte en Jordanië niet opgegeven, ook al willen de Palestijnen en de regeringen van Egypte en Jordanië daar niets van weten.

"Ze gaan het doen", zei Trump gisteren op een vraag van een journalist. "We doen veel voor hen. Ze gaan het doen." Beide landen leunen zwaar op Amerikaanse steun.

Trump lanceerde zijn idee zaterdag. Gaza ligt grotendeels in puin. Trump zei dat Jordanië en Egypte Gazanen moeten opnemen zodat het gebied goed "schoongemaakt" kan worden. De verplaatsing zou volgens hem tijdelijk of voor lange tijd kunnen zijn.

Het plan van Trump komt dicht bij een etnische zuivering, het verdrijven van een etnische of religieuze groep. Mensenrechtenorganisaties en ook de Israëlische oud-minister van Defensie Taalon beschuldigden Israël in november van een etnische zuivering in het noorden van Gaza.

Bron: NOS
Ik denk dat dit precies weergeeft waarom mensen onrustig/bang worden door Trump. Hij denkt zo, is zo, wil zo zijn, wil zo handelen én hij zit op een (imo) veel te belangrijke positie om dit ook nog (deels) uit te voeren.

Dan mag er een hoop (hoop ik) ook enkel geroeptoeter zijn. Toch zijn er mensen die dan ook zo denken/zijn/(willen) handelen, dáár zit (imo) het echte kwaad.

Plus het feit dat hij een veroordeelde crimineel is, dat zegt ook een hoop over het (ontbreken van) rechtssysteem in de USA. Je moet voor de lol eens met zijn strafblad proberen een baan te krijgen binnen de Nederlandse overheid, laat staan defensie :+

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 17:26

mysa schreef:
Piloten zeggen dat het topsport is om daar te vertrekken of te landen. Teveel vliegbewegingen, teveel lichten van de stad die voor verwarring zorgen, geen communicatie tussen vliegtuigen en helicopters vanwege verschillende frequenties.

Ik denk zomaar dat de piloot van de helicopter zich had gefocussed op het andere vliegtuig dat net opsteeg en niet op het vliegtuig waar hij tegenaan vloog. Miscommunicatie met de toren dus.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 17:37

martichr schreef:
https://www.nu.nl/buitenland/6344189/tr ... html#nujij

Wat je er verder ook van vind, fatsoen is hem volledig vreemd.. over de rug van de nabestaanden gaat hij rustig verder met zijn verdachtmakingen.

Dat zijn toch totaal onwaardige uitspraken voor een president.
Al met al doet hij het nog veel en veel gekker dan in zijn eerste termijn.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:19

Loretta schreef:
Al met al doet hij het nog veel en veel gekker dan in zijn eerste termijn.

Dit zat ik me laatst ook te bedenken. Maar het kan ook zijn dat het ons nu meer opvalt omdat er vorige keer meer een curve in zat. Een soort (af)glijdende schaal waarin hij geleidelijk aan steeds bijzonderder dingen begon te zeggen? Maar ik zie het ook hoor. Hij heeft nu natuurlijk ook wel Musk zo prominent naast hem, misschien geeft hem dat meer moed en houdt hij zich niet meer in?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:26

Denk ik. Hij voelt zich onoverwinnelijk. Grootheidswaan.

Edit: valt ook op dat de journalistiek meeverandert: was het vaak " President Trump zei dat..." Of "President Trump gaf aan dat..." is het nu vaak iets als "Trump beweert dat...", zie bijvoorbeeld NOS vandaag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 09:04

Er is weer een vliegtuig(je) neergestort..... wat ik begrijp midden in Philadelphia. Medisch vliegtuigje met 6 mensen waaronder een kind aan boord.....

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 09:58

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 14:32

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 15:11

Ik ben blij dat hij dat zo vroeg doet, en dat het samenvalt met al die deportaties. Niet omdat ik het de inwoners die niet voor hem gestemd hebben en "illegale" mensen gun, in tegendeel, maar omdat het ineens een gigantisch probleem gaat worden wat hopelijk een groot deel van de Trump stemmers gaat doen laten nadenken. Vooral de mensen die stemden om de economie.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 15:49

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 16:54

Er zijn geruchten dat Musk de meeste decreten laat schrijven en Trump niets anders doet dan tekenen. Hij weet waarschijnlijk niet eens waar hij voor tekent.
Ondertussen al weer 2 dagen wezen golfen, kost aan beveiliging en reis en overnachtingskosten elke keer een miljoen dollar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 18:07

Sowieso is Trump voor de miljardairs en Agenda 2025 schrijvers een hol vat waar ze in kunnen gieten wat ze zelf willen, zolang Trump er maar beter van wordt vindt hij het allemaal prima :j

Hij zit constant door anderen geschreven teksten op te lezen.

En bij het tekenen van de decreten was elk nieuw mapje dat hem aangegeven werd weer een soort verassing voor hem, waarbij hem even uitgelegd moest worden wat het was....

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 18:08

Het is eigenlijk bijna niet te geloven... dat dit echt gebeurt, zeg maar.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 18:27

Trump als trekpop? Kan best, verklaard ook die variatie in woordenschat, tussen sommige toespraken en wat er gewoonlijk aan beperkt aantal woorden en zinnen uit komt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 18:31

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 19:11

heidy_wilco schreef:
Ik ben blij dat hij dat zo vroeg doet, en dat het samenvalt met al die deportaties. Niet omdat ik het de inwoners die niet voor hem gestemd hebben en "illegale" mensen gun, in tegendeel, maar omdat het ineens een gigantisch probleem gaat worden wat hopelijk een groot deel van de Trump stemmers gaat doen laten nadenken. Vooral de mensen die stemden om de economie.

Oh maar die hebben al spijt, staan op youtube echt megaveel filmpjes van :D met titels zoals “The moment this Trump voter realizes they’re being f*cked over”, of de man die op ‘m gestemd had en nu is z’n vrouw gedeporteerd en vraagt hij Trump om een uitzondering want hij bedoelde al die andere “gevaarlijke criminele illegalen”, niet z’n vrouw!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 19:17

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 19:20

Electra63 schreef:
BigOne schreef:
https://www.volkskrant.nl/tech/team-mus ... ~b0944754/

Over musk , dit deed hij bij Twitter exact zo en dat ging goed verkeerd.

Dit is toch vreselijk eng en gevaarlijk ! Zeker met die sympathieën van Musk voor bijv. extreem-rechts.

Ja dat vind ik dus ook. Snap ook niet dat dit allemaal maar kan. De wereld is wel een beetje gek geworden.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 19:43

Ja, en maar liegen ondertussen. Zo heeft hij bevolen dat twee dammen in Californië open moesten zogenaamde voor de branden in LA.

In de praktijk doet het niets meer dan nu agrarische grond onder water zetten, water verspillen wat van de zomer juist nodig is voor die gronden en geen druppel komt er in LA terecht. Maar MAGA slikt het als zoete koek.