Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:55

Els was blijkbaar al jong in de ban van politici en dan vooral de sgp, toen FvD , met name Baudet en nu al even Geert Wilders.
Ik heb toch zo’n gruwelijke hekel aan zwaar christelijke personen die zondags in de kerk zitten en op de rest van de dagen zo’n beetje alles doen wat geloof niet toestaat.
Heel eerlijk? Alsof ze een vaderfiguur zoekt.

fokfanaat

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:56

Ja beetje naastenliefde zou mooi zijn, ipv alleen aan zichzelf denken

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:20

Ik zag een artikel over de ernst van de rellen, en dat er een politie auto in brand stond.. nou is dat natuurlijk heel erg, maar dat is toch niet voor het eerst of vergis ik me?
Tijdens corona heeft in Rotterdam een politie auto in brand gestaan, en er is wel vaker schade na rellen (dacht ik) Met O&N worden er hier ook wijken leeggeveegd en soms na bepaalde voetbalwedstrijden ook.. dat gaat ook niet altijd schadeloos

Is het nu erger vanwege dat kantoor? (Wat dan minder erg is als de Primera winkel, die zelf voor de schade moesten opdraaien meen ik)
Wat maakt dat verschil? Dat het nu politiek slopen is ipv “gewoon” slopen?
(Naar mijn idee zijn t dezelfde slopers alleen met een ander aangereikt excuus)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:38

verootjoo schreef:
Nieuwe auto voor de politie kopen misschien :+

:') sorry ik moet hier om lachen, maar het is natuurlijk om te janken.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:23

Cer schreef:
Ik zag een artikel over de ernst van de rellen, en dat er een politie auto in brand stond.. nou is dat natuurlijk heel erg, maar dat is toch niet voor het eerst of vergis ik me?
Tijdens corona heeft in Rotterdam een politie auto in brand gestaan, en er is wel vaker schade na rellen (dacht ik) Met O&N worden er hier ook wijken leeggeveegd en soms na bepaalde voetbalwedstrijden ook.. dat gaat ook niet altijd schadeloos

Is het nu erger vanwege dat kantoor? (Wat dan minder erg is als de Primera winkel, die zelf voor de schade moesten opdraaien meen ik)
Wat maakt dat verschil? Dat het nu politiek slopen is ipv “gewoon” slopen?
(Naar mijn idee zijn t dezelfde slopers alleen met een ander aangereikt excuus)

Het is een aanval op de democratie. Mede door de aanval op het D66 maar ook de aanval op politie, de pers, extreem rechtse attributen zoals de prinsenvlag, seig heil roepen en proberen het binnenhof binnen te dringen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 22:10

_San87_ schreef:
Electra63 schreef:
Ik heb later nog ff gekeken naar RTL4, de talkshow van Renze en ik ben blij met de bijdragen van Kees van der Spek en Sander Schimmelpenninck.
Layla Gul gaf nog aan, dat er veel sprake was van antisemitisme gisteren tijdens de demonstratie, maar dat daar weinig reactie op is vanuit de politiek.
Terwijl als moslims antisemitistische leuzen roepen partijen als VVD, BBB, PVV en SGP direct daarop hun afkeuring laten blijken.
Nu blijven deze partijen muisstil op het antisemitisme van de witte Nederlanders.
Daar heeft Layla natuurlijk gelijk in.

Lale Gül is haar naam.

Wij zitten Nieuws van de dag te kijken, o.a. Weird Duk en Miriam Bikker zitten er, interessante discussie wel.

Mijn telefoon maakt er Layla van, ik heb een nichtje met die naam. :D
Maar je wist wie ik bedoelde toch?
Als ik een kwartje zou krijgen voor iedere keer dat mijn voor- of achternaam verkeerd wordt geschreven, dan kon ik daarvan een leuk huis kopen, mocht ik dat willen.

Nieuws van de Dag heb ik nog niet gezien, ik ben net thuis.
Ik zit Pauw en de Wit te kijken; ik vond vooral Jelle Postma, oud-AIVD heel goed.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 23:14

fokfanaat schreef:

Blijkbaar heeft Els niet zo goed opgelet tijdens haar jeugd, want ondanks haar opvoeding is zij echt geen praktiserende christen. Het feit dat zij zichzelf als een christen benoemd vind ik eigenlijk beledigend naar mensen die echt gelovig zijn en daar ook daadwerkelijk naar handelen.

Naastenliefde is de basis van het geloof in het jodendom, christendom en de islam. 'heb een ander lief zoals je zelf'. En dat geldt vervolgens dus ook nadrukkelijk voor vreemdelingen en behoeftigen. Dus hoe zij het christendom en haar denkbeelden met elkaar denkt te kunnen verenigen is mij een raadsel?

Echter staat ook geschreven dat men 'zaait wat je oogst'. Vanuit het hindoeïsme beter bekend als karma. :) Maar dat concept lijkt Els ook nog niet helemaal door te hebben....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 06:50

Electra63 schreef:
_San87_ schreef:

Lale Gül is haar naam.

Wij zitten Nieuws van de dag te kijken, o.a. Weird Duk en Miriam Bikker zitten er, interessante discussie wel.

Mijn telefoon maakt er Layla van, ik heb een nichtje met die naam. :D
Maar je wist wie ik bedoelde toch?
Als ik een kwartje zou krijgen voor iedere keer dat mijn voor- of achternaam verkeerd wordt geschreven, dan kon ik daarvan een leuk huis kopen, mocht ik dat willen.

Nieuws van de Dag heb ik nog niet gezien, ik ben net thuis.
Ik zit Pauw en de Wit te kijken; ik vond vooral Jelle Postma, oud-AIVD heel goed.

Ja, maar iemand anders wellicht niet. Dus ik dacht, ik vul de correcte naam even aan.

Pauw en de Wit heb ik dan weer niet gekeken :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 06:51

journee schreef:
fokfanaat schreef:

Blijkbaar heeft Els niet zo goed opgelet tijdens haar jeugd, want ondanks haar opvoeding is zij echt geen praktiserende christen. Het feit dat zij zichzelf als een christen benoemd vind ik eigenlijk beledigend naar mensen die echt gelovig zijn en daar ook daadwerkelijk naar handelen.

Naastenliefde is de basis van het geloof in het jodendom, christendom en de islam. 'heb een ander lief zoals je zelf'. En dat geldt vervolgens dus ook nadrukkelijk voor vreemdelingen en behoeftigen. Dus hoe zij het christendom en haar denkbeelden met elkaar denkt te kunnen verenigen is mij een raadsel?

Echter staat ook geschreven dat men 'zaait wat je oogst'. Vanuit het hindoeïsme beter bekend als karma. :) Maar dat concept lijkt Els ook nog niet helemaal door te hebben....

Misschien kan Els een voorbeeld nemen aan de weduwe van Charlie Kirk. Wat een ongelooflijk krachtige speech heeft zij gegeven op zijn memorial.

Jammer dat Trump eroverheen walste met zijn haat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:01

Ik heb het niet gezien, maar dan zou je denken dat ook mw Kirk daar niet van gediend is, als het een contrast is met wat ze zelf aangaf.

Als dat soort dingen duidelijker worden, komt daar wellicht toch ook de omslag.

Qua Els, ik vind het dan toch wel een soort van knap dat ze uiteindelijk een podium heeft gehaald. Veel mensen (met veel betere bedoelingen) lukt dat toch niet. Zat ze al in bekende kringen ofzo?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:02

Trump denkt alleen aan Trump, iedere keer verbaasd hij mij weer. Zo ontzettend onfatsoenlijk is hij.

Gelukkig heeft hij nu bekend gemaakt dat paracetamol slikken gedurende de zwangerschap autisme veroorzaakt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:02

Ja, wie weet. Het is de moeite waard haar speech op te zoeken, ze sprak van vergiffenis, liefde en verbinding.

Trump van haat, verpletteren en verdeling.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:06

Cer schreef:
Qua Els, ik vind het dan toch wel een soort van knap dat ze uiteindelijk een podium heeft gehaald. Veel mensen (met veel betere bedoelingen) lukt dat toch niet. Zat ze al in bekende kringen ofzo?

Ze is tegen immigratie dat is sowieso al een favoriet onderwerp. De PVV heeft niet voor niets zoveel mogelijke zetels.

Iets waarvan mensen zeggen dat er niet over gesproken mag worden maar waar heel veel over gesproken wordt.
Waarvan mensen zeggen/schrijven dat je niet mag zeggen dat "ze' op moeten rotten maar de socials staan vol met dat soort teksten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:08

De weduwe zei dat ze de moordenaar vergeeft.
Trump zei dat hij ooit iemand vergeeft, iedereen die tegen hem is haat en kapot maakt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:18

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:25

Het is wel bijzonder dat hooligans zich kunnen verenigen en de politiek niet een front kan vormen om te zeggen dat dit te ver is gegaan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:25

Het is wel bijzonder dat hooligans zich kunnen verenigen en de politiek niet een front kan vormen om te zeggen dat dit te ver is gegaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:26

fransje23 schreef:
Stukjes geknipt, de hele speech van Trump duurt 42 minuten

https://time.com/7319196/charlie-kirk-funeral-trump-watch/?itm_source=parsely-api

Ugh, ja bah. De rest van Erika haar speech is ook de moeite waard. Het is gewoon zo jammer dat zo'n kwal haar boodschap vermorzeld op een herdenking voor háár man.

Anywho. Ik denk dat politiek Nederland ook een les kan leren uit haar woorden :). Zowel links als rechts als centrum.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:20

Ik denk dat je Erika Kirk wat teveel eer geeft, nu zegt ze de dader te vergeven maar nu is ook bekend dat hij ( mits schuldig) een blanke man is uit een republikeins nest.
En Kirk is alleen uit op geld, ze was al miljonair voor ze met Kirk trouwde en is al heel lang een goede bekende van de trump clan. Vanaf haar 17de. Ze heeft al een claim van 40 miljoen uitstaan tegen de uitzenders van de Kimmel show. Mooi gezichtje en zeer gelovig maar ondertussen iemand die keihard achter de smerige standpunten van haar man staat. Ze melkt zijn dood tot de laatste cent uit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:26

Dat neemt niet weg dat de boodschap die ze overbracht krachtig en mooi is, imo :). Ze HOEFT hem niet te vergeven. Ze hoeft het niet te hebben over liefde en verbinding. Ze kon ook doen wat Trump deed. Maar ze koos voor verbinding, voor vergeving. En dan zijn de motieven misschien niet helemaal zuiver volgens jou, haar boodschap is vele malen mooier dan die van Trump. Over uitmelken gesproken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:27

Dat klopt maar ik kijk eerder waar om ze deze woorden spreekt en dat is vooral om zoveel mogelijk leden te verwerven voor de stichting waar zei nú voorzitter is.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:23

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:26

Hier in de gemeente zijn ze ook opzoek naar een locatie voor een grote AZC, nou ik kan je vertellen het dorp en de omgeving staat al op de kop en de spandoeken staan al in de wei.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:27

Wij hebben al jaren een AZC en nooit last. We hebben meer last van hangjongeren met een grote bek. En die kerel uit Georgie die midden op de dag een vrouw verkrachtte.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:28

Waar ik woon hebben we asielzoekers in een hotel en dat blijft nog even zo want ze kunnen nergens anders heen.
Moet zeggen dat ik geen overlast ervaar. Het is binnen een straal van een kilometer van mijn huis.