Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cer schreef:Ik zag een artikel over de ernst van de rellen, en dat er een politie auto in brand stond.. nou is dat natuurlijk heel erg, maar dat is toch niet voor het eerst of vergis ik me?
Tijdens corona heeft in Rotterdam een politie auto in brand gestaan, en er is wel vaker schade na rellen (dacht ik) Met O&N worden er hier ook wijken leeggeveegd en soms na bepaalde voetbalwedstrijden ook.. dat gaat ook niet altijd schadeloos
Is het nu erger vanwege dat kantoor? (Wat dan minder erg is als de Primera winkel, die zelf voor de schade moesten opdraaien meen ik)
Wat maakt dat verschil? Dat het nu politiek slopen is ipv “gewoon” slopen?
(Naar mijn idee zijn t dezelfde slopers alleen met een ander aangereikt excuus)
_San87_ schreef:Electra63 schreef:Ik heb later nog ff gekeken naar RTL4, de talkshow van Renze en ik ben blij met de bijdragen van Kees van der Spek en Sander Schimmelpenninck.
Layla Gul gaf nog aan, dat er veel sprake was van antisemitisme gisteren tijdens de demonstratie, maar dat daar weinig reactie op is vanuit de politiek.
Terwijl als moslims antisemitistische leuzen roepen partijen als VVD, BBB, PVV en SGP direct daarop hun afkeuring laten blijken.
Nu blijven deze partijen muisstil op het antisemitisme van de witte Nederlanders.
Daar heeft Layla natuurlijk gelijk in.
Lale Gül is haar naam.
Wij zitten Nieuws van de dag te kijken, o.a. Weird Duk en Miriam Bikker zitten er, interessante discussie wel.
fokfanaat schreef:Ja beetje naastenliefde zou mooi zijn, ipv alleen aan zichzelf denken
Maar dat concept lijkt Els ook nog niet helemaal door te hebben.... Electra63 schreef:_San87_ schreef:
Lale Gül is haar naam.
Wij zitten Nieuws van de dag te kijken, o.a. Weird Duk en Miriam Bikker zitten er, interessante discussie wel.
Mijn telefoon maakt er Layla van, ik heb een nichtje met die naam.![]()
Maar je wist wie ik bedoelde toch?
Als ik een kwartje zou krijgen voor iedere keer dat mijn voor- of achternaam verkeerd wordt geschreven, dan kon ik daarvan een leuk huis kopen, mocht ik dat willen.
Nieuws van de Dag heb ik nog niet gezien, ik ben net thuis.
Ik zit Pauw en de Wit te kijken; ik vond vooral Jelle Postma, oud-AIVD heel goed.
. journee schreef:fokfanaat schreef:Ja beetje naastenliefde zou mooi zijn, ipv alleen aan zichzelf denken
Blijkbaar heeft Els niet zo goed opgelet tijdens haar jeugd, want ondanks haar opvoeding is zij echt geen praktiserende christen. Het feit dat zij zichzelf als een christen benoemd vind ik eigenlijk beledigend naar mensen die echt gelovig zijn en daar ook daadwerkelijk naar handelen.
Naastenliefde is de basis van het geloof in het jodendom, christendom en de islam. 'heb een ander lief zoals je zelf'. En dat geldt vervolgens dus ook nadrukkelijk voor vreemdelingen en behoeftigen. Dus hoe zij het christendom en haar denkbeelden met elkaar denkt te kunnen verenigen is mij een raadsel?
Echter staat ook geschreven dat men 'zaait wat je oogst'. Vanuit het hindoeïsme beter bekend als karma.Maar dat concept lijkt Els ook nog niet helemaal door te hebben....

Cer schreef:Qua Els, ik vind het dan toch wel een soort van knap dat ze uiteindelijk een podium heeft gehaald. Veel mensen (met veel betere bedoelingen) lukt dat toch niet. Zat ze al in bekende kringen ofzo?
fransje23 schreef:Stukjes geknipt, de hele speech van Trump duurt 42 minuten
https://time.com/7319196/charlie-kirk-funeral-trump-watch/?itm_source=parsely-api
. Zowel links als rechts als centrum.
. Ze HOEFT hem niet te vergeven. Ze hoeft het niet te hebben over liefde en verbinding. Ze kon ook doen wat Trump deed. Maar ze koos voor verbinding, voor vergeving. En dan zijn de motieven misschien niet helemaal zuiver volgens jou, haar boodschap is vele malen mooier dan die van Trump. Over uitmelken gesproken.