Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:55

tienus63 schreef:
Een jager kan m.i. zo’n gewonde wolf heel goed met 1 welgemikt schot de wolf uit zijn lijden verlossen.
Die agenten die er bij staan kunnen het zelfs.

Volgens mij mogen ze dat niet. Hier in het noorden heb je speciale politie die dieren schiet. Hier is het de hondenbrigade die het doet.

Ik weet wel dat ze in Friesland een grote roofdierenopvang hebben. Denk niet dat ze het dier afschieten als het niet dodelijk gewond is, zullen hem wel verdoven en afvoeren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:58

Dat hert is al schuw en mijd al mensen.
De wolf die ze gaan zenderen is een wolf die al niet schuw is.
Al positieve ervaringen heeft.

nee geloof niet in het sprookje word hij schuw van.
Dan zou pro wolf het ook wel toelaten. Want dat is toch voor iedereen beter een schuwe wolf?
Ook voor de wolf zelf.

nee dan denk ik dat ze er achter komen dat het dier veel meer in de buurt van mensen en vee is dan ze nu willen toegeven.

Betreft een ree schieten dat mag de politie niet.
Wij hebben ooit een ree aangereden die toen gewond was.
Ik zei toen nog schiet hem dan door zijn kop, dan is hij er vanaf. Maar dat mocht niet.
Dat mag idd alleen een jager.
Ja misschien als er groot gevaar zou zijn of zo dat ze dan meer mogen, maar niet als het dier in de berm ligt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:05

Op de a28 bij Tynaarlo is zojuist een wolf aangereden , de snelweg is afgesloten in de richting van Assen. Aan de andere kant een flinke kijkersfile.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:06

Zebrastreep schreef:
Op de a28 bij Tynaarlo is zojuist een wolf aangereden , de snelweg is afgesloten in de richting van Assen. Aan de andere kant een flinke kijkersfile.

Politie heeft hem al verdoofd.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:07

Zebrastreep schreef:

Dat was al een paar uur geleden. Stond hier al en de weg is inmiddels ook al weer vrij

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:10

DuoPenotti schreef:
Dat hert is al schuw en mijd al mensen.
De wolf die ze gaan zenderen is een wolf die al niet schuw is.
Al positieve ervaringen heeft.

nee geloof niet in het sprookje word hij schuw van.
Dan zou pro wolf het ook wel toelaten. Want dat is toch voor iedereen beter een schuwe wolf?
Ook voor de wolf zelf.

nee dan denk ik dat ze er achter komen dat het dier veel meer in de buurt van mensen en vee is dan ze nu willen toegeven.

Betreft een ree schieten dat mag de politie niet.
Wij hebben ooit een ree aangereden die toen gewond was.
Ik zei toen nog schiet hem dan door zijn kop, dan is hij er vanaf. Maar dat mocht niet.
Dat mag idd alleen een jager.
Ja misschien als er groot gevaar zou zijn of zo dat ze dan meer mogen, maar niet als het dier in de berm ligt.

Mijn ervaring is niet met herten in de natuur. Onze herten zijn redelijk mensen gewend, in hoeverre dat iig kan met herten. Dus niet de schuwste types. Ook al schieten ze vanuit de bosjes en zien ze de schutter niet, ze zijn de weken daarna niet benaderbaar. Maar goed, ieder zijn mening.

In het noorden hebben we een speciale eenheid die dieren schiet, veelal vee, maar ook dit soort gevallen, bestaat volgens henzelf ook enkel in het noorden. Hier doet de hondenbrigade dat of een deel daarvan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:11

Dat is dus echt vlakbij waar mijn paard staat. Van mij mag die omgeving dus wel weer wolfvrij worden. Als je zo'n wolf gaat redden, dan worden ze tam en begint de ellende.
Je kunt wolven namelijk echt wel trainen.

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 13:34

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:43

Maar het dier is zo wel een lijdensweg bespaard gebleven. Ga je botbreuken bij dieren repareren dan is dat vaak helemaal niet dierwaardig. Een dier beseft niet wat er gebeurt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:50

Top! Ook weer een minder. +:)+
Wel echt te triest dat ze de schutter onherkenbaar moesten maken, wat een gek land leven we ook. :roll:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:53

En die schutter heeft hem niet eens afgeschoten alleen verdoofd!
Maar ik vind het wel goed, hopelijk geen automobilisten die foto's gemaakt hebben zodat ie alsnog op sm komt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:55

Dat filmpje waar hij op wil staan en dat niet kan, ik vind dit echt zielig.
Maar dit dier moet extra lang wachten voor hij daarvan verlost is.

Echt de lui die vinden dat een wolf hier hoort hebben ook dit op hun geweten.
het is hier veel te vol voor een zogenaamd beschermd dier.

En ja erg triest dat de schutter geblurt is, kan men zien hoe ziekelijk sommige denken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 14:10

Jeetje, heel sneu voor dit dier dat ie nog zo lang met dit zware letsel moest wachten totdat ie uit zijn lijden verlost werd.

Dergelijke letsel is toch niet meer op te lappen. Dat zou je je huishoud nog niet aan willen doen.

Ik hoop dat de automobilist zijn schade vergoed krijgt en geen trede omlaag gaat in schadevrije jaren.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 14:41

tienus63 schreef:
Jeetje, heel sneu voor dit dier dat ie nog zo lang met dit zware letsel moest wachten totdat ie uit zijn lijden verlost werd.

Dergelijke letsel is toch niet meer op te lappen. Dat zou je je huishoud nog niet aan willen doen.

Ik neem aan dat je je hond bedoeld en niet je huishoudster?? :')

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 14:48

tienus63 schreef:

Ik hoop dat de automobilist zijn schade vergoed krijgt en geen trede omlaag gaat in schadevrije jaren.

Hadden ze hem afgeschoten voor al het publiek had je de poppen aan het dansen gehad. Duurt even voordat het verdovingsgeweer ter plekke is.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 14:50

DuoPenotti schreef:
Dat filmpje waar hij op wil staan en dat niet kan, ik vind dit echt zielig.
Maar dit dier moet extra lang wachten voor hij daarvan verlost is.

Echt de lui die vinden dat een wolf hier hoort hebben ook dit op hun geweten.
het is hier veel te vol voor een zogenaamd beschermd dier.

En ja erg triest dat de schutter geblurt is, kan men zien hoe ziekelijk sommige denken.

Ik denk dat pro wolf daar niet zoveel aan kan doen. De mensen die het dier moeten schieten zijn niet meteen ter plaatse, moeten soms ook nog de medicatie ophalen, dus je bent er niet 123

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 14:58

knollentuin schreef:
tienus63 schreef:

Ik neem aan dat je je hond bedoeld en niet je huishoudster?? :')

Autocorrect weer bezig geweest.
Ik bedoel inderdaad huishond.

Het blijkt overigens een reu geweest te zijn die is aangereden.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 15:38

Captain schreef:
Top! Ook weer een minder. +:)+
Wel echt te triest dat ze de schutter onherkenbaar moesten maken, wat een gek land leven we ook. :roll:

Hoe walgelijk kan een reactie zijn... top weer een minder :n

Het is een dier wat niks kan doen aan het hele gedoe hier omheen. De voor de tegen, allemaal iets waar deze dieren niks van doen mee hebben.
Beestje heeft flink moeten lijden.

Of is dat alleen erg als het om schapen gaat ?
Of mag er ook gejuicht worden als de zoveelste loslopende kat wordt doodgereden ?

Ik volg dit topic onder een meeleessteen omdat ik niet voor en niet tegen ben. Op de hoogte gehouden worden mbt beide kanten is alleen maar fijn en leerzaam.
Maar dit soort reacties op een dieren forum..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 15:44

Ja het is heel zielig, ik had ook liever gehad dat hij in 1 klap dood was geweest. Dit hele circus zorgt voor alleen maar verliezers. Maar het bespaart wel weer een hoop schapen, pony's en anderen prooidieren een vreselijke dood. Dus ja, ik ben blij dat er weer een minder is. :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 15:48

Wellicht is een nuance dan ook wat op zn plaats. Nu komt t een iig wat vriendelijker over dan mooi weer een minder.

Bedoel er vooral mee dat er al zoveel gedoe er omheen is, zoveel haat en geruzie (niet perse hier). Hoop altijd dat de voors en tegens altijd nog het leven van zowel de prooi als de wolven waardevol genoeg vinden om lijden bij beide te besparen.

Thx voor je reactie trouwens!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 16:00

De foto's van die wolf gaan me wel aan het hart. Hoewel ik wel voor afschot ben van het overgrote deel (zoniet alles), vind ik het toch wel sneu om te zien dat dieren pijn leiden. Geldt ook voor de aangevreten dieren die niet opslag dood zijn trouwens.

Wat een ellende met zo'n beest in Nederland die niet in toom wordt gehouden door een falende overheid :n

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 16:09

Ik heb hetzelfde als Captain, blij dat er weer één minder is, maar een lijdensweg gun ik geen enkel dier :n

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 18:58

Elk levend dier gun ik een snel pijnloos einde . Niet met gebroken heup uren pp het asfalt liggen met allemaal media circus er omheen

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 19:10

Okee, hier moest ik stiekem iets te hard om lachen :')

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 19:17

Aanval Uddel Gld, twee schapen gedood
Citaat:
Uddel Gelderland
22-04-2025
Afgelopen nacht

Aanval op schapen

2 schapen gedood.

Sterkte voor de eigenaar.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1Yt35X ... tid=wwXIfr