Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:08

Wélk ander standpunt... :+

Ik vind het best zorgelijk wat er nu allemaal gebeurt in Amerika. Het maar afwachten en hopen dat het meevalt vind ik niet de beste houding.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:11

Ann schreef:
@Cer, als diverse mensen in meerdere topics over verschillende onderwerpen hebben aangegeven dat jouw manier van discussiëren als (ver)storend wordt ervaren, waarom er dan mee doorgaan? Gewoon omdat het kan en het binnen de Bokt regels is? Wat voor punt wil je maken met de "Ja, maar. Stel dat. Wat als." reacties zonder zelf een duidelijk standpunt in te nemen?

Omdat sommige mensen het niet zo lezen, en met die mensen heb ik een goed gesprek, vind ik :j
Kom je speciaal even langs om dit te zeggen? Staat genoteerd :j

Blijkbaar vinden diverse mensen dat dingen eenzijdig zijn, of die vinden wat zij vinden waarheid, of die willen het gewoon alleen over hun mening hebben. Dat is helemaal prima. Ik ben niet alles wetend, dus ik vraag graag dingen :j

mensen verzoeken uit een discussie te gaan omdat het je niet aanstaat wat ze schrijven.... is dat niet een beetje tegen de vrijheid van meningsuiting? Volgens mij mag ik gewoon op zich nog wel zeggen en vragen wat ik wil, me dunkt :+ Helemaal als er anderen zijn die geen probleem hebben met wat ik schrijf, want die zijn er ook :j

Nee ik ben geen Trump aanhanger :) Ik ben eigenlijk geen presidentskanidaatvanamerika-aanhanger, ik woon er namelijk niet... waarom zou ik daar iemand aanhangen :D

@vuurvleugels, het is geen groeiend groepje en hou even op met beschuldigingen uiten joh ;')
Lees die paar andere posts even anders..

Citaat:
In plaats van dat 'maar ik deed niks!!!' gejank elke keer als je ergens op aangesproken wordt.
Dan moet het terecht zijn waar ik op aangesproken wordt. "Elke keer" ook.. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:12

Veronica2 schreef:
Even afgaande op wat er de laatste pagina's is geschreven: jullie denken dus dat alle wat Trump de wereld in slingert, onverkort op die wijze zal gebeuren? Dus elk decreet dat hij getekend heeft, zonder inmenging van anderen en zonder debat exact zo uitgevoerd gaat worden? Dus inclusief alle decreten (en kreten) die tegen een bestaande wet en tegen de Grondwet zijn? Dus elke woorddrap die de man voortbrengt is volgens jullie een belofte en zal waarheid worden? Onverkort, zonder enige nuance?

Nee, maar feit is wel dat dit de president is van één van de machtigste landen op deze aarde, die dat geworden is omdat ongeveer de helft van de inwoners van dat land op hem gestemd hebben en dus (deels) achter zijn zienswijze staan.

Ik vind dat best zorgwekkend, eigenlijk.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:14

Mijn GOD wat een skills. Ik vind het bewonderenswaardig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:14

Ann schreef:
Wélk ander standpunt... :+

Dat zeg je precies goed, ik heb niet echt een ander standpunt, ik heb ook zorgen geuit over verschillende zaken die daar nu aan de gang zijn :j

mylittlejoy

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:29

'Wil er iemand een toffee????'

Harrie Jekkers-referentie voor wie het mist. O:)

Ik heb denk ik ook wel overhoop gelegen met Cer ergens in de voorgaande 393 pagina's, maar ik vind het juist fijn dat er meerdere kanten worden belicht en dat we zelf ook scherp gehouden worden op wat wel en niet klopt. We hoeven het niet eens te zijn en kunnen elkaar prima corrigeren als we iets schrijven wat niet klopt, zowel de ene als de andere kant op.

Het gedicht op de vorige pagina vind ik voor de situatie in zijn geheel op dit moment toepasselijk, maar ik vind het te ver gaan om die te plaatsen en naar Cer te wijzen. Dat is niet nodig in mijn optiek. Kunnen we weer terug naar het onderwerp? Met al die gekheid die gebeurt hebben we helemaal geen tijd om onderling te bikkelen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:35

Dank MyLittleJoy :j
Ik heb serieus niet het idee dat ik pro Trump ben als ik probeer een andere kant op te gaan met de kartel vraag. Ik meende gezien te hebben dat hij drugsmensen had opgepakt, hij is zelf nogal vol van de war against de kartels. Dan mag ik hopen (!) dat naast alle dingen die ie uithaalt (en die hier ook aan bod komen) er dan op zn minst ook wat drugsvangsten bij zitten.
Dat is niet 'prikkelend' of 'nazi sympatiserend'.. dat is nieuws bespreken.

Harrie Jekkers zou ik moeten kennen, maar ik heb geen idee :+

Maar goed, ik laat het er weer even bij :j Dit soort dingen voegen niks toe aan het topic.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:56

Voor de liefhebber: https://www.youtube.com/watch?v=tWcSe_2Kvio

De Aap met de bril op in Gribraltar van Harrie Jekkers.

Ik heb nog even gezocht naar de kartels, maar enige concrete wat ik kan vinden, is dat hij drugskartels heeft aangemerkt als terroristische organisaties.

https://www.whitehouse.gov/presidential ... errorists/

Het is mij alleen niet duidelijk of dat in zijn algemeen is gebeurd, of specifiek voor de twee genoemd in bovengenoemde link en wat de gevolgen hiervan zijn. Ik kan me zomaar voorstellen dat speciale acties 'mogen' tegen terreurorganisaties en daarom deze stap is genomen, maar ik vraag me af of het niet meer een papieren tijger voor de bühne is. Maandag zijn de twee weken genoemd in die order verstreken, dus zou er iets moeten gebeuren.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 17:27

Met Trump supporters kan je vaak nog best oké in gesprek. Die komen namelijk gewoon open en bloot uit voor hun minachting voor instituten en mensen die niet denken als zij.

Het is de stilzwijgende middenmoot waar je je zorgen om moet maken, de middenmoot die in het gedicht wordt aangehaald. Het gaat niet over mij, dus ik hou me erbuiten. Het gaat niet over mij, dus ik focus me op het goede. Het gaat niet over mij, dus ik stel gewoon wat vragen. Het gaat niet over mij, dus ik doe mijn ding. En dan komt het wel goed.

Natuurlijk moeten we constructief blijven kijken met z'n allen. We moeten we in gesprek blijven (met iedereen!), en moeten we onze kop erbij houden zodat we niet alles met rode vlaggen aanvliegen en nergens meer voor open staan.

Maar soms, sóms... Soms moeten we gewoon nee zeggen. Nee, met onze armen over elkaar. Meneer Trump (en aanhangers), we kunnen best in gesprek gaan en blijven over hoe we het topic van immigratie aanpakken. We kunnen best in gesprek over in hoeverre het nodig is om als overheidsmedewerker paarse kleding te dragen op paarse vrijdag. Maar dat doen we dan wel vanuit een plek van fatsoen en respect voor onze medemens. Vanuit een goede wil voor ieders belangen, niet alleen onze eigen.

Soms moet je gewoon nee zeggen, bijvoorbeeld tegen massadeportatie. Zélfs als je hartstikke rechts bent (of links wanneer het om een linkse kwestie gaat). Niet vanwege je linkse, rechtse of centrum politieke stroming, maar we fatsoensnormen hebben. Omdat iets - een trend - oprecht zorgwekkend is als je kijkt naar de geschiedenis. Zelfs diehard Trump supporters geven toe dat er een herhaling van de geschiedenis plaats vind (wat zij dan dus goed vinden), dus hoe kunnen mensen zeggen dat dit niet per se het geval hoeft te zijn!? Het blijven bagatelliseren? De mensen waar het wel om gaat zó niet 'horen'?

En dát is wat er hier in dit topic misgaat, in ieder geval vanuit mij en vanuit wat meelezers die niet meepraten omdat ze geen zin hebben om de strijd aan te gaan (en omdat ze dan direct een 'duly noted' in hun nek hebben hangen dat ze binnen komen vallen als ze een keer wél echt iets willen zeggen, way to go on de toegankelijkheid van andersdenkenden). Daar gaan mensen op aan. Hier dus, en in de talloze andere politieke topics die er in de laatste jaren zijn geopend (ik zit al een heel tijdje langer op bokt dan mijn huidige account doet vermoeden, want accountgegevens kwijt). Andersdenkenden zijn welkom, kritische vragen zijn welkom, zolang het de andere kant op wijst. De vinger naar zichzelf blijkt vaak toch te oncomfortabel. Aan zowel de linker, als de rechterkant. En die houding gaat ons echt nog eens ruïneren.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 18:06

Ik zag net de volgende quote voorbij komen, over de speech van die bisschop op de inauguratie van Trump:

Citaat:
When atheists support the Bishop that speaks like Jesus and the "Christians" want her deported, you know something's up.

Wanneer de atheïsten de Jesus-prekende bisschop steunen, en de Christenen haar willen deporteren, weet je dat er iets gaande is.

Ik vind 'm krachtig!

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 18:16

Ooh, die is mooi inderdaad.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 18:17

Sowieso, dat freedom of speech werkt bij die club maar één kant op. Als links wat zegt waar ze het niet mee eens zijn, moeten ze het land uit.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 18:35

Het ding is ook dat er lang niet zoveel Maga mensen zijn als het nu lijkt. Een ontzettend groot deel van de mensen die op Trump 2025 stemden, was omdat hij bedloofde de economie beter te maken, ook al waren ze het niet eens zozeer eens met de rest wat hij roepte. Maar veel van die mensen hadden denk ik ook niet verwacht dat hij dit zou gaan doen, hoe duidelijk het ook was voor veel andere mensen die niet (meer) achter hem staan. En juist die groep zou nu inderdaad ook op moeten staan.

Maar dat hele politieke systeem daar moet gewoon volledig op de kop. Het is toch geen doen om te werken met of een overvloed aan republikeinen of een overvloed aan democraten. Elke 4 jaar weer zulke grote veranderingen kunnen maken, omdat de president dat zo wil en ook die macht heeft. Je kan veel zeggen van ons politieke systeem, en ik word soms gek van al die kleine partijtjes die erbij komen, maar ik ben ook ontzettend dankbaar dat we hier een vrij stabiel land hebben.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 19:24

Er zijn best veel mensen die al die decreten als daadkracht zien, zelfs al is het nog onduidelijk hoeveel erdoor komt.
En als het er niet doorkomt, dan gaat Trump natuurlijk klagen over dat de bureaucratie hem tegenwerkt en de resultaten daarom tegenvallen. Dat is ook iets wat bijna alle presidenten tot nu toe hebben gezegd...

Ik las dat ze immigranten die zich misdragen hebben in Guantanamo Bay willen gaan opsluiten. Tot zover het plan van deporteren :+

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 19:43

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 20:12

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 20:14

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 07:48

Je mag hopen dat Karma hem ooit te pakken krijgt en eindelijk eens een stapje harder gaat lopen...

Ben benieuwd waardoor dit ongeluk gebeurd is. Door de chaos veroorzaakt door Trump....?
Ik las dat 24 uur eerder ook al een vliegtuig uit moest wijken voor een leger helicopter en dat het nogal druk is in het gebied.

Het lijkt er op dat het vliegtuig gewoon netjes zijn standaard vlucht maakte en de helicopter met een wat onregelmatig vluchtpatroon er op ramde.... ondanks dat ze elkaar gezien hadden en contact gehad hadden met de verkeerstoren...

Hier staat veel info: https://edition.cnn.com/2025/01/30/us/m ... index.html

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 08:27

Piloten zeggen dat het topsport is om daar te vertrekken of te landen. Teveel vliegbewegingen, teveel lichten van de stad die voor verwarring zorgen, geen communicatie tussen vliegtuigen en helicopters vanwege verschillende frequenties.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 08:28

Sintara schreef:
Er zijn best veel mensen die al die decreten als daadkracht zien, zelfs al is het nog onduidelijk hoeveel erdoor komt.

Ja dat is ongeveer hetzelfde als wat ik hier op pag 390 'probeer' te schrijven, maar blijkbaar wordt dat ook anders opgepakt
Citaat:
ik vraag me af of er dan tegen die tijd nog iets naar voren komt dat dit niet legal is om te doen, ofzo. Want dat schijnt ook nog te kunnen.

Citaat:
Ik heb nog even gezocht naar de kartels, maar enige concrete wat ik kan vinden, is dat hij drugskartels heeft aangemerkt als terroristische organisaties.

Ik kan het ook niet vinden, alleen arrestaties van vorig jaar.. Misschien kwam dat dan voorbij

Citaat:
Ben benieuwd waardoor dit ongeluk gebeurd is. Door de chaos veroorzaakt door Trump....?
Ik las dat 24 uur eerder ook al een vliegtuig uit moest wijken voor een leger helicopter en dat het nogal druk is in het gebied
. dat vroeg ik me idd ook af. het is nu zo'n chaos door al die instant beslissingen.. :n

Citaat:
Piloten zeggen dat het topsport is om daar te vertrekken of te landen. Teveel vliegbewegingen, teveel lichten van de stad die voor verwarring zorgen, geen communicatie tussen vliegtuigen en helicopters vanwege verschillende frequenties.
Is dat nu of was dat al zo? Want zo'n crash als deze is wel nu voor het eerst toch? Dan lijkt er toch wat verandert

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 08:57

Ik las ergens dat het mogelijk was dat het vliegtuig door de rotoren(?) precies in de blinde hoek van de heli zat.
Er schijnt bevestigend geantwoord te zijn op de vraag of ze het vliegtuig zagen, maar er waren op dat moment meerdere vliegtuigen en het is mogelijk dat zij een ander vliegtuig zagen dan bedoeld werd.
Maar dit is natuurlijk allemaal gissen en het zal nog wel een tijdje duren voordat het onderzoek duidelijkheid brengt.

Het blijft hoe dan ook triest en nog veel triester dat Trump er zo mee aan de haal gaat en de keuze om zoveel mensen te ontslaan goed lijkt te praten, aangezien het toch allemaal 'beperkte mensen' zijn.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 09:09

En dat terwijl dat diversiteitsbeleid al sinds 2013 bestaat. Onder Biden is er geen enkele crash geweest daar.

@Cer: het vliegveld was altijd al heel moeilijk maar het wordt natuurlijk steeds drukker.

Ik denk, met wat we nu weten, dat het gewoon een afschuwelijk ongeluk is wat sowieso had kunnen plaatsvinden.

Maar we wachten af wat er nog aan info naar boven komt.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 09:12

"Normally two people manage air traffic control for helicopters and airplanes flying in the area - one of the most controlled airspaces in the world - but only one person was doing so on Wednesday at the time of the crash, according to sources cited by the BBC's US partner CBS News.

The type of staffing that had one air traffic control worker managing both the helicopters and planes at the Regan Washington National Airport on Wednesday night is reportedly not uncommon and did not breach guidelines."

De zwarte doos van het vliegtuig is wel gevonden.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:35

Citaat:
Trump blijft erbij, Egypte en Jordanië moeten Palestijnen uit Gaza opnemen
President Trump heeft zijn plan voor de deportatie van inwoners van Gaza naar Egypte en Jordanië niet opgegeven, ook al willen de Palestijnen en de regeringen van Egypte en Jordanië daar niets van weten.

"Ze gaan het doen", zei Trump gisteren op een vraag van een journalist. "We doen veel voor hen. Ze gaan het doen." Beide landen leunen zwaar op Amerikaanse steun.

Trump lanceerde zijn idee zaterdag. Gaza ligt grotendeels in puin. Trump zei dat Jordanië en Egypte Gazanen moeten opnemen zodat het gebied goed "schoongemaakt" kan worden. De verplaatsing zou volgens hem tijdelijk of voor lange tijd kunnen zijn.

Het plan van Trump komt dicht bij een etnische zuivering, het verdrijven van een etnische of religieuze groep. Mensenrechtenorganisaties en ook de Israëlische oud-minister van Defensie Taalon beschuldigden Israël in november van een etnische zuivering in het noorden van Gaza.

Bron: NOS

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:41

Absurd...
Als deze landen niet meewerken, trekt hij waarschijnlijk de Amerikaanse steun in. Of dreigt daar in ieder geval mee imo.