Ik vind het best zorgelijk wat er nu allemaal gebeurt in Amerika. Het maar afwachten en hopen dat het meevalt vind ik niet de beste houding.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:@Cer, als diverse mensen in meerdere topics over verschillende onderwerpen hebben aangegeven dat jouw manier van discussiëren als (ver)storend wordt ervaren, waarom er dan mee doorgaan? Gewoon omdat het kan en het binnen de Bokt regels is? Wat voor punt wil je maken met de "Ja, maar. Stel dat. Wat als." reacties zonder zelf een duidelijk standpunt in te nemen?
Dan moet het terecht zijn waar ik op aangesproken wordt. "Elke keer" ook..Citaat:In plaats van dat 'maar ik deed niks!!!' gejank elke keer als je ergens op aangesproken wordt.
Veronica2 schreef:Even afgaande op wat er de laatste pagina's is geschreven: jullie denken dus dat alle wat Trump de wereld in slingert, onverkort op die wijze zal gebeuren? Dus elk decreet dat hij getekend heeft, zonder inmenging van anderen en zonder debat exact zo uitgevoerd gaat worden? Dus inclusief alle decreten (en kreten) die tegen een bestaande wet en tegen de Grondwet zijn? Dus elke woorddrap die de man voortbrengt is volgens jullie een belofte en zal waarheid worden? Onverkort, zonder enige nuance?
Citaat:When atheists support the Bishop that speaks like Jesus and the "Christians" want her deported, you know something's up.
martichr schreef:https://www.nu.nl/buitenland/6344189/tr ... html#nujij
Wat je er verder ook van vind, fatsoen is hem volledig vreemd.. over de rug van de nabestaanden gaat hij rustig verder met zijn verdachtmakingen.
Sintara schreef:Er zijn best veel mensen die al die decreten als daadkracht zien, zelfs al is het nog onduidelijk hoeveel erdoor komt.
Citaat:ik vraag me af of er dan tegen die tijd nog iets naar voren komt dat dit niet legal is om te doen, ofzo. Want dat schijnt ook nog te kunnen.
Citaat:Ik heb nog even gezocht naar de kartels, maar enige concrete wat ik kan vinden, is dat hij drugskartels heeft aangemerkt als terroristische organisaties.
. dat vroeg ik me idd ook af. het is nu zo'n chaos door al die instant beslissingen..Citaat:Ben benieuwd waardoor dit ongeluk gebeurd is. Door de chaos veroorzaakt door Trump....?
Ik las dat 24 uur eerder ook al een vliegtuig uit moest wijken voor een leger helicopter en dat het nogal druk is in het gebied
Is dat nu of was dat al zo? Want zo'n crash als deze is wel nu voor het eerst toch? Dan lijkt er toch wat verandertCitaat:Piloten zeggen dat het topsport is om daar te vertrekken of te landen. Teveel vliegbewegingen, teveel lichten van de stad die voor verwarring zorgen, geen communicatie tussen vliegtuigen en helicopters vanwege verschillende frequenties.
Citaat:Trump blijft erbij, Egypte en Jordanië moeten Palestijnen uit Gaza opnemen
President Trump heeft zijn plan voor de deportatie van inwoners van Gaza naar Egypte en Jordanië niet opgegeven, ook al willen de Palestijnen en de regeringen van Egypte en Jordanië daar niets van weten.
"Ze gaan het doen", zei Trump gisteren op een vraag van een journalist. "We doen veel voor hen. Ze gaan het doen." Beide landen leunen zwaar op Amerikaanse steun.
Trump lanceerde zijn idee zaterdag. Gaza ligt grotendeels in puin. Trump zei dat Jordanië en Egypte Gazanen moeten opnemen zodat het gebied goed "schoongemaakt" kan worden. De verplaatsing zou volgens hem tijdelijk of voor lange tijd kunnen zijn.
Het plan van Trump komt dicht bij een etnische zuivering, het verdrijven van een etnische of religieuze groep. Mensenrechtenorganisaties en ook de Israëlische oud-minister van Defensie Taalon beschuldigden Israël in november van een etnische zuivering in het noorden van Gaza.